Refacerea conductelor de termoficare din cartierul Drumul Taberei a impăcat firme ale adversarilor de moarte intr-ale politicii. 150 de miliarde de lei vechi au atras in bănoasa afacere din măruntaiele Bucureştilor udemerişti şi pesedişti, care joacă in horă alături de firme agreate de pedişti.Â
Oameni cu afaceri din diverse partide şi-au dat măna peste ţară şi-n avăntul lor au scăldat bugetul de stat şi cel al Primăriei Capitalei. 150 de miliarde de lei vechi au atras udemerişti şi pesedişti, care trag tare alături de firme agreate de pedişti pentru schimbarea conductelor de termoficare din cartierul bucureştean Drumul Taberei.
Eficienţă inseamnă căt mai puţine pierderi. Aşa au găndit şi şefii de la RADET cănd s-au decis să schimbe conductele de termoficare din Drumul Taberei şi au purces la licitaţii pentru execuţia lucrărilor şi pentru conductele propriu-zise. Modernizarea reţelei de termoficare este aproape de final, deşi termenul a fost deja depăşit pe unele tronsoane şi s-a făcut in două etape: tronsonul I Cămin CT 10 - Cămin C3, unde căştigătoare a fost desemnată asociaţia SC Gheluv Serv SRL - CCEI SRL - Poni Con SA, in timp ce pentru tronsonul II Cămin CT 10 - Cămin CD9 - căştigătoare a fost asociaţia Arcada Construcţii SA - General Fluid, iar conductele au fost livrate de Isoplus Romănia SRL.
TRIERE. Criteriul pentru alegerea căştigătorului licitaţiei pentru tronsonul I a fost oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic. Pentru tratarea cu căldură a bucureştenilor, in afara asociaţiei căştigătoare, formată din Gheluv Serv, CCEI SRL şi Poni Con SA, s-au inghesuit alţi şase ofertanţi, dintre care trebuie să ii remarcăm pe cei de la Arcada Construcţii SA, Consix Construcţii SA şi General Fluid SA, care, intr-o formulă mai restrănsă, lucrează la tronsonul II. Inlocuirea conductelor pe această porţiune costă puţin sub 40 de miliarde de lei vechi. Startul lucrării, care a fost impărţită astfel: Gheluv Serv 34% din lucrare, CCEI SRL 33%, iar Poni Con 33%, a fost dat in martie 2006, după actele oficiale ale RADET. In realitate, lucrările au demarat cu o lună inaintea inceperii campionatului mondial de fotbal de anul trecut şi s-au făcut incepănd tocmai de la o terasă arătoasă din zonă. Tot de la RADET am aflat că durata lucrărilor este de 18 luni calendaristice incepănd din martie 2007, pe cănd Gheluv Serv şi CCEI afişau pe tablele de lăngă şantier un termen de execuţie incredibil: şase, respectiv şase luni şi jumătate.
CONCURS. Din a doua licitaţie a ieşit invingătoare asocierea dintre Arcada Construcţii şi General Fluid, care pentru o sumă mult mai mică, puţin peste 18 miliarde de lei vechi, va schimba conductele de termoficare pe tronsonul II. La ambele licitaţii s-au intrecut cu căştigătorii şi Energoconstrucţia şi Energomontaj, firme care au fost de-a lungul timpului partenere de afaceri. Mai interesant este faptul că acţionarii de la CCEI SRL, una dintre firmele care şi-au adjudecat o porţiune din tronsonul I, s-a inscris la cea de-a doua licitaţie cu o altă firmă de-a lor: Edicon SRL, o firmă căreia ii place foarte mult la bugetul Primăriei Generale. Acest tip de participare la licitaţii cu firme care sunt inrudite pare să nu deranjeze pe nimeni din conducerea Primăriei Capitalei, din moment ce şi un alt caz dovedit de Jurnalul Naţional a fost trecut cu vederea. Este vorba despre Gheorghe Boeru, patronul firmei Romair Consulting, care s-a dus la o licitaţie cu două dintre firmele sale şi a şi căştigat.
