x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Bucuresti - Reparand reparatiile din anii trecuti

Bucuresti - Reparand reparatiile din anii trecuti

de Dorian Cobuz    |    06 Iun 2006   •   00:00

Am dat credit responsabilului cu investitiile in Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste, si pompieristicelor anunturi televizate despre harababura in care intra traficul la Bucuresti.

Am dat credit responsabilului cu investitiile in Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste, si pompieristicelor anunturi televizate despre harababura in care intra traficul la Bucuresti.

Am inceput cu Chitila. Soseaua este de ani in sir teatrul unor reparatii de anvergura. De anvergura fiind nervii provocati de aceasta operatie de asfaltare, care s-a intins pe o perioada necesara construirii unei autostrazi, nu acoperirii cu bitum a fostei cai de rulare a tramvaiului 20. De ani intregi, reluarea lucrarilor pe Soseaua Chitila este motiv de sarbatoare pentru cei care castiga bani din aceasta afacere si sursa de nervi pentru soferi. Lucrarea avanseaza greu. Ieri, in ziua cand, potrivit lui Udriste, demarau lucrarile, pe teren nu se intampla nimic.

SECOLUL AL XXI-LEA. Pentru gropile inundate exista galeti gaurite
SOSEAUA CHITILA. Pe unde circula tramvaiul 20 a aparut o banda fara reguli de circulatie
PLIMBARE. "Metezeul" se indreapta spre un santier existent doar in hartiile Primariei
CUTITUL DE ARGINT. Se circula pe un fir. Pe celalalt se vine la munca de dragul pauzelor
SOSEAUA VIILOR. Santurile au rezistat peste iarna. Nu le-a furat nimeni

BANDA NIMANUI. Circulatia se face pe cele doua benzi laterale. Pe mijlocul soselei se intampla tot ce isi doresc soferii. Din loc in loc, cate un tir parcat. Pe unde se mai poate depasesc soferii grabiti, indiferent de sensul de mers. In ciuda gropilor de pe fosta cale de tramvai, multi dintre soferi prefera sa foloseasca aceasta banda de mers cu destinatie incerta, pentru ca pe sensul obisnuit, din cauza masinilor parcate la umbra, nu se poate circula decat intr-un singur si interminabil sir. Masinile fac adevarate "biciclete" in genul lui Ronaldinho, pentru a evita gropile sau canalizarea. La fostul capat de tramvai, un 4x4 abia scos din tipla intra cu o roata intr-o groapa de canalizare camuflata cu gunoaie. Masina, puternica, se smulge cu greu din capcana, iar omul, bucuros ca a scapat, rade si injura. "Poate sa cada un om si sa-si rupa capu’ aici. Daca eram cu Dacia, ma rasturnam… Da’ uitati-va acolo! Cica au terminat treaba. Au plecat si au lasat tot gunoiul in drum. Primaru’ a venit si a zis ca o sa faca piata aici. Uitati ce a facut!", arata omul spre haosul edilitar.

CU GALETUSA. Am facut cale intoarsa, evitand denivelarile din asfalt. Aproape de mijlocul drumului ne intalnim cu un "meteze", un mic excavator, probabil dintre cele trimise sa inceapa reparatiile la reparatiile de anul trecut. E miezul zilei si, in mod clar, lucrarile vor incepe abia de marti, deja cu intarziere. Pe Strada Timisului, chiar inaintea intersectiei de la "Podul Constantei", trei oameni scot apa din balti cu niste castronase si o arunca in canalizare cu galetile. Ii intrebam pe cei trei ce se intampla. Oamenii se pregatesc de pus balastru pe drum. Strada Timisului face parte din categoria drumurilor desfundate de ploaie. Dar cu galeata? "Pai cu ce? Ce sa-i faci daca e plin de gropi?", raspunde mirarii un barbat cu parul alb. Ne intoarcem in intersectie pentru a constata ca pe Soseaua Chitilei regulile de circulatie sunt altele decat cele cunoscute de noi si sunt stabilite de catre soferi.

