IMG, o companie Endeavor și lider global în sport, evenimente, media și modă, a anunțat astăzi că a încheiat un acord definitiv cu Super Slam Ltd și afiliații săi pentru a achiziționa turneul de tenis Mutua Madrid Open, deținut de omul de afaceri Ion Țiriac, și turneul de golf Acciona Open de España
Tranzacția este așteptată să se încheie în primul trimestru al anului 2022, sub rezerva aprobărilor ATP și WTA și a organismelor de reglementare.
Unul dintre cele nouă evenimente ATP Masters 1000 și patru evenimente obligatorii WTA 1000, Mutua Madrid Open se va alătura listei de turnee de tenis de top ale IMG, inclusiv Miami Open și alte câteva evenimente ATP și WTA.
„Mutua Madrid Open va fi o completare importantă a portofoliului nostru global de evenimente și la afacerea noastră din tenis, care se va mândri acum cu două dintre cele trei evenimente combinate obligatorii din ambele circuite", a declarat Sam Zussman, copreședinte al departamentului Media și Evenimente, IMG.
„Așteptăm cu nerăbdare să ne folosim de rețeaua mai largă a Endeavor pentru a îmbunătăți și mai mult experiența fanilor și pentru a adăuga valoare în ceea ce privește producția, mass-media, parteneriatele cu mărci, comerțul cu amănuntul și ospitalitatea, așa cum am făcut-o și cu Miami Open."
Prin această achiziție, Madrid Trophy Promotion SLU (MTP), entitatea spaniolă care operează turneul, va deveni parte a IMG, iar Gerard Tsobanian, CEO-ul MTP și directorul turneului, va deveni Senior Vice President, Tennis Events, IMG.
Tsobanian și echipa sa vor continua să supervizeze gestionarea zilnică a Mutua Madrid Open, ca parte a diviziei globale de evenimente de tenis a IMG, condusă de Gavin Forbes.
Ediția aniversară de 20 de ani a turneului va avea loc anul viitor, în perioada 26 aprilie - 8 mai, la Caja Mágica din Madrid, Spania. Mutua Madrid Open este unul dintre cele două evenimente cheie pe zgură care precedă Roland Garros și se mândrește cu o listă ilustră de câștigători care îi include pe Roger Federer, Serena Williams, Rafael Nadal, Petra Kvitová și Novak Djokovic.
MTP organizează, de asemenea, turneul de golf Acciona Open de España din cadrul European Tour, pe care divizia de evenimente de golf a IMG îl va susține. Înființat în 1912, Acciona Open de España (fostul Open al Spaniei) are o istorie bogată și se desfășoară de obicei în luna octombrie, la Club de Campo Villa din Madrid, de unde este transmis în peste 120 de țări.
De la achiziția IMG de către Endeavor în 2014, compania a dezvoltat Miami Open, făcând din el un eveniment de clasă mondială, cu cele mai bune oferte de tenis, culinare, artistice și de divertisment.
În 2019, IMG a mutat turneul la Hard Rock Stadium, casa celor de la Miami Dolphins, o destinație globală de divertisment, care primește anual peste 350.000 de fani și are una dintre cele mai mari audiențe de difuzare în afara turneelor de Grand Slam.
IMG deține, produce și reprezintă din punct de vedere comercial sute de evenimente care cuprind sportul, divertismentul, cultura și moda, inclusiv Professional Bull Riders (PBR), WGC-HSBC Champions, târgurile de artă Frieze, New York Fashion Week: The Shows, Hyde Park Winter Wonderland, Miss Universe și festivalurile Taste.
(sursa: Mediafax)