CONDUCTE. Elementul principal al lucrării din Drumul Taberei il constituie, evident, conductele. Cele vechi care nu mai făceau faţă au fost schimbate cu altele noi. La licitaţia pentru ţevi s-au intrecut trei firme: Logstor ROR din Danemarca, Izoterom din Baia Mare, partener de afaceri cu Energoconstrucţia, şi Isoplus Romănia SRL din Oradea. Aceasta din urmă a avut căştig de cauză in livrarea conductelor. Valoarea contractului: aproape 95 de miliarde de lei vechi. Asociatul majoritar, aproape 97 de procente, de la Isoplus Romănia SRL este Isoplus Tavhovezetekgyarto KFT, o firmă din Budapesta. Un lucru nu trebuie scăpat din vedere: in anunţul de participare, RADET a cerut, printre altele, şi licenţă de distribuitor/ importator, dar şi certificat de atestare pentru utilizarea produsului in Romănia. Conductele vechi, conform comunicatului primit de la RADET, au fost predate la fier vechi, iar plăcile de beton care acopereau vechile canale au fost depozitate in curtea regiei, urmănd a fi valorificate. Asta nu i-a impiedicat pe unii dintre muncitorii care lucrau in porţiunea Poni Con să taie şi căteva bucăţi de conductă pentru acasă. "Dacă se consultă calendarele de licitaţie, se poate lesne observa că, in fapt, RADET a iniţiat in paralel licitaţia pentru achiziţia de conducte preizolate şi respectiv cea pentru lucrări (este vorba doar de tronsonul I al Magistralei), pe parcursul derulării contractelor reuşindu-se o coordonare eficientă intre livrare şi execuţie, atăt pentru tronsonul I căt şi pentru tronsonul II", a menţionat Virgil Ramba, directorul general Radet.
POLITICUL. Administrator la Isoplus Romănia SRL este Istvan Huszar, un consilier local orădean din partea UDMR. Conductele sunt aduse de firma orădeană Trameco, care aparţine lui Beniamin Rus, fost vicepreşedinte PSD, şi străns legat in afaceri cu vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, pedistul Gavrilă Ghilea. Preşedintele CJ Bihor este colegul udemerist Alexandru Kiss, colegul lui Huszar. Pe linie directă de partid şeful lui Ghilea este bihoreanul Vasile Blaga, ministrul Administraţiei şi Internelor, dar şi Adriean Videanu, primarul general al Bucureştiului. Şi Poni Con se poate măndri cu legături politice, fiind o firmă condusă de Dorin Popescu, fiul unui fost consilier PSD in Primăria Generală. In partea de lucrare coordonată de Gheluv Serv se pot vedea şi utilaje inscripţionate ECI, adică Eurovia Construct International, firmă controlată de senatoarea PD Cornelia Cazacu. Un calcul general ne arată că pentru schimbarea a 4,6 km de conducte de termoficare s-au cheltuit peste 150 de miliarde de lei vechi. Mai precis, un kilometru de lucrare a costat 32,6 miliarde de lei, aproximativ 950.000 de euro, aproape căt se cheltuieşte pentru un kilometru de autostradă. Intre timp, spaţiile verzi din jurul lucrării s-au transformat in bălţi de combustibil şi depozit de nisip şi pietriş, iar gardurile de fier amplasate de Primăria Sectorului 6 au dispărut. Cu toate că termenele de execuţie sunt deja depăşite, la unele porţiuni de magistrală incă se lucrează. Reprezentanţii RADET susţin că lucrările sunt in grafic, deşi informaţiile de pe tăbliţele amplasate, de exemplu, de ARCADA Construcţii spun altceva.
