SPECIAL
Lucrarile de scoatere a epavei Rostock au continuat ieri cu scufundarile scafandrilor. O buna parte din incarcatura vasului a ajuns in curtile taranilor din Partizani.
Pe bratul Sulina nu va fi intrerupta circulatia
EPAVA - Locuitorii din Partizani folosesc incarcatura de pe Rostock
Lucrarile de scoatere a epavei Rostock au continuat ieri cu scufundarile scafandrilor. Inginerii olandezi au facut manevre cu una dintre cele doua cupe ale macaralei care va scoate epava din Dunare.
ALEXANDRU NASTASE
MACARAUA. Ieri, langa Rostock, s-au facut manevre cu macaraua care va incerca sa scoata epava
|
SALA MOTOARELOR. Capitanul Sjoerd Brunia spune ca macaraua plutitoare Cormorant
este ca "un sat in miniatura"
|
LA BORD. Echipa Jurnalului National a urcat la bordul macaralei plutitoare autopropulsate Cormorant, un adevarat "sat in miniatura", dupa cum o caracterizeaza capitanul sau, Sjoerd Brunia. Am urcat intai in brat, apoi am coborat in sala motoarelor si in sectorul in care este cazat personalul. Piesele de rezistenta: cabina capitanului si pupitrele de comanda. Utilajul are 54 de metri lungime, aproape 24 latime, un pescaj maxim de 3,68 metri si este inregistrata in portul olandez Terneuzen. Ieri, inginerii lucrau de zor la unul din cele patru motoare ale macaralei.
INCERCARE. Profesionistii care vor scoate epava, oameni "foarte tacuti,
foarte calculati, care nu comunica prea mult"
|
Citește pe Antena3.ro
.
IN VIE
|
O parte din incarcatura cargoului a fost luata in primire
de partizaneni. Acestia au folosit-o in gospodarie, pe unde a avut fiecare
nevoie. Miron Pintea, un pensionar de 76 de ani, si-a legat via cu sarma
de pe Rostock. Desi ruginita, rezista inca la 13 ani de la scufundarea
vaporului. Trei familii au avut de suferit in Partizani, dar una singura
a patimit exclusiv din cauza cargoului. Familia Staicu s-a trezit cu terenul
din curte rupt si cu pericolul unei inundatii. Situatia a fost restabilita
dupa cateva zile de echipele de salvare. Din cauza utilajelor, doua case
au crapat din temelii si nici pana in ziua de azi proprietarii n-au primit
despagubiri.
|
CARACTERIZARE
|
"Multi dintre ingineri aproape ca nu au timp liber.
Mi-au povestit ca de multe ori sunt in aeroport, in sala de asteptare,
cu biletul spre casa in mana si sunt chemati la biroul de informatii,
unde li se da un alt bilet, spre o alta destinatie, pentru ca acolo tocmai
a avut loc un naufragiu si este nevoie de ei. Sunt oameni foarte tacuti,
foarte calculati, nici cu noi nu comunica foarte mult" - Anca
Martin - reprezentanta Consortiului Multinational Pentru Scoaterea
Epavei Navei Rostock
|
MASURI
|
"Vom comunica permanent cu olandezii si vom
sti in fiecare moment despre mersul operatiunilor. Daca vreo lucrare
necesita trecerea dincolo de senalul navigabil, iar pe acolo vor fi
anuntate nave, ii vom anunta sa amane sau sa decaleze manevrele"
- Gheorghe Ftadeev - loctiitorul comandantului Capitaniei
Tulcea
|