x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Specula cu teren pe autostrada

Specula cu teren pe autostrada

25 Mar 2004   •   00:00

Constructia autostrazii Brasov - Bors a incins la maximum spiritele in lumea politica brasoveana. Imediat dupa ce traseul viitoarei autostrazi a fost facut public, mai multi oameni de afaceri din judet au inceput sa cumpere la preturi modice terenuri situate exact pe acest traseu.

Scandalul a fost declansat la inceputul lui februarie, imediat dupa ce presedintele PNL Brasov, senatorul Nicolae Vlad Popa, a declarat ca detine informatii potrivit carora reprezentanti de marca din conducerea PSD Brasov vor sa creeze o societate comerciala care sa cumpere de la proprietari terenurile pe care va trece autostrada Brasov - Bors. „Nu avem nici o asemenea societate, iar senatorul Popa da dovada de ipocrizie", a replicat deputatul Constantin Nita, presedintele PSD Brasov.

Scandalul politic a intrat imediat in faza in care liderii locali PSD si cei ai Aliantei PD-PNL s-au acuzat reciproc de specula cu terenurile de pe traseul viitoarei autostrazi. Duelul politic a ajuns in cele din urma in sanul Consiliului Judetean Brasov. Iritati de acuzele legate de specula cu terenuri, trei membri ai Consiliului Judetean si-au provocat colegii de for sa declare public daca au sau nu terenuri pe traseul autostrazii.
Lavinia Saramet


Constructia de autostrazi, cu orice pret

Senatorii juristi au urgentat ieri, printr-un amendament al comisie, construirea de autostrazi, considerandu-l de utilitate publica. Astfel, constructia autostrazilor poate continua, chiar daca proprietarii de terenuri nu sunt de acord cu sumele date de stat ca despagubire pentru proprietatile expropriate in vederea construirii autostrazilor si anexelor acestora. Expropriatul are posibilitatea, potrivit proiectului sa dea in judecata statul, in termen de trei ani de zile, pentru a-si clarifica situatia. Senatorul PSD Ion Predescu a declarat ieri ca despagubirile se stabilesc de comun acord intre cele doua parti si vizeaza valoarea bunului expropriat plus lipsa de folosinta a acestuia. Noul proiect modifica Legea exproprierii (33/1994), prin care constructia putea fi blocata din cauza nemultumirilor proprietarilor si, de asemenea, ar putea fi oprit traficul cu terenuri in virtutea obtinerii prin blocarea construirii autostrazilor, a unor sume foarte mari din partea statului roman. (Camelia Ionescu)

×
Subiecte în articol: eveniment