Ford Mustang se innoieste
Ford va prezenta la Salonul Auto de la New York, ce se va deschide maine, conceptul Mustang GT-R. Avand la baza noul Mustang 2005, masina este propulsata de un motor de 5 litri, ce dezvolta 440 CP si are transmisia Ford Racing in sase trepte. Mustang GT-R prezinta caroserie din fibra de carbon, structura aerodinamica. Cockpit-ul este asemanator cu cele din Formula 1, cu majoritatea comenzilor montate pe volan. Desi Ford descrie acest model ca fiind doar un concept, GT-R ar putea fi produs impreuna cu noua serie Mustang, ce va iesi pe piata in aceasta toamna. De asemenea, la sfarsitul acestei luni, Mustang va implini 40 de ani de la aparitie.
Cadillac scoate noul STS
Producatorul de automobile de lux Cadillac va dezveli la New York ultima sa aparitie, noul STS (foto), ce va fi disponibil in Europa din 2005. Avand la baza noua arhitectura Sigma pentru tractiune pe spate - intalnita si la seriile CTS si SRX - modelul a fost realizat pentru a putea concura cu succes pe piata sedanelor. Cadillac STS va fi disponibil in doua variante de motorizare: 3.6L V-6, cu tractiune pe spate, ce dezvolta 255 CP, si 4.6L V-8, atat cu tractiune pe spate, cat si integrala, ce dezvolta 320 CP. Printre aplicatiile tehnologice intalnite la acest model se numara sistemul Easy Key, Smart Remote Start, Adaptive Cruise Control, precum si scaunele incalzite si ventilate.
Fanilor Lancia nu le place noua linie
Fanii automobilelor italiene Lancia sunt dezamagiti de noua linie abordata de constructorul din "Cizma". 350 de persoane au semnat o petitie pe Internet, prin care deplang "decaderea istoricei marci", considerand ca grupul Fiat si-a batut joc de imaginea celebrului automobil. Se pare ca ceea ce i-a infuriat mai mult pe admiratorii Lanciei este faptul ca producatorul a refuzat sa produca in serie unul dintre ultimele concepte, coup.-ul Fulvia, care era o noua versiune a clasicei masini care a facut istorie in trecut. Un gest asemanator a fost inregistrat sI in randul fanilor BMW, care considera ca noile forme ale Serie 5 si Seriei 7, care au fost, de altfel, foarte bine vandute, seamana foarte mult cu masinile japoneze. Seful designerilor marcii bavareze, Chris Bangle, a fost nevoit, in urma criticilor, sa demisioneze din functie.