x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Vezi harta României cu 1.094 kilometri de autostrăzi. Când vom circula pe ele şi cât ne costă

0
Autor: Iulia Barbu 01 Aug 2011 - 21:00
Vezi harta României cu 1.094 kilometri de autostrăzi. Când vom circula pe ele şi cât ne costă
Vezi galeria foto


Romania va putea fi traversata pe autostrada de la vest la est in noua ani. Practic, in 2020 vom avea 1.094 de kilometri de autostrada. Coridorul IV Paneuropean are 865 de kilometri, traverseaza Romania si va leaga Nadlacul de Constanta. Tot in 2020 se va circula pe Autostrada Bucuresti – Brasov. Mai exact, pe tronsoanele Bucuresti – Moara Vlasiei – Ploiesti in lungime de 61 de kilometri s-ar putea circula chiar la sfarsitul acestui an. Tronsonul Comarnic – Brasov, in lungime de 58 kilometri, va fi concesionat, conditii in care vrobim de alti 3-4 ani de asteptare. Din Autostrada Transilvania, Bechtel a finalizat in 7 ani doar cei 52 de kilometri dintre Turda – Gilau. In urma negocierilor dintre CNADNR si compania americana s-a stabilit ca Bechtel va mai construi o singura portiune din Autostrada Transilvania, si anume tronsonul de 64 de kilometri dintre Suplacu de Barcau – Bors.

Cum arata autostrada Arad – Timisoara. Vezi imagini din avion

Pe bucati se va putea circula din 2013 pe o parte din tronsoanele Autostrazii Nadlac – Constanta. Este vroba despre contractele atribuite in luna mai si iunie a acestui an. Acestea au patru luni de proiectare, 18 luni de executie si patru ani de garantie. Ministerul Transporturilor a semnat in luna mai 5 contracte in valoare de 700 de milioane de euro pentru Coridorul IV. Firmele castigatoare s-au angajat ca pana in 2013 sa finalizeze 98 de kilometri de autostrada. Este vorba de primul lot al Autostrazii Timisoara - Lugoj, Autostrada Arad – Nadlac si drumul de legatura, primul lot al Autostrazii Lugoj - Deva, cat si al treilea lot al Autostrazii Orastie - Sibiu. Ulterior, in luna iunie alte trei proiecte, contestate initial, au fost semnate pe Coridorul IV. Este vorba de tronsoanele 1, 2 si 4 ale Autostrazii Orastie - Sibiu, parte a Coridorului IV Paneuropean. In acest moment, un singur lot nu si-a primit constructorul, sectiunea a doua a Autostrazii Timisoara - Lugoj, asteptand inca solutionarea contestatiei. Tot pe traseul Coridorului IV alte doua portiuni de autostrada nu au in acest moment constructor. Este vorba despre Autostrada Cernavoda - Medgidia, tronson parasit in luna aprilie de compania franceza Colas. Contractul va fi atribuit la finalul acestei luni. Finalizarea tronsonului va costa intre 500 si 700 milioane lei, fara TVA. "Vor avea la dispozitie trei luni pentru proiectare si 12 luni pentru executie, astfel incat la anul, probabil, vom circula pe autostrada pana la Constanta", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, in timpul unei vizite pe santierul Autostrazii Bucuresti - Constanta. Ministrul a precizat ca firma castigatoare va trebui sa prezinte la inceputul lucrarii sase termene intermediare de executie: "Daca nu vor respecta fiecare termen, vor avea de platit penalizari de 500.000 euro, la care se adauga 0,1% din valoarea contractului pentru fiecare zi de intarziere".

De altfel, vineri a fost deschis traficului o parte din tronsonul Medgidia-Constanta, in lungime de 30 kilometri, si anume segmentul de 14 kilometri, dintre Basarabi si Constanta unde se poate circula pe o banda pe sens.
Pe traseul tronsonului Medgidia-Constanta, arheologii au descoperit un cimitir, datand din jurul anului 1100, in zona Valu lui Traian. Ministrul a spus ca arheologii au termen pana la 5 iunie pentru a muta situl de pe traseu, astfel incat lucrarile la autostrada sa poata continua.

