x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

În 2007 s-a evitat un nou dezastru

0
Autor: Lucian Florea 31 Mar 2008 - 00:00
În 2007 s-a evitat un nou dezastru


Doar o fărâmă de şansă şi îndemânarea piloţilor au ferit compania TAROM de o nouă tragedie la sfârşitul anului trecut, după ce un avion care încerca să decoleze a lovit o maşină “uitată” pe pista de la Otopeni.

Doar o fărâmă de şansă şi îndemânarea piloţilor au ferit compania TAROM de o nouă tragedie la sfârşitul anului trecut, după ce un avion care încerca să decoleze a lovit o maşină “uitată” pe pista de la Otopeni.

 

117 pasageri şi şase membri ai echipajului se aflau la bordul aeronavei Boeing 737 în dimineaţa zilei de 30 decembrie 2007. Cursa charter ROT 3107 era programată să plece de pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti având ca destinaţie staţiunea egipteană Sharm El Sheikh, unde turiştii români voiau să-şi petreacă Revelionul. După ce a urmat toate procedurile, echipajul a aliniat avionul la capătul pistei şi a primit autorizarea să decoleze la ora 11:26. Pe o ceaţă densă, aparatul de zbor a rulat circa 600 de metri, accelerând până la viteza de 177 km/h, după care a intrat în coliziune cu o autoutilitară a echipei de balizaj care fusese “uitată” pe pistă de către cei din turnul de control. Piloţii au observat obstacolul cu doar 100 de metri înainte şi nu au mai putut evita impactul. Aeronava a ieşit de pe pistă pe partea stângă şi s-a oprit în câmp, la aproape 150 de metri de axul pistei. Chiar dacă avionul a fost serios avariat, accidentul nu s-a soldat cu nici o victimă. Angajaţii echipei de balizaj au reuşit să fugă în ultima clipă, iar pasagerii s-au ales doar cu o sperietură.

 

VINOVAŢI. Comisia de anchetă constituită la nivelul Ministerului Transporturilor a stabilit că principala vină o poartă controlorii de trafic aerian. Investigaţiile au arătat că activitatea din turn nu era bine organizată, că erau insuficienţi oameni pe posturi şi că cei care au uitat să scoată maşina de pe pistă au omis să contacteze echipajul aeronavei când şi-au dat seama de pericolul iminent.

Comandantul navei a avut o zi norocoasă, având în vedere că au scăpat cu viaţă, atât el, cât şi celelalte suflete de la bordul cursei ROT 3107. Pilotul Nicolae Dinescu vorbeşte despre colegii săi care nu au avut aceeaşi şansă în urmă cu 13 ani.

 

  • Jurnalul Naţional: Unde eraţi în acea zi de 31 martie 1995?

Nicolae Dinescu. La acea vreme lucram la Detaşamentul BAC 111. Eram tot la TAROM.

 

  • Cum aţi primit vestea tragediei?

Când am aflat, eram acasă. Ca pilot, am primit vestea ca un şoc pentru că, vă daţi seama, nu te aştepţi să se înâmple aşa ceva, mai ales cu un aparat de zbor de talia Airbus. Sigur că nu se poate compara ce s-a întâmplat atunci cu evenimentele prin care am trecut noi în decembrie.

 

  • Îi cunoşteaţi pe angajaţii TAROM care au pierit în acel zbor?

Îi cunoşteam pe membrii echipajului, cu cei din cabină nu lucrasem, dar cu însoţitoarele de zbor chiar făcusem mai multe curse. Aveam o bună relaţie de colegialitate.

 

  • Aţi zburat vreodată cu un avion Airbus A 310?

Cu acel tip de avion nu am zburat niciodată, nici înainte, nici după tragedie.

 

  • Cum comentaţi concluziile anchetei de atunci?

Aceste anchete de regulă sunt competente şi au şi datele obiective ale zborului pe care îl analizează, deci concluzia sunt convins că a fost pusă foarte corect. Dar vreau să îmi exprim regretul faţă de colegii mei care au pierit în acel accident. Ne-am împărtăşit întotdeauna şi bucuriile şi tristeţile şi mereu am un sentiment de regret faţă de cei care dispar din rândul nostru.

Citeşte mai multe despre:   ediţie specială

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Inima, o „baterie” care lansează stimuli electrici 

Inima, o „baterie” care lansează stimuli electrici 
Galerie Foto Mulţi au tulburări de ritm ale inimii, stare destul de greu de ţinut în frâu de cardiologie. Cunoscutul cardiolog Gabriel Tatu-Chiţoiu, șef departament la Spitalul de Urgenţă Floreasca, ne spune care este...

