x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Sport Red Bull Romaniacs, cel mai dur raliu enduro la 2000 de metri

Red Bull Romaniacs, cel mai dur raliu enduro la 2000 de metri

16 Aug 2009   •   00:00

După show-ul făcut ieri, în centrul Sibiului, riderii dau piept cu muntele duminică 16 august. Concurenţii îşi vor testa limitele la peste 2000 de metri altitudine, în Red Bull Romaniacs. Prima motocicletă este aşteptată să ajungă la finişul de pe podul mobil aflat pe râul Cibin în jurul orei 12,30 (între Podul de Piatra şi Podul de la Libertatea, pe râul Cibin).



Cei de la clasa Pro sunt primii care vor lua startul. Pentru ei sunt pregătiţi 155 de km de hard enduro. După Profi vor lua startul cei de la Experţi Single şi Experţi Team, ultimii fiind cei de la Hobby. Traseul de la Experţi măsoară 140 de km, în timp ce pentru Hobby sunt rezervaţi 122 de km.


Un specialist în enduro indoor a câştigat sâmbătă prologul Red Bull Romaniacs 2009. Xavier Galiando, un rider catalan despre care se ştia doar că este unul din aşii enduro-ului indoor din Spania, a debutat în 2009 la Red Bull Romaniacs şi la s-a impus în prolog la clasa Profi, devansându-i pe Graham Jarvis şi Gerhard Forster. Aşa cum era de aşteptat, cel mai bun roman la prolog a fost Mani Gyenes, pilotul de la Vectra Racing clasându-se pe locul doi la clasa Expert Single.

Organizatorii celui mai dificil raliu hard enduro din lume şi-au propus să vină în fiecare an cu ceva nou atât pe traseul din munţi, cât şi la prologul din oraş. Şi în acest an Andy Fazakas şi Crazy Bike au fost cei care au creionat traseul de la Prolog, însă spre deosebire de anul trecut, în 2009 s-a dorit un show care să incite publicul, dar care să fie un pic mai uşor pentru rideri, mai ales că îi aşteaptă patru zile de hard enduro în munţi. Astfel, s-a adoptat un format cu sesiune de calificări, în prolog ajungând doar primii 16 rideri de la fiecare clasă. Motoarele celor de la clasa Hobby au fost cele care au încins spiritele, 8 din cei 16 piloţi clasaţi au fost aşezaţi în prima linie de start şi a început Red Bull Romaniacs 2009. Din această manşă s-au calificat în finala de la Hobby 4 rideri la care s-au adăugat încă 4 din cea de a doua semifinală. Acelaşi format, cu două semifinale, în care concurează 8 rideri şi se califică în finală 4 rideri din fiecare semifinală, a fost repetat şi la categoriile Experţi Echipe, Experţi Single şi Profi.

Peste 9.000 de oameni au văzut cum la clasa Profi un rider care vine pentru prima data la un raliu hard enduro, dar care este un