x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Cum te faci bere la Amsterdam

Cum te faci bere la Amsterdam

de Vali Blanaru    |    06 Mar 2010   •   00:00
Cum te faci bere la Amsterdam
Sursa foto: Heineken experience/

"Hei! Tocmai m-am făcut bere!!! Şi e super-tare!!!!" Am trimis acest SMS câtorva prieteni apropiaţi cu care fusesem mai de mult în vacanţă la Amsterdam. Şi-au imaginat probabil că mă ameţisem. De fapt mă aflam la muzeul berii şi descoperisem una dintre cele mai grozave modalităţi de a-ţi petrece timpul liber. Tocmai acum când eram fără gaşcă.



"De fiecare dată se întâmplă ceva în jurul unui pahar cu bere!" este unul dintre sloganurile publicitare pe care le-am găsit în vechea fabrică construită în 1867. Olandezii au transformat istoria unui brand în punct de atracţie turistică: experienţa multimedia alăturată fotografiilor de epocă, demonstraţii de "degustat" bere, dar şi nenumărate posibilităţi de a pleca acasă cu un suvenir pentru prieteni sunt toate exploatate la maximum. Biletul de acces costă 15 euro.

Vizita la muzeu a început cu tradiţia: ziduri construite din sticle de bere, butoaie vechi, arcade din capace de sticle, costume ale muncitorilor în fabrică, fotografii cu primele linii de îmbuteliere sau căruţe trase de cai, care făceau livrările, sticle de toate formele, sloganuri publicitare şi nu în ultimul rând afişe vechi sau "biscuiţi" personalizaţi. Am trecut apoi prin zona grajdurilor - un omagiu adus cailor, primii transportatori ai navetelor de bere.

La etajul fabricii-muzeu încep surprizele. Mai întâi eşti invitat să guşti ingredientele, apoi poţi vedea recipientele utilizate pentru fermentarea acestora. Dacă nu ai fost prea atent la aceste procedee, eşti transformat la propriu în bere. În zona "Brew yourself" participi la o proiecţie multimedia în care vezi din interior procesul de fabricare a berii: de la amestecul seminţelor cu apa, fermentare, îmbuteliere la transportul spre consumatorul final. Totul cu ajutorul unei platforme 4D.

La ieşire, un expert berar îţi subliniază încă o dată calităţile pe care berea trebuie să le întrunească: claritate, guler de spumă consistent şi nu în ultimul rând savoare. Toate acestea pot fi testate la faţa locului pe măsură ce îţi sunt explicate.

Odată transformat în bere, urmează zona de unde îţi poţi comanda o sticlă personalizată pe care o poţi plăti pe loc cu cardul şi ridica la ieşire din zona de suveniruri. Experienţa multimedia continuă cu sectorul de unde le poţi trimite amintiri celor dragi sub formă de felicitări cu poze instant suprapuse pe fundalul muzeului sau chiar un videoclip karaoke făcut la faţa locului cu acompaniament din partea unor berari pre-înregistraţi.

Totul ajunge la destinaţie instant prin intermediul e-mailului. Cu zâmbetul pe buze de la atâtea experienţe relaxante nu m-am putut abţine să nu întreb: când vor ajunge românii să-şi preţuiască mărcile tradiţionale şi să le trateze cu un asemenea respect?

Vizita la Heineken Experience se termină cu o oprire la bar, unde ai asigurate două beri incluse în preţul biletului de intrare. Eu am ales să mă opresc în schimb la magazinul de suveniruri unde găseşti diverse nimicuri care să-ţi aducă aminte de ziua în care te-ai făcut bere. Pentru prietenii mei am ales pahare pe care le-am inscripţionat cu numele fiecăruia. Acum putem savura corespunzător lichidul auriu.

Căci până la urmă cam asta este esenţa berii: încă un prilej de a sta la taclale cu cei dragi!

×
Subiecte în articol: tentaţii