ŢEVI VALOROASE
"RADET a iniţiat in paralel licitaţia pentru achiziţia de conducte preizolate şi respectiv cea pentru lucrări. Conductele care au fost inlocuite au fost predate la fier vechi contra cost. Plăcile de beton care acopereau vechiul canal au fost depozitate in depozitul de materiale al RADET, urmănd a fi valorificate"
Virgil Ramba, director general RADET
Eficienţă inseamnă căt mai puţine pierderi. Aşa au găndit şi şefii de la RADET cănd s-au decis să schimbe conductele de termoficare din Drumul Taberei şi au purces la licitaţii pentru execuţia lucrărilor şi pentru conductele propriu-zise. Modernizarea reţelei de termoficare este aproape de final, deşi termenul a fost deja depăşit pe unele tronsoane şi s-a făcut in două etape: tronsonul I Cămin CT 10 - Cămin C3, unde căştigătoare a fost desemnată asociaţia SC Gheluv Serv SRL - CCEI SRL - Poni Con SA, in timp ce pentru tronsonul II Cămin CT 10 - Cămin CD9 - căştigătoare a fost asociaţia Arcada Construcţii SA - General Fluid, iar conductele au fost livrate de Isoplus Romănia SRL.
TRIERE. Criteriul pentru alegerea căştigătorului licitaţiei pentru tronsonul I a fost oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic. Pentru tratarea cu căldură a bucureştenilor, in afara asociaţiei căştigătoare, formată din Gheluv Serv, CCEI SRL şi Poni Con SA, s-au inghesuit alţi şase ofertanţi, dintre care trebuie să ii remarcăm pe cei de la Arcada Construcţii SA, Consix Construcţii SA şi General Fluid SA, care, intr-o formulă mai restrănsă, lucrează la tronsonul II. Inlocuirea conductelor pe această porţiune costă puţin sub 40 de miliarde de lei vechi. Startul lucrării, care a fost impărţită astfel: Gheluv Serv 34% din lucrare, CCEI SRL 33%, iar Poni Con 33%, a fost dat in martie 2006, după actele oficiale ale RADET. In realitate, lucrările au demarat cu o lună inaintea inceperii campionatului mondial de fotbal de anul trecut şi s-au făcut incepănd tocmai de la o terasă arătoasă din zonă. Tot de la RADET am aflat că durata lucrărilor este de 18 luni calendaristice incepănd din martie 2007, pe cănd Gheluv Serv şi CCEI afişau pe tablele de lăngă şantier un termen de execuţie incredibil: şase, respectiv şase luni şi jumătate.
CONCURS. Din a doua licitaţie a ieşit invingătoare asocierea dintre Arcada Construcţii şi General Fluid, care pentru o sumă mult mai mică, puţin peste 18 miliarde de lei vechi, va schimba conductele de termoficare pe tronsonul II. La ambele licitaţii s-au intrecut cu căştigătorii şi Energoconstrucţia şi Energomontaj, firme care au fost de-a lungul timpului partenere de afaceri. Mai interesant este faptul că acţionarii de la CCEI SRL, una dintre firmele care şi-au adjudecat o porţiune din tronsonul I, s-a inscris la cea de-a doua licitaţie cu o altă firmă de-a lor: Edicon SRL, o firmă căreia ii place foarte mult la bugetul Primăriei Generale. Acest tip de participare la licitaţii cu firme care sunt inrudite pare să nu deranjeze pe nimeni din conducerea Primăriei Capitalei, din moment ce şi un alt caz dovedit de Jurnalul Naţional a fost trecut cu vederea. Este vorba despre Gheorghe Boeru, patronul firmei Romair Consulting, care s-a dus la o licitaţie cu două dintre firmele sale şi a şi căştigat.
