Motociclisti profesionisti exista si in Romania, dar trebuie sa-si practice profesia cu bani adusi de-acasa, in lipsa unei economii solide care sa-i sprijine.
Transformandu-si pasiunea in profesie, motociclistii din Romania, care iau in serios sportul pe doua roti si se pregatesc permanent pentru competitii nationale si internationale, trebuie sa suporte si costurile acestei profesii, daca vor sa o practice. In timp ce sponsorii vaneaza echipele de motociclisti in tarile cu economie solida, pentru ca stiu ce beneficii le aduce acest sport, in Romania este greu sa inteleaga cineva ca mai exista si altfel de sport in afara de fotbal, deci performanta pe circuit e platita cu bani de-acasa de catre performeri. Chiar la sfarsitul saptamanii trecute, cea mai numeroasa echipa de motociclisti profesionisti din Romania a participat la comeptitia de la Hungaroring, langa Budapesta, concurand cu echipe din toata Europa.
Cristina Udrescu, Liviu Gheorghe, Florin Calin, Vali Kraus si Alexandru Burac sunt Motomecanica, echipa lui 'Balamuc' – Adrian Wacyckiwcz. 'Avem in echipa cea mai vitezomana fata din Romania, care concureaza cu baietii la clasa B, oriunde mergem. La competitii mai slabute iese pe locurile 1-4, la cele mai serioase iese pe locurile 10-15 din 30-35 de participanti', spune Adi ('Balamuc') Wacyckiwcz, cel care a infiintat echipa Motomecanica, in urma cu un an. Cristina a castigat pana acum locul 3 la Campionatul Est-European in 2009, a fost vicecampioana nationala tot in 2009, a castigat locul 3 la Campionatul National in 2010, Pole position Curse Serres (2 etape intr-un week-end) in august 2009 si locul 1 cursa II; a castigat locul 3 la cursa I, locul 3 la Cursa Est-European Batajnica, in 2009, locul 3 national la Cursa Pannoniaring, in 2010 si locul 15 la Alpe Adria, anul trecut.
'Asta inseamna foarte mult ca valoare. Sunt sportivi romani, ca Mistode si Pascota, care au castigat cupe europene, dar locul 15 la Alpe Adria este foarte important, pentru ca la vremea respectiva nici un roman nu facuse asta. Mai mult, e greu sa reusesti asa ceva la 23 de ani, ca fata', mai explica Adrian Wacyckiwcz. Iar performantele sunt sustinute financiar de fiecare sportiv. 'Echipa nu este o entitate precum Steaua Bucuresti, ci o «bisericuta» in cadrul unui club. Firemotorsport e si club, si echipa, dar accepta mai multe echipe in cadrul clubului. In Romania vii cu bani de-acasa daca vrei sa practici acest sport. Ca echipa se castiga bani, dar trebuie sa-i investim total si sa mai venim cu bani de-acasa, pentru ca, altfel, nu mai putem concura', mai spune 'Balamuc'.
Adrian Wacyckiwcz a descoperit motocicletele inca de la varsta frageda de 12-13 ani, cand a vazut o oportunitate in a repara si a vinde motociclete de razboi. Din 1979, cand s-a apucat de acest business, a invatat tot ce poate sa stie un mecanic despre orice motocicleta, iar la curse a inceput sa participe din 2005, mai intai ca mecanic, apoi, din 2006, a inceput sa concureze. Este hotarat, ca si Cristina si ceilalti membri ai echipei Motomecania, sa castige cat mai multe cupe nationale si internationale, pentru care se pregatesc in fiecare zi ca profesionisti intr-o tara care nu intelege aceasta profesie.