PARAGINA VIILOR
Lucrarea de reabilitare a sistemului rutier pe Bdul Tudor Vladimirescu, Str. Odoarei si Soseaua Viilor a inceput la 18.08.2005. S-a decopertat o bucata din drum. De la un capat la altul, un sant de aproape un metru tine loc de carosabil. La scurt timp de la incepere, lucra-rile au incetat. N-au fost reluate nici astazi. "S-au schimbat retelele de apa si de gaze", explica Gheorghe Udriste, seful Directiei Generale Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Municipiului Bucuresti. Santierul a supravietuit iernii, nu l-a furat nimeni. Zilele acestea, promite Udriste, va fi continuata munca de asfaltare demarata anul trecut. Asta, desigur, daca nu isi vor aminti strategii Primariei ca mai trebuie trase tuburi colectoare pentru canalizare si alte astfel de lucrari. (R.I.A.)

UN GRANT CU PILE
La orele amiezii, nici un fel de ambuteiaj: la inceputul podului, un nene de la drumuri si poduri dirija "fara nici o proble-ma", accentuez, "fara nici o problema" traficul; mai sus, pichamerele troncaneau de zor, nu se stie daca si cu spor. "N-are sens, bate la ochi daca va declar de acum ceva", ne-a spus un domn scump la vorba si la port in timp ce da directive. "Poate sefu’ de santier, domnu’ Popescu." Sefu’ de santier, domnu’ Popescu: "Hidroizolatia isi depasise de doua ori termenul de garantie, era carbonizata, materie moarta. Cred ca o luna si ceva va dura refacerea primei artere si o luna si ceva cea de-a doua". Si asta pentru ca se va munci "si noaptea". Cat despre traficul surprinzator de lejer: "Probabil ca lumea a auzit de la televizor si a folosit rutele ocolitoare!", ne-a spus agentul de circulatie Ionescu Lucian.

In apropierea Garii de Nord, fiecare isi facea vant cum putea. "In gura ma-tii de Bucuresti!", striga un sofer in timp ce incaleca portiunea de carosabil dedicata tramvaielor; altul ii raspundea aprobator din cap. "Ca nu se mai poate, domnule!"

Firmele care au proiectat lucrarile de pe Podul Grant sunt IPTANA SA si Consitrans SRL, executanti fiind Delta ACM ’93 SRL si Euroconstruct Trading 98 SRL. Conform datelor de la Registrul Comertului, Ion Baroncea este unul dintre administratorii IPTANA SA, coleg cu presedintele Traian Basescu in dosarul Flota. Consitrans este detinuta de familia Hanganu. Eduard Hanganu este actionar la mai multe firme alaturi de Anton Chirica, decanul Facultatii de Cai Ferate, Drumuri si Poduri din Bucuresti. La una dintre acestea, Geostud SRL, a mai figurat si Aurel Balut, fostul director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, instalat dupa alegerile din 2004 in func-tia in care a rezistat mai putin de un an si jumatate. Alt actionar demn de mentionat de la Geostud este Marin Baicu, patron unic al Consis Proiect, firma indragostita pana la extaz de banul public. In ceea ce priveste constructorii, e de prisos sa reiteram ca patronii de la Euroconstruct Trading 98 detin restaurantul Golden Blitz, atat de drag presedintelui Basescu. Celalalt constructor, Delta ACM ’93, a incheiat, in iunie 2005, un contract gras cu Primaria Generala, in valoare de 7,9 miliarde de lei, pentru refacerea unui canal colector pe Splaiul Unirii. Jurnalul National a mai atras atentia asupra acestei lucrari, nu foarte complicate, practic o groapa ce se cerea acoperita. Firma constructoare nu a respectat termenul de predare a unei lucrari de cativa metri lungime, intarziat luni bune. Soferii care vor traversa Podul Grant trebuie, asadar, sa fie pregatiti sufleteste mult timp de acum inainte. (Sidonia Silian, Adrian Mogos)
×
Subiecte în articol: special