Polivalenta de la Tulcea, pariul lui Cîţu pentru relansarea economiei

Polivalenta de la Tulcea, pariul lui Cîţu pentru relansarea economiei
Galerie Foto Guvernul se laudă cu un program de investiţii ambiţios, alocând pentru susţinerea lui 61,4 miliarde de lei. O listă cu nu mai puţin de 160 de proiecte publice este promisiunea Guvernului condus de Florin Vasile C

Ca pe vremea PDL. Guvernul Orban a „spart” peste un miliard pe săli de sport și bazine de înot, în anul pandemiei

Ca pe vremea PDL. Guvernul Orban a „spart” peste un miliard pe săli de sport și bazine de înot, în anul pandemiei
Galerie Foto Anul 2020, cunoscut drept anul pandemiei de SARS-CoV-2, în care toate resursele financiare au fost, teoretic, alocate pentru adoptarea măsurilor de combatere a răspândirii COVID-19, precum și pentru diminuarea...

Rețeta de succes a familiei unui liberal celebru. Ghinion în alegeri, noroc la numiri

Rețeta de succes a familiei unui liberal celebru. Ghinion în alegeri, noroc la numiri
Galerie Foto S-a terminat cu pilele, relațiile și cumetriile în funcțiile publice. Cel puțin asta se înțelege din retorica pe care USR-PLUS, dar mai ales PNL o au, încă din campania electorală, dar și după, când...

Activitatea DNA în 2020, mai dezastruoasă decât se invocă pentru desființarea SIIJ. Rată de achitare de 50%

Activitatea DNA în 2020, mai dezastruoasă decât se invocă pentru desființarea SIIJ. Rată de achitare de 50%
Galerie Foto Guvernul Cîțu și o parte a majorității parlamentare vor să desființeze Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), acuzând, printre altele, și lipsa de „productivitate” a celor șapte...

Croitoria surorii lui Dan Barna, vizată de ancheta DLAF, și-a cerut falimentul. Finanțele au executat silit toate utilajele

Croitoria surorii lui Dan Barna, vizată de ancheta DLAF, și-a cerut falimentul. Finanțele au executat silit toate utilajele
Galerie Foto Tribunalul Sibiu a admis, în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare, cererea formulată de asociația fondată de sora lui Dan Barna, președinte USR și actual vicepremier, Gabriela Raluca Popa, de...

Mentenanță postgaranție de 6 milioane de euro de la ROMATSA către firma fiicei generalului SRI Dumitru Zamfir

Mentenanță postgaranție de 6 milioane de euro de la ROMATSA către firma fiicei generalului SRI Dumitru Zamfir
Galerie Foto Seria contractelor încheiate de instituțiile statului cu companii private controlate direct sau indirect de foști ofițeri de rang înalt din serviciile secrete continuă și sub oblăduirea noii guvernări. ROMATSA,...

Regina videochatului din România câștigă în două săptămâni cât Iohannis în trei ani

Regina videochatului din România câștigă în două săptămâni cât Iohannis în trei ani
Îşi desfăşoară activitatea în cele mai frumoase decoruri, nu se expun nici unui pericol şi fac câteva mii de dolari pe lună. Cei mai profesionişti îşi pot adăuga în conturi din prestaţia lor sume cu ceva...

Rămas fără deputăție, Ponta s-a jucat, puțin, de-a avocatul, după care a intrat în afaceri 

Rămas fără deputăție, Ponta s-a jucat, puțin, de-a avocatul, după care a intrat în afaceri 
Galerie Foto La o lună și opt zile după ce a ratat intrarea în Parlamentul României, Victor Ponta, președinte al Pro România, fost deputat și ex-prim ministru, a intrat în afaceri. El a înmatriculat compania SC VP Projects...

Război la baionetă între Putere și Opoziție pentru majorarea alocațiilor de stat pentru copii

Război la baionetă între Putere și Opoziție pentru majorarea alocațiilor de stat pentru copii
Parlamentarii umaniști au anunțat, ieri, că se alătură colegilor din grupurile parlamentare ale PSD, din Senat și Camera Deputaților, pentru a susține unul dintre amendamentele depuse la Legea Bugetului de stat...
Serviciul de email marketing furnizat de