DE LA BUDDHA CITIRE ● "Nu există un drum spre fericire. Fericirea e drumul!”
Are trei nume: unul trecut pe buletin (Iorgu), unul de botez
(Constantin) şi altul pe care-l ştie şi publicul (Mircea). Aşadar,
Mircea Albulescu nu e un simplu nume, este o întreagă toponimie.
DE LA BUDDHA CITIRE ● "Nu există un drum spre fericire. Fericirea e drumul!”
Are trei nume: unul trecut pe buletin (Iorgu), unul de botez (Constantin) şi altul pe care-l ştie şi publicul (Mircea). Aşadar, Mircea Albulescu nu e un simplu nume, este o întreagă toponimie.
Bazându-mă pe o umbră de prietenie ce începuse să se închege la Madrid, unde am fost împreună la lansarea unui film, l-am abordat direct, solicitându-i un interviu. "Nu înţeleg ce se întâmplă în ultimul timp. Toţi vor interviu cu mine. Eu cred că ei simt că nu mai e mult şi o să dau colţul”. L-am privit cu atenţie, să văd dacă vorbeşte serios. Era şi seriozitate în această codeală, era şi joc actoricesc, era şi plăcerea de a mă pune în încurcătură. Dar mai era ceva, ce venea din adâncul unei psihologii complexe, bătătorită de viaţă şi de roluri: expresia unei îndelungi familiarizări cu gândul morţii. I-am răspuns tot aşa, ca să ies onorabil din situaţie, fiind în acelaşi timp foarte sincer: "E prea devreme. Aveţi treabă multă”. Vorbeam, în fond, cu un actor. Cu un mare actor.
Are trei nume: unul trecut pe buletin (Iorgu), unul de botez (Constantin) şi altul pe care-l ştie şi publicul (Mircea). Aşadar, Mircea Albulescu nu e un simplu nume, este o întreagă toponimie.
Bazându-mă pe o umbră de prietenie ce începuse să se închege la Madrid, unde am fost împreună la lansarea unui film, l-am abordat direct, solicitându-i un interviu. "Nu înţeleg ce se întâmplă în ultimul timp. Toţi vor interviu cu mine. Eu cred că ei simt că nu mai e mult şi o să dau colţul”. L-am privit cu atenţie, să văd dacă vorbeşte serios. Era şi seriozitate în această codeală, era şi joc actoricesc, era şi plăcerea de a mă pune în încurcătură. Dar mai era ceva, ce venea din adâncul unei psihologii complexe, bătătorită de viaţă şi de roluri: expresia unei îndelungi familiarizări cu gândul morţii. I-am răspuns tot aşa, ca să ies onorabil din situaţie, fiind în acelaşi timp foarte sincer: "E prea devreme. Aveţi treabă multă”. Vorbeam, în fond, cu un actor. Cu un mare actor.
- Jurnalul Naţional: Domnule Albulescu, cum vă descurcaţi cu atâtea nume şi care-i explicaţia lor?
- Aveţi un sânge "cosmopolit”, în care se întâlnesc mai multe naţii. Cât de cosmopolit...?
- De ce nu v-a învăţat?
- Eu auzisem că sunteţi evreu.
- Observ că Amza Pellea era pretextul şotiilor...
- Spuneţi-mi o întâmplare de la vânătoare...
- Cum e cu pasca evreiască?
- Există, am auzit, pericolul contaminării actorului de rolul pe care-l interpretează. Dorel Vişan a păţit asta, nu putea să mai "scape” de Creangă... Dumneavoastră...?
- Este greu?
- Dar invers, de la personaj la persoană...?
- Anul trecut aţi "debutat” ca manechin, într-o prezentare de modă a Adinei Buzatu. Aţi interpretat un rol?
- Aţi avut atunci şi un schimb de replici cu Zina Dumitrescu...
- Aveţi o relaţie surprinzător de bună cu calculatorul şi internetul...
- Chiar nimic?
- Păi l-aţi încercat, în "Cel mai iubit dintre pământeni”.
- S-au tras multe duble la această scenă?
- Ce a fost şi nu mai este în teatrul românesc?
- Ce este derniera?
- Actor, scriitor, publicist... Care-i ierarhia?
Citește pe Antena3.ro