Mai departe, tot pe Cordiorul IV, pentru Autostrada Sibiu – Pitesti nu s-au gasit inca solutii de finantare. Tronsonul are 116 kilometri si ar traversa practic Valea Oltului. Autostrada are deja un studiu de fezabilitate care trebuie insa refacut. Cel mai probabil cei 116 kilometri vor fi construiti in regim de parteneriat public privat. In conditiile in care proiectul se liciteaza pana anul viitor, Autostrada Sibiu – Pitesti ar putea fi data in folosinta in cinci ani.

Pe Autostrada Transilvania, Bechtel s-a angajat sa reduca pretul de constructie de la 20 de milioane de euro pe kilometru la mai putin de jumatate si sa construiasca tronsonul Suplacu de Barcau – Bors. Daca Bechtel va pleca de pe autostrada Transilvania, pentru doi ani CNADNR nu va putea atribui noi contracte. Aceasta este una dintre bizarele clauze din contractul Bechtel. Chiar daca pentru doi ani nu se vor atribui lucrarile, o data cu plecarea companiei americane, costurile vor scadea simtitor. CNADNR a platit pe 10% din lucrari 1,5 miliarde de euro, jumatate din valoarea la care a fost semnat contractul. Din cele opt sectiuni a fost finalizata una singura, cea dintre Turda si Gilau. Tronsonul a costat jumatate din toata suma alocata intregului proiect – aproape 1,5 miliarde de euro.

Citeşte mai multe despre:   autostradă

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Moștenitorii lui Decebal Remeș, așteptați de instanță să intervină în procesul împotriva lui Băsescu

Moștenitorii lui Decebal Remeș, așteptați de instanță să intervină în procesul împotriva lui Băsescu
Fostul președinte Traian Băsescu riscă să nu scape de procesul cu fostul ministru al Agriculturii Decebal Traian Remeș, chiar și după decesul acestuia din urmă. Tribunalul București a decis, la sfârșitul...

Schimbarea balanţei hormonale poate afecta vertebrele

Schimbarea balanţei hormonale poate afecta vertebrele
Cum copiii sunt iubiţi ca ochii din cap de către părinţi, este firesc ca aceştia să se îngrijoreze la orice detaliu în creşterea lor, mai ales în lucrurile observabile la coloana vertebrală, la picioare, la me...

În timp ce încalcă Referendumul pe Justiție, premierul Orban îndeamnă cetățenii să nu respecte deciziile CCR

În timp ce încalcă Referendumul pe Justiție, premierul Orban îndeamnă cetățenii să nu respecte deciziile CCR
Galerie Foto Apropierea alegerilor, după o perioadă de criză sanitară prelungită, ridică, și în 2020, o chestiune referitoare la Justiție. Atacurile, din ultima vreme, venite dinspre Palatul Victoria, către mai multe...

Explicațiile specialistului: de ce Marea Neagră nu e murdară

Explicațiile specialistului: de ce Marea Neagră nu e murdară
Galerie Foto Atrași de imaginile cu apele cristaline ale Mediteranei sau ale altor mări, din zone turistice foarte populare, mulți români sunt convinși că litoralul românesc este de mâna a doua, pentru că apa e mai mereu...

Povești nemuritoare cu măști de protecție pentru persoanele defavorizate, în nouă pași

Povești nemuritoare cu măști de protecție pentru persoanele defavorizate, în nouă pași
Galerie Foto Impusă ca o obligație trasată de la cel mai înalt nivel, purtarea măștilor de protecție pe perioada stării de alertă este în vigoare încă de la mijlocul lunii mai, odată cu expirarea stării de urgență. La...

Despre lipsa autopsiilor, așa-zisele laboratoare ale DSP și alte Bâlbe în vreme de pandemie

Despre lipsa autopsiilor, așa-zisele laboratoare ale DSP și alte Bâlbe în vreme de pandemie
Interviu cu Dr. Ligia Barbarii, medic primar de medicină legală, șef al Laboratorului de Genetică din cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici” din București.   - În cazul...

Armata suferă prima pierdere: restaurantul CCA, răpus de Covid

Armata suferă prima pierdere: restaurantul CCA, răpus de Covid
Galerie Foto Chiar în timp ce pregătea amânarea măsurilor de relaxare, care trebuiau implementate cu data de 1 iulie, Cabinetul Orban a decis desființarea Unității de Prestări Servicii și Alimentație a Ministerului...

Ludovic Orban, acuzat de trei asociații de judecători de presiuni asupra Justiției

Ludovic Orban, acuzat de trei asociații de judecători de presiuni asupra Justiției
Galerie Foto Pentru a doua oară, în mai puțin de o lună și jumătate, trei asociații ale judecătorilor din România critică modul în care Guvernul condus de Ludovic Orban, dar și afirmațiile premierului se raportează la...

Dragoș Frumosu: România poate hrăni 80 de milioane de oameni

Dragoș Frumosu: România poate hrăni 80 de milioane de oameni
Dragoș Frumosu, liderul Federației Sindicatelor din Industria Alimentară, a Băuturilor, Tutunului și Ramuri Conexe „SINDALIMENTA”, luptă de două decenii pentru industria alimentară și pentru cei peste...

Emil Lungeanu, autorul romanului ”Jocul”, care apare cu Jurnalul: „Scriitorul îşi câştigă existenţa într-un singur fel: prin posteritate” 

Emil Lungeanu, autorul romanului ”Jocul”, care apare cu Jurnalul: „Scriitorul îşi câştigă existenţa într-un singur fel: prin posteritate” 
Galerie Foto Emil Lungeanu - romancier, eseist, poet, autor de piese de teatru, critic la revista Uniunii Scriitorilor. Conform referințelor, este cel mai versatil scriitor român, manifestându-se în toate genurile și speciile...

După orice extracţie, nu trebuie să rămână loc gol

După orice extracţie, nu trebuie să rămână loc gol
Unii trec sănătatea danturii în categoria a doua, până când o durere de dinţi îi scoate din ţâţâni. Dantura este un organ de o importanţă deosebită, amânarea vizitei la medicul stomatolog duce la...

Povestea spectaculoasă a unei donații de 1,4 milioane pentru euroalegeri. Iei bani de la „Grindă”, donezi la PNL și câștigi un post la Cancelaria lui Orban

Povestea spectaculoasă a unei donații de 1,4 milioane pentru euroalegeri. Iei bani de la „Grindă”, donezi la PNL și câștigi un post la Cancelaria lui Orban
Galerie Foto Ana Maria Dimitriu, consilierul local de la Focșani, fostă angajată la biroul parlamentar al actualului ministru al Dezvoltării Ion Ștefan, zis “Grindă”, care a împrumutat, în primăvara trecută, 1,4...

Cad măști la nivel înalt: afaceri cu interlopi, polițiști și căsuțe poștale. În plin scandal Unifarm, ministrul Sanatății face milionare două offshore-uri din Cipru

Cad măști la nivel înalt: afaceri cu interlopi, polițiști și căsuțe poștale. În plin scandal Unifarm, ministrul Sanatății face milionare două offshore-uri din Cipru
Galerie Foto În plin scandal penal legat de achiziția făcută de Unifarm, în urma căruia directorul general Adrian Ionel s-a ales cu 60 de zile de control judiciar, pentru o presupusă șpagă de 760.000 de euro, Ministerul...

Arafat, plesnit cu elasticul măștilor de la Unifarm

Arafat, plesnit cu elasticul măștilor de la Unifarm
Galerie Foto Scandalul generat de punerea sub acuzare de către DNA a directorului general al Companiei Naționale Unifarm SA, Eugen Adrian Ionel, a dat naștere unui conflict mediatic între secretarul de stat în Ministerul de...

„Frăția generalilor” și un client DNA, tun de 5 milioane în prima zi de alertă

„Frăția generalilor” și un client DNA, tun de 5 milioane în prima zi de alertă
Chiar în ziua în care Executivul Orban a instituit, prin Hotărâre de Guvern, starea de alertă la nivel național, după cele două luni de stare de urgență decretată de președintele Klaus Iohannis, trei...
Serviciul de email marketing furnizat de