CONDUCTE. Elementul principal al lucrării din Drumul Taberei il constituie, evident, conductele. Cele vechi care nu mai făceau faţă au fost schimbate cu altele noi. La licitaţia pentru ţevi s-au intrecut trei firme: Logstor ROR din Danemarca, Izoterom din Baia Mare, partener de afaceri cu Energoconstrucţia, şi Isoplus Romănia SRL din Oradea. Aceasta din urmă a avut căştig de cauză in livrarea conductelor. Valoarea contractului: aproape 95 de miliarde de lei vechi. Asociatul majoritar, aproape 97 de procente, de la Isoplus Romănia SRL este Isoplus Tavhovezetekgyarto KFT, o firmă din Budapesta. Un lucru nu trebuie scăpat din vedere: in anunţul de participare, RADET a cerut, printre altele, şi licenţă de distribuitor/ importator, dar şi certificat de atestare pentru utilizarea produsului in Romănia. Conductele vechi, conform comunicatului primit de la RADET, au fost predate la fier vechi, iar plăcile de beton care acopereau vechile canale au fost depozitate in curtea regiei, urmănd a fi valorificate. Asta nu i-a impiedicat pe unii dintre muncitorii care lucrau in porţiunea Poni Con să taie şi căteva bucăţi de conductă pentru acasă. "Dacă se consultă calendarele de licitaţie, se poate lesne observa că, in fapt, RADET a iniţiat in paralel licitaţia pentru achiziţia de conducte preizolate şi respectiv cea pentru lucrări (este vorba doar de tronsonul I al Magistralei), pe parcursul derulării contractelor reuşindu-se o coordonare eficientă intre livrare şi execuţie, atăt pentru tronsonul I căt şi pentru tronsonul II", a menţionat Virgil Ramba, directorul general Radet.
POLITICUL. Administrator la Isoplus Romănia SRL este Istvan Huszar, un consilier local orădean din partea UDMR. Conductele sunt aduse de firma orădeană Trameco, care aparţine lui Beniamin Rus, fost vicepreşedinte PSD, şi străns legat in afaceri cu vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, pedistul Gavrilă Ghilea. Preşedintele CJ Bihor este colegul udemerist Alexandru Kiss, colegul lui Huszar. Pe linie directă de partid şeful lui Ghilea este bihoreanul Vasile Blaga, ministrul Administraţiei şi Internelor, dar şi Adriean Videanu, primarul general al Bucureştiului. Şi Poni Con se poate măndri cu legături politice, fiind o firmă condusă de Dorin Popescu, fiul unui fost consilier PSD in Primăria Generală. In partea de lucrare coordonată de Gheluv Serv se pot vedea şi utilaje inscripţionate ECI, adică Eurovia Construct International, firmă controlată de senatoarea PD Cornelia Cazacu. Un calcul general ne arată că pentru schimbarea a 4,6 km de conducte de termoficare s-au cheltuit peste 150 de miliarde de lei vechi. Mai precis, un kilometru de lucrare a costat 32,6 miliarde de lei, aproximativ 950.000 de euro, aproape căt se cheltuieşte pentru un kilometru de autostradă. Intre timp, spaţiile verzi din jurul lucrării s-au transformat in bălţi de combustibil şi depozit de nisip şi pietriş, iar gardurile de fier amplasate de Primăria Sectorului 6 au dispărut. Cu toate că termenele de execuţie sunt deja depăşite, la unele porţiuni de magistrală incă se lucrează. Reprezentanţii RADET susţin că lucrările sunt in grafic, deşi informaţiile de pe tăbliţele amplasate, de exemplu, de ARCADA Construcţii spun altceva.
ŢEVI VALOROASE
"RADET a iniţiat in paralel licitaţia pentru achiziţia de conducte preizolate şi respectiv cea pentru lucrări. Conductele care au fost inlocuite au fost predate la fier vechi contra cost. Plăcile de beton care acopereau vechiul canal au fost depozitate in depozitul de materiale al RADET, urmănd a fi valorificate"
Virgil Ramba, director general RADET
Citește pe Antena3.ro