x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Alcoolemia şoferilor, constatată de medic

0
Autor: Mara Raducanu 29 Aug 2008 - 00:00
Alcoolemia şoferilor, constatată de medic


SCHIMBĂRI COD RUTIER ● Circulaţia ATV-urilor, interzişi pe drumurile publice
Atenţie, şoferi! Pregătiţi-vă pentru noi schimbări ale Codului Rutier. Potrivit lui Viorel Recoşeanu, directorul Direcţiei Poliţiei Rutiere, noile modificări încearcă să reducă haosul din peisajul rutier românesc. Dacă propunerile poliţiei vor fi acceptate, în curînd alcoolemia şoferilor va fi constatată de medic, iar circulaţia ATV-urilor pe drumurile publice interzisă.



SCHIMBĂRI COD RUTIER ● Circulaţia ATV-urilor, interzişi pe drumurile publice
Atenţie, şoferi! Pregătiţi-vă pentru noi schimbări ale Codului Rutier. Potrivit lui Viorel Recoşeanu, directorul Direcţiei Poliţiei Rutiere, noile modificări încearcă să reducă haosul din peisajul rutier românesc. Dacă propunerile poliţiei vor fi acceptate, în curînd alcoolemia şoferilor va fi constatată de medic, iar circulaţia ATV-urilor pe drumurile publice interzisă.

  • Jurnalul Naţional: Domnule director, se anunţă noi schimbări ale Codului Rutier. Care sînt, în opinia dumneavoastră, cele cu un impact mai mare pentru siguranţa rutieră din România?
Viorel Recoşeanu: O schimbare foarte importantă pe care am propus-o se referă la modul de testare al alcoolemiei. Dacă propunerea noastră va fi acceptată, alcoolemia conducătorilor auto va fi constatată de medic.

  • Adică? Detaliaţi puţin ce reprezintă acest lucru şi cum se va proceda.
Spre exemplu, cînd se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau în stare de ebrietate, constatarea alcoolemiei se va face în continuare cu acel mijloc tehnic certificat, adică cu etilotest. În această situaţie va fi luată măsura legală, adică cea de sancţionare contravenţională şi de suspendare a dreptului de a conduce pe o perioadă de 90 de zile.
Dacă etilotestul îmi spune că şoferul este sub influenţa băuturilor alcoolice şi are peste 0,40 alcoolemie în aerul expirat, eu sînt obligat să-l duc la recoltarea probelor de sînge care să probeze pentru instanţă că acel om a condus peste limita legală. Practic, elementul de noutate constă în faptul că etilotestul arată constatarea numerică a alcoolemiei, iar medicul dă verdictul asupra stării de ebrietate a conducătorului auto.

Cu şoferul la medic

  • Şoferul în stare de ebrietate va fi dus la un spital, la un cabinet medical particular?
Constatarea stării de ebrietate de către medic se va face la cel mai apropiat spital de locul în care a fost oprit conducătorul auto.

  • Alte modificări?
O altă modificare este cea legată de interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice. Este o problemă la ordinea zilei, deoarece avem evenimente rutiere comise de conducătorii de ATV-uri cu impact la nivelul societăţii româneşti. În momentul de faţă rămîne ca Registrul Auto Român (RAR-ul) să claseze în ce categorie de autovehicul intră ATV-ul. Plecînd de la condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un cetăţean pentru a folosi un ATV şi de la faptul că în statele Uniunii Europene un astfel de vehicul este interzis să circule pe drumul public, sperăm că propunerea noastră va da rezultate.

  • Iniţiativele dumneavoastră sînt mai mult decît binevenite. Dar, din păcate, realitatea "din teren" ne demonstrează că numărul accidentelor este într-o continuă creştere.
Aşa este, aveţi dreptate. De la începutul anului 2008 şi pînă astăzi au fost înregistrate 5.943 de accidente rutiere, soldate cu 1.678 de morţi şi 5.277 de răniţi grav, consemnîndu-se creşteri faţă de 2007. Campaniile realizate doar de Poliţia Rutieră, legate de prevenire şi de sancţionare, nu pot conduce la reducerea accidentelor. Avem nevoie să facem front comun şi cu alte instituţii cu un rol important în problema rutieră. Şi reamintesc aici Ministerul Transporturilor, Compania Naţională de Autostrăzi, RAR-ul, Autoritatea Rutieră.

Doar 40% din amenzi sunt plătite

  • Din păcate, nici amenzile nu mai sperie pe nimeni… Pînă la urmă, sînt sau nu plătite?
Din păcate, nu. Din analizele făcute la nivelul poliţiei a rezultat că doar 40% din amenzile aplicate ajung să fie plătite. În momentul de faţă există un proiect de modificare a Ordonanţei 2, privind regimul contravenţiilor în România, şi se doreşte o simplificare de executare a procedurii silite a sancţiunilor contravenţionale. Sperăm ca adoptarea acestei noi reglementări să crească gradul de executare a sancţiunilor.

  • Ce părere aveţi despre noua formă de examinare a candidaţilor, adică testarea pe calculator?
Sînt multe state din Europa care folosesc testarea pe calculator la examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Problema este că pînă în momentul de faţă candidaţii au fost pregătiţi într-un anumit sistem. Am înţeles că una dintre raţiunile de folosire a sistemului a fost tocmai ideea de a elimina posibilităţile de fraudare a examenelor. Va trebui însă ca procesul de pregătire în şcolile de şoferi să fie adaptat acestui sistem de examinare.

  • S-a tot comentat faptul că locul agentului de circulaţie nu ar trebui să fie în intersecţie. Introducerea sistemului de semaforizare inteligent l-a ajutat pe omul legii?
E drept că implementarea acestui sistem a produs nişte efecte benefice pentru lucrătorul de poliţie, chiar dacă nu atît de multe pe cît ne-am dori noi. Trebuie însă ca toate intersecţiile care au fost prevăzute în acel sistem de management al traficului să fie dirijate de o singură persoană, în ideea de a exista acea undă verde şi de a elimina pe cît posibil prezenţa lucrătorului de poliţie. Din păcate, ne aşteptăm la o mare problemă de fluenţă o dată cu începerea şcolilor şi a anului universitar.

Deficit de poliţişti

  • De fapt, unde este "buba"? Aveţi suficienţi oameni pentru a acoperi întreaga paletă de probleme existente în domeniul rutier?
Categoric, nu. Numărul poliţiştilor rutieri ar trebui să fie mai mare. Gîndiţi-vă că la nivel de ţară lucrăm cu 3.600 de oameni. Dacă judecăm lucrurile prin prisma situaţiei de la noi, din România, cred că ar trebui să fie cel puţin dublu numărul lucrătorilor existenţi. Dar preconizăm că, o dată cu intrarea în vigoare a unui proiect de modificare a legii de organizare şi funcţionare a poliţiei comunitare, parte din competenţele poliţiei rutiere vor trece la această structură a poliţiei, plătită din fondurile autorităţile locale.

  • Multe persoane comentează că poliţistului român îi lipseşte fermitatea de a se impune în faţa conducătorilor auto şi a pietonilor. Este sau nu adevărat?
Chestiunea legată de fermitatea poliţistului poate fi privită din mai multe unghiuri. Este adevărat că fermitatea trebuie crescută în raport de situaţia existentă la un moment dat. Şi situaţia la momentul de astăzi implică o creştere a fermităţii lucrătorului de poliţie faţă de tot ceea ce înseamnă încălcarea legii. Cifrele pot demonstra că avem creşteri foarte mari la numărul sancţiunilor aplicate la numărul permiselor suspendate. Se pare însă că numai creşterea fermităţii neurmată şi de alte măsuri nu este de natură de a-i face pe şoferi să conştientizeze anumite reguli. Vreau să vă dau un exemplu: dacă un candidat pentru obţinerea permisului se duce şi dă o anumită sumă de bani şi obţine o fişă medicală fără să treacă pe la medic să-i verifice starea de sănătate, nu reprezintă el oare un pericol în trafic? La fel se întîmplă şi cu cei care trec prin testul psihologic. Oare toţi sînt apţi psihologic pentru a conduce un autovehicul?

  • În ce proiecte sînteţi implicaţi în momentul de faţă şi care este finalitatea lor?
La ora actuală am demarat mai multe programe de reducere a riscului rutier pe drumurile publice. Avem un astfel de program pe cele două autostrăzi şi vă pot informa că s-au anunţat reduceri semnificative a accidentelor pe cele două artere. Sîntem implicaţi în asigurarea gradului de fluenţă pe litoral, acolo unde ştiţi că au fost mari probleme. Şi de aproximativ trei luni avem un program pilot pe cele trei drumuri naţionale – DN1, DN7 şi DN2 – considerate "arterele morţii".

Citeşte mai multe despre:   interviu,   medic

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Contrabanda cu țigări a înflorit la sat

Contrabanda cu țigări a înflorit la sat
Țigări de contrabandă, păzite cu câini periculoși, au ajuns în mai multe comune din Argeș. Ofițerii de la Combaterea Criminalității Organizate au descoperit că, timp de un an de zile, zeci de mii de baxuri...

Copiii nu au cu ce să ajungă la școlile din mediul rural

Copiii nu au cu ce să ajungă la școlile din mediul rural
Anul școlar a debutat cu stângul, din punct de vedere al transportului elevilor la școli și licee. După ce aproape i-a falimentat pe transportatori, anul trecut, Guvernul încă nu înțelege de ce unii dintre ei...

Un nou scandal în educație, generat de Ministerul Sănătății

Un nou scandal în educație, generat de Ministerul Sănătății
În prima săptămână de școală din sistemul preuniversitar se revoltă deja cadrele didactice. Sindicatele din învățământ anunță că vor da statul în judecată pentru decizia de a le cere cadrelor didactice...

România nu poate rezista mai mult de 14 zile în fața frigului

România nu poate rezista mai mult de 14 zile în fața frigului
Agenda publică este acoperită de panica facturilor mari la gaze naturale. Există însă vești și mai îngrijorătoare pentru perioada următoare și care fac referire la asigurarea efectivă a gazelor naturale în s...

Afaceri pe bani publici, antamate în valul doi, finalizate în valul patru. Pe ce mai sparg banii instituțiile statului

Afaceri pe bani publici, antamate în valul doi, finalizate în valul patru. Pe ce mai sparg banii instituțiile statului
Galerie Foto Mai multe instituții publice, unele extrem de vizibile în planul politic al perioadei pe care o traversăm, se întrec în achiziții care mai de care mai interesante. Vorbim despre Consiliul Superior al Magistraturii,...

Pacienții cu COVID, plimbați din nou între spitale

Pacienții cu COVID, plimbați din nou între spitale
Deși, începând din luna martie a acestui an, spitalele din România nu mai sunt împărțite în COVID și non-COVID, conform Ordinului MS 434/2021, pacienții cu COVID-19 aflați în stare critică au început să...

Noul „munțoman” vrea iluminat stradal pe potecă și dozatoare cu apă pe vârf

Noul „munțoman” vrea iluminat stradal pe potecă și dozatoare cu apă pe vârf
Galerie Foto Salvamontiștii argeșeni au fost certați de tatăl unei tinere că traseul montan pe care îl parcurgea fiica lui nu era iluminat. În jur de 10 apeluri a dat omul, atât la 112, cât și la Dispeceratul Național...

Angajații CJ Suceava, puși să învețe cum stă treaba cu planificarea strategică 

Achizițiile trăsnite au devenit un sport național când vorbim despre administrațiile locale. De la an la an, tot mai inventivi, edilii găsesc cele mai ingenioase contracte pentru a sifona banii publici, fie pentru...

“Alba-neagra” cu funcții guvernamentale, după ruperea Coaliției. Violeta Vijulie s-a reîntors la conducerea ANFP, în locul USR-istului care a înlocuit-o

“Alba-neagra” cu funcții guvernamentale, după ruperea Coaliției. Violeta Vijulie s-a reîntors la conducerea ANFP, în locul USR-istului care a înlocuit-o
Pe toate vocile, comunicatorii PNL susțin că singura soluție pentru România este refacerea Coaliției de „dreapta”, alături de cei de la USR-PLUS. Iar una dintre aceste voci care militează pentru o împăcare p...

Campionat de atacuri la adresa lui Iohannis, din zona anti-PSD. În Parlament, moțiunea USR și AUR, blocată

Campionat de atacuri la adresa lui Iohannis, din zona anti-PSD. În Parlament, moțiunea USR și AUR, blocată
Galerie Foto De la declanșarea crizei politice, atacurile venite dinspre USR-PLUS către foștii parteneri de guvernare de la PNL – aripa „Cîțu” s-au mutat și către Palatul Cotroceni, iar, în ultimele zile, aceste atacuri...

Cel mai mare distribuitor de gaze din România îi are ca administratori pe secretarul de stat în Ministerul Economiei și pe soția fostului președinte PMP

Cel mai mare distribuitor de gaze din România îi are ca administratori pe secretarul de stat în Ministerul Economiei și pe soția fostului președinte PMP
Prim-vicepreședintele Biroului Permanent al Partidului Național Liberal, care ocupă și funcția de secretar de stat în Ministerul Economiei, Daniela Nicolescu, a fost numită, la propunerea Ministerului Energiei,...

Ultimul tun. Ministerul Sănătății a angajat firma liderului PMP Ilfov să elaboreze ghidurile și protocoalele pentru transplant

Ultimul tun. Ministerul Sănătății a angajat firma liderului PMP Ilfov să elaboreze ghidurile și protocoalele pentru transplant
Galerie Foto Cu aproximativ două săptămâni înainte ca USR-PLUS să iasă de la guvernare. Ministerul Sănătății a atribuit un contract de peste 400.000 de euro pentru elaborarea de ghiduri și protocoale aferente...
Serviciul de email marketing furnizat de