x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Sport Casa Fotbalului, loc de lansat bere

Casa Fotbalului, loc de lansat bere

de Vicentiu Neagoe    |    Florin Gongu    |    08 Feb 2006   •   00:00
Casa Fotbalului, loc de lansat bere

Casa Fotbalului a fost locul unde sponsorul FRF, Bergenbier, si-a lansat ieri noul produs, doza de bere pe al carei ambalaj se afla imagini cu jucatori ai echipei nationale.

Pe noile cutii de bere sunt actuali jucatori, precum Mutu, Lobont si Chivu, nume iesite oarecum din circuit, ca Adrian Ilie, Cosmin Contra si Viorel Moldovan, sau fotbalisti care au bifat aparitii meteorice, cum ar fi Petre Marin, Adrian Neaga si Flavius Moldovan.

CURIOZITATE. Legatura pare a fi simpla. In virtutea faptului ca FRF are incheiat un contract de sponsorizare cu Interbrew Romania, compania care produce berea Bergenbier, conducerea federatiei i-a cedat drepturile de imagine ale jucatorilor fara a le cere acceptul. Astfel, se poate spune ca jucatorii fac reclama berii fara voia lor. Pe de alta parte, curiosii s-ar putea intreba de ce lipsesc chipurile unor foste glorii, Hagi, Gica Popescu, Belodedici, Lupescu sau Prodan, care acum opt ani, de cand se deruleaza contractul dintre firma producatoare de bere si FRF, erau jucatori de baza ai nationalei. Sau de ce nu apar pe cutiile de bere imagini cu conducatorii FRF.

ILEGAL. Dreptul la imagine este recunoscut juridic. A folosi imaginea cuiva fara acceptul lui sau al persoanei care detine drepturile de ima-gine este ilegal. Mai ales ca pot aparea situatii cu fotbalisti care au semnate contracte de imagine exclusive cu alte firme, asa cum e capitanul echipei nationale, Cristi Chivu, care are contract cu Coca-Cola. Firma de publicitate care face PR-ul pentru firma de bauturi racoritoare a anuntat ca nu sunt probleme legate de faptul ca imaginea lui Chivu apare pe cutia de Bergenbier, urmand insa ca azi sa ia o pozitie oficiala in aceasta privinta.

MOTIVATIE. Intrebat daca a cerut acceptul jucatorilor pentru a aparea imagini cu ei pe dozele de bere, Mircea Sandu a oferit o explicatie vaga si destul de fortata: "Atat timp cat vin la echipa nationala, putem sa facem orice cu imaginea lor. Daca ei primesc bani cand vin la lot, diurne, prime si altele, asa facem si noi bani de pe urma lor!", a spus liderul de la Casa Fotbalului. Cu alte cuvinte, este suficient sa ai o selectie la echipa nationala si devii automat vehicul comercial pentru promovarea partenerilor sau sponsorilor FRF. Pe site-ul oficial al federatiei apar nu mai putin de 12 sponsori. In virtutea logicii lui Mircea Sandu, fotbalistii de la echipa nationala pot fi folositi oricand pentru a face reclama acestora, fara acordul lor si fara a fi retribuiti pentru aceasta.

STRAINI. Un ultim aspect, care ar putea isca necazuri, este reprezentat de faptul ca pe doze apar si imagini cu fotbalisti straini, cunoscuti in Europa, asa cum sunt finlandezul Jari Litmanen, olandezul Ruud Van Nisterlooy, cehul Marek Heinz sau norvegianul Frode Johnsen. Imaginile respective au fost surprinse in timpul meciurilor cu Romania.

NEPASATOR
"Poate ca pe altii o sa-i deranjeze, dar pe mine nu ma deranjeaza"
Florentin Petre
jucator Dinamo
SE GANDESTE
"O sa ma gandesc, o sa analizez situatia si voi vedea ce voi face"
Adrian Ilie
fost tricolor
LOGICA
"Atat timp cat jucatorii vin la echipa nationala, drepturile lor de imagine ne apartin si putem face orice cu ele. Si ei iau bani de la noi, sa luam si noi bani de pe urma lor"
Mircea Sandu presedinte FRF

POT CERE DESPAGUBIRI
Jucatorii care apar in imagini ale echipei nationale pe dozele de bere sunt urmatorii: Bogdan Lobont, Adrian Ilie, Andrei Cristea, Cosmin Contra, Cristian Chivu, Florentin Petre, Viorel Moldovan, Nicolae Mitea, Dorinel Munteanu, Adrian Neaga, Petre Marin, Adrian Mutu, Mirel Radoi, Nicolae Dica, Ionel Ganea, Daniel Pancu, Mihaita Plesan, Marius Niculae, Flavius Stoican, Ovidiu Petre, Ionel Danciulescu, Flavius Moldovan si Razvan Rat. Adica un amalgam de fotbalisti cu experienta cu cei care au avut prezente sporadice pe la lot. Astfel, dreptul la imagine al fotbalistilor a fost incalcat prin asocierea neautorizata cu produse in scopul comercializarii. "Daca jucatorii nu si-au dat acordul pentru a aparea pe acest produs, ei pot cere despagubiri federatiei, pentru ca se foloseste de imaginea lor", a explicat pentru Jurnalul National un specialist, angajat al unei firme de publicitate, care a preferat sa-si pastreze anonimatul.

REFUZATI
Selectionerul Victor Piturca a dezvaluit ieri ca trei dintre echipele pe care "tricolorii" le vor intalni in grupa G preliminara a Euro 2008 au refuzat sa intalneasca Romania in meciuri amicale. "Ne-am schimbat strategia, pentru ca n-am gasit parteneri. Am propus acest lucru la trei federatii, dar n-am primit acceptul lor si trebuie sa ne schimbam strategia. Noi ne doream sa jucam in august cu echipele mai slab cotate, in datele pentru meciurile amicale", a spus Piturca. Tehnicianul contrazice curentul de opinie conform caruia grupa ar fi usoara: "Nu este chiar asa. Olanda este cea mai valoroasa. Apoi exista un grup de echipe cu aceeasi sansa: Romania, Bulgaria, Slovenia si Belarus. Sunt de valori apropiate si orice este posibil".
RADOI
Victor Piturca a declarat ca relatiile dintre el si capitanul Stelei, Mirel Radoi, nu s-au schimbat deloc. "Sper sa terminam odata cu acest caz Radoi. De fapt, nici nu cred ca exista un caz Radoi. Nu s-a schimbat nimic in situatia lui, pentru ca n-am vazut nici o luare de atitudine din partea lui", a spus selectionerul. Presedintele FRF, Mircea Sandu, a incercat din nou sa fie impaciuitor. "Piti, mai ai putina rabdare, ca de abia a revenit cu Steaua din Cipru." Referitor la grupa preliminara pentru "europenele" de anul viitor, "Nasu’" a spus: "Toata lumea a sarit, ca ce grupa usoara avem, insa acum, cand incep analizele: aoleu, au si bulgarii vreo patru jucatori, precum Petrov si alte vedete, au si bielorusii un Kutuzov...".
×
Subiecte în articol: sport bere