20 de maşini de epocă s-au plimbat la sfărşit de săptămănă pe străzile din Sovata
Pasionaţii de automobile clasice din toată ţara s-au adunat la sfărşit de săptămănă in localitatea mureşeană Sovata, unde a avut loc o expoziţie a vehiculelor de epocă. Ideea organizatorilor de a atrage âtinerii care vor să se recreeze, mult mai pretenţioşi in privinţa distracţiei, dar şi vărstnicii care cunosc staţiunea de mai mulţi ani şi care işi amintesc cum portocalele şi puiul se găseau doar pe sub mănă" a prins de minune. In cele două zile in care maşinile au fost parcate in staţiune au fost o continuă forfotă de vizitatori şi de fani ai autovehiculelor de epocă. Au şi avut ce vedea: de la Chevrolet Phaeton din 1928, Peugeot din 1932 sau un superb Mercedes 230 Cabrio din 1940, pănă la celebrele Jeep-uri Willys ale americanilor din cel de-al doilea război mondial. Vedeta incontestabilă a expoziţiei a fost un Ford T din 1912, al cărui proprietar, un cetăţean german, nu s-a dezlipit de maşină pe intreaga durată a evenimentului. Şi una dintre primele maşini ale Regelui Mihai a fost ţinta vizitatorilor: un Aero 30 roşu aprins, din 1936, lăsat de rege unui slujitor, văndut de căteva ori şi transmis din tată in fiu. Proprietarii au stat răbdători lăngă bijuteriile lor, pe care de data aceasta le-au pus mai presus decăt pe neveste, şi au dat detalii fiecărui vizitator interesat. Expoziţia este la prima ediţie şi va continua şi anul viitor, cănd organizatorii speră să adune la Sovata şi mai multe maşini de epocă.
Pentru doamnele mai puţin interesate de caii putere, organizatorii au pregătit o seară de teatru, dar adecvată momentului: căteva schiţe umoristice.
Iniţial, organizatorii se bazau pe puţini proprietari de maşini de epocă. După ce evenimentul a avut parte de o promovare in presa locală, staţiunea Sovata a fost invadată de maşini de epocă, cărora li s-au alăturat căteva motociclete din anii â40-â60. Expozţia s-a limitat insă la cele mai valoroase piese: Plymouth (1938), Jeep MB (1943), Peugeot (1932), Volvo P1800 coupe (1961), Citroen Montesa 1908/replică ( 1984), BMW moto R71 cu ataş (1939), Mercedes 170V (1938), Vauxhall V12 (1937), Mercedes 230 cabrio (1940), Simson moto cu ataş (1958), Ford T (1914), Chevrolet (1928), Morris Minor 1100 cc (1966), două Jeep Willys (1948), Fiat Topolino (1938), Land Rover Safari (1960), Aero 30 (1936), Jaguar 420 (1966) şi Fiat 1800 (1967).