Gropi imense. Adevărate cratere. Drumuri ce par a fi după bombardament. Şoferi puşi în situaţii imposibile. Nu sunt imagini dintr-un film de groază, ci din Bucureşti şi din ţară. Drumuri naţionale, recent inaugurate, bulevarde proaspăt asfaltate, au fost ciuruite, nu de război, ci culmea, de primii fulgi de nea. A contribuit şi sarea aruncată în disperare de firmele de salubritate, la pachet cu nisipul.
După ce ne-am luptat cu iarna ca şi cum am fi văzut zăpada pentru prima dată în viaţă, iar autorităţile au rămas înzăpezite prin comisii şi comitete, iată că a apărut o altă problemă: gropile. Nici măcar nu trebuie să fii prost ca să dai în ele. Sunt la tot pasul. Pentru cei care stau în birouri şi ne conduc din vorbe, problema pare una banală. Pentru şoferi însă, este una costisitoare, mai ales la buzunar şi riscantă, dacă ne gândim că suntem campioni la accidente rutiere.
Luni. Ora 14:00. O plimbare de la Charles de Gaulle până înspre Aeroportul Otopeni face toţi banii. Pardon, toate gropile! Dacă până acum poliţiştii ne-au tot recomandat cu stoicism să ne echipăm maşina pentru iarnă - cu pneuri, lanţuri şi toate cele - noi v-am sfătui să fiţi pregătiţi când treceţi prin tunelul gropilor. Că s-au făcut de la sare, de la prea mult "profesionalism" al celor care au lucrat cu berea în mână şi mai mult cu aruncatul cu privirea la repararea drumurilor, de la "calitatea" materilelor folosite, de la antiderapantele aruncate într-o doară când iarna ne-a luat ca de obicei prin surprindere, nu mai e treaba noastră. Cert este că şoferii se plâng de faptul că maşina lor aproape se rupe în două când trece prin craterele, başca nesemnalizate de pe străzile Capitalei.
"Este inadmisibil aşa ceva. M-am întors de la Aeroport cu maşina şi vreau să vă spun că în şosea sunt formate adevărate cratere. Probabil de la umezeală, de la sare, dar asfaltul este pur şi simplu măcinat. În plus, este şi foarte periculos, mai ales pe timp de noapte", ne-a povestit o doamnă a cărei maşină a fost pusă la grea încercare pe DN1.
ATENŢIE, ZONĂ DE RISC!
Pe Bulevradul Chales de Gaulle, piatra cubică - considerată monument de patrimoniu de către autorităţi - dar plină de denivelări şi extrem de alunecoasă - te zgâlţâie bine, trimiţându-te de urgenţă cu maşina la cel mai apropiat service. Bineînţeles pe banii tăi! În plus, piatra cubică, deteriorată din cauza vremii, a produs foarte multe accidente rutiere şi tamponări. Dar, nu vă speriaţi, asta e doar încălzirea! Căci adevărata distracţie începe pe DN1. Gropi lungi de peste doi metri te aşteaptă "primitoare" să le treci. Nu de alta, dar dacă ai avea vreo intenţie salvatoare să le ocoleşti nu prea ai pe unde. Că, zici hop şi dai în alta. Iar conducătorii auto care au avut "onoarea" să treacă pe aici, şi-au luat-o din plin.
"Plătim atâtea taxe şi impozite la stat. Unde se duc banii ăştia dacă într-o ditamai capitală dăm dintr-o groapă în alta, iar străzile sunt într-un asemenea hal". Revoltător este faptul că cele mai multe cratere au apărut pe unul din podurile din zona Băneasa, culmea inaugurat anul trecut cu mult tam-tam, chiar de fostul, actualul premier Emil Boc. Nici nu s-a răcit asfaltul bine, că a fost măcinat de "vreme".
Firmele de salubritate, verificate
Craterele din astfalt, apărute după topirea zăpezii, au fost şi motivul pentru care reprezentanţii firmelor responsabile cu întreţinerea şi garanţia străzilor din Bucureşti au fost convocaţi de primarul general pentru a da explicaţii. Sorin Oprescu le-a cerut acestora în primul rând să intervină de urgenţă pentru a remedia situaţia. Numai că, nu se poate. Din cauza ploii abundente din ultimele două zile, orice intervenţie de astupare a gropilor este ineficientă. De aceea, acestea vor fi doar semnalizate, urmând ca, atunci când ploaia se va opri, să fie astupate. Nu se ştie însă pentru cât timp. Inspectorii municipalităţii vor verifica modul cum societăţile responsabile cu întreţinerea şi garanţia străzilor îşi respectă obligaţiile contractuale, cât şi calitatea materialelor folosite pentru reabilitarea carosabilului. Bucureştenii pot suna la Dispeceratul Integrat de Urgenţă 0800.800.882 pentru a anunţa găurile formate în ultimele zile din carosabil. Edilul Capitalei a dispus şi verificarea soluţiilor împrăştiate de operatorii de deszăpezire pentru combaterea poleiului. Jurnalul Naţional a atras atenţia autorităţilor încă de la căderea primilor fulgi de nea că sarea nu trebuie folosită drept material antiderapant, o hotărâre a Consiliului General chiar interzicând acest lucru. Cu toate acestea firmele de salubritate n-au ţinut cont şi au împrăştiat în disperare sare amestecată cu nisip, fapt ce a distrus asfaltul şi aşa şubred.
Capcane pe drumurile din Argeş
Nici în ţară situaţia nu este roz. Mai multe drumuri din judeţul Argeş arată ca după bombardament, după ce pe partea carosabilă au apărut găuri foarte adânci ca urmare a căderilor abundente de zăpadă din ultima perioadă şi a folosirii materialului antiderapant. Poliţiştii de la serviciul rutier Argeş au precizat că pe DN 7 Piteşti - Râmnicu-Vâlcea, în localităţile Drăganu, Cotmeana şi Morăreşti, între km 133 - 150, partea carosabilă este deteriorată, formându-se mai multe gropi, unele din ele foarte adânci, ceea ce-i determină pe şoferi să circule pe contrasens pentru a le evita, existând pericolul producerii de accidente. Aceeaşi situaţie se întâlneşte şi pe DN 73 Piteşti - Câmpulung, între km 7 - 10. Societatea Naţională de Drumuri Piteşti a fost informată de această situaţie, pentru a semnaliza rutier drumurile afectate şi a reface şoselele, însă până atunci şoferii sunt sfătuiţi să circule cu viteză redusă. (Elly Cîrstea)
Citește pe Antena3.ro