Piata publicatiilor saptamanale de business are, din
7 martie 2005, un nou jucator.
|
|
VALOARE. Mihai Craiu: "Noi avem si capital, si am dovedit ca si stim ce sa facem cu el" |
Jurnalul National: SFin este o publicatie care vine cu un suflu si o abordare noi, intr-un domeniu in care celelalte publicatii sunt mai degraba conservatoare. Exista un risc in aceasta viziune?
Mihai Craiu: Nu stiu daca exista neaparat un risc in aceasta viziune, mai mare decat riscurile pe care le presupune orice alt business. Cu siguranta, insa, trebuie sa ai o viziune diferita fata de piata daca doresti sa fii atractiv pentru public si interesant pentru advertiseri. Lumea s-a cam saturat de lucrurile traditionale. Oamenii vor abordari diferite si abordari suculente. Daca nu reusesti sa vorbesti despre lucrurile conservatoare cu o oarecare relaxare si chiar cu umor, daca nu reusesti sa explici oamenilor ca aproape intotdeauna se impleteste economicul cu politicul, atunci oamenii nu te vor cumpara.
Echipa performanta
Care sunt semnalele pietei de la aparitia SFin?
SFin a fost extraordinar de bine primita pe piata. Avem nevoie sa ne construim un istoric, insa marele avantaj al SFin este acela ca a fost construit ca saptamanal de business cu o echipa care a demonstrat deja. Cand oamenii care au facut Jurnalul National si care au reusit aici se implica intr-un nou proiect, advertiserii si concurentii transpira serios pentru ca⦠au de ce. Nu mai este obligatoriu istoricul pentru ca am dovedit ce putem. Asa se si explica de ce in primele numere ale SFin am fost efectiv sold out.
Aparitia revistei vine
intr-un moment bun pentru Grupul Intactâ¦
Categoric! SFin a aparut ca produs al Grupului Intact, aflat acum in plina expansiune. A lansat cel mai prestigios titlu din piata revistelor auto, TopGear, si revista pentru femei Tango, pe care le apreciem avand un potential extraordinar. Si acestea nu sunt singurele proiecte. Noi - si ma refer aici la echipa manageriala - am avut norocul sa nimerim intr-un moment de business pe care l-as numi istoric. Este vorba de perioada in care Camelia Voiculescu a preluat Grupul, motivata de dorinta de a depasi performantele antreprenoriale ale tatalui ei. Este motivul pentru care Grupul are acum mai multe titluri ca niciodata si toate cu performante fabuloase, incepand cu Jurnalul si Gazeta.
Șoc în Coreea de Sud: un alt actor, vedetă de K-drama, a fost găsit mort în casă. Ce spune poliția
Citește pe Antena3.ro
Care este cel mai mare avantaj al existentei SFin in cele doua forme de expresie - varianta tv, cu vechime, si varianta print?
Ne-am gandit sa imbinam cele doua variante in primul rand pentru ca stim cat este de greu sa construiesti un brand. SFin este un brand construit cu greutate de Antena 1, motiv pentru care am decis sa il "aruncam" si pe print. Si sa folosim avantajul recognoscibilitatii si al cross-promovarii intre un post de televiziune lider pe piata si o publicatie care abia s-a nascut. Daca ma intrebati daca sunt multumit cu ceea ce livreaza in momentul de fata SFin versus USP-ul Saptamanii Financiare, am sa va spun ca nu sunt multumit, pentru ca noi vrem nu sa ne batem cu Capitalul, ci vrem sa fim lider pe piata publicatiilor de business din Romania. Pentru noi, Capitalul nu e o concurenta. Este un stimulent, este o publicatie obisnuita, care poate fi depasita in mod loial si corect printr-o abordare noua de marketing si prin tenacitatea specifica Grupului nostru. Opinia mea este ca degeaba ai capital daca nu stii ce sa faci cu el. Noi avem si capital si am dovedit ca stim ce sa facem cu banii proprietarilor.
Conduceti Jurnalul National, care a devenit intr-un an lider pe piata sa, dupa o evolutie apreciata drept "incredibila". In cat timp estimati ca reteta dvs. va instala SFin pe pozitia de lider al pietei sale?
Nu pot sa spun ca eu conduc de unul singur Jurnalul National. Fac parte dintr-o echipa extraordinara, avand un Director Editorial - l-am numit pe Marius Tuca - care este locomotiva de imagine a Jurnalului. Putina lume stie ca alaturi si in spatele lui Marius Tuca - ca sa nu zic ca uneori si in fata lui - exista o echipa extraordinara, care "toaca" si munceste cu o perseverenta fantastica. Marketingul pe care il practica poate face ca Jurnalul sa ramana numarul unu fara nici un fel de emotie. E greu de spus ca avem o reteta. Singura certitudine este ca noi am reusit sa cream o stare de gratie la Jurnalul, o stare care a cuprins absolut toata echipa. Oamenii sunt motivati, sunt incredibil de talentati si
lucreaza pana la epuizare. Partea editoriala este corect calificata, este secondata de partea de marketing, asa ca businessul urmeaza imediat dupa aceea. Cifrele vin din spate si fac ca Jurnalul sa stea confortabil pe prima pozitie, indiferent daca Evenimentul Zilei accepta sau nu faptul ca este in cadere libera, sau daca Adevarul se "gandeste" in aceste momente. Problema mea in acest moment nu mai este Jurnalul, iar reteta dupa care mergem pentru a duce SFin pe pozitia de lider al pietei sale este una singura: noi nu muncim, pur si simplu ne jucam. Daca am munci, nu am reusi sa stam 20 de ore la birou, n-am putea sa facem business 20 de ore pe zi, n-am putea sa ne autopromovam atat de bine si nu am putea sa cheltuim cu atata grija banii proprietarilor, printre care, cu mare placere, ma numar si eu.
Avem un cititor realizat
Care ar fi cele mai importante atribute ale cititorului Saptamanii Financiare?
Daca ar fi sa parafrazez niste clasici in viata, cititorii nostri sunt mai inteligenti ca ai lor. Revenind serios la intrebare, cititorul de SFin este un cititor realizat, din perspectiva viitorului sau, este relativ securizat, face parte din middle spre top managementul unei societati sau are propria firma, care, chiar daca este mica, ii asigura un trai relativ decent. Marea calitate a SFin este ca reuseste sa atraga un asemenea cititor. Incercam sa oferim solutii noi, sa oferim deschidere si sa aratam oamenilor activi si care au un cont ca pot cheltui fara groaza de faliment si ca se pot face businessuri acolo unde putini cred ca se poate reusi.
De data recenta, SFin a organizat un seminar specializat in care autoritatile au fost in contact cu oamenii de afaceri. Care va fi frecventa acestor evenimente?
Noi incercam sa facem seminariile o data la doua saptamani. Ar fi bine sa reusim sa le facem si o data pe luna. Seminariile sunt importante pentru imaginea SFin, care va deveni un driver, o locomotiva pentru societatea civila si mai ales pentru partea financiara a ei. In plus, SFin se implica in evenimentele de tip "branding de tara", cum este cel din 21 mai. Este o adevarata performanta sa reusesti sa il aduci in Romania pe Bill Clinton si SFin reuseste acest lucru impreuna cu Omnilogic si BrandAcademy, in dauna unor mari agentii de publicitate.
Care sunt cele mai importante proiecte ale SFin?
Cu siguranta vom avea suplimente, cu siguranta vom organiza evenimente, ne dorim insa ca in acest an sa ne consolidam si sa ne dezvoltam, iar in anul care vine, dupa cum v-am spus, dorim sa facem profit din toate punctele de vedere. Aceasta insemnand tiraj, pozitie pe piata, bani pentru actionari si, nu in ultimul rand, recunoasterea pietei pentru ceea ce doreste sa faca Saptamana Financiara.
Ce va mai doriti pentru Saptamana Financiara?
Mi-as dori o interactivitate mai mare cu publicul-tinta propriu, dar mai ales cu piata de capital in care SFin se misca. Mi-as dori sa modereze un grup al unor oameni care sunt in afara oricaror susceptibilitati de a avea interese, vorbesc despre bancheri care au iesit la pensie, despre mari presedinti de corporatii, oameni care sunt capabili sa prevada trendul de business. Mi-as dori sa existe un asemenea grup moderat de SFin, care sa dezbata problemele importante si care sa nu fie afectat de interese imediate. Oameni deasupra intereselor materiale, care sa ne spuna adevarul. Pentru ca in general oamenii nu spun decat ceea ce este important pentru ei, din perspectiva adevarului. E si un concept bine implementat in lumea de business: "Adevarul bine spus". Este, desigur, o varianta voalata a minciunii. Minciuna prin omisiune, minciuna prin rea-intentie sau minciuna prin filtrarea adevarului in functie de interesele imediate ale celui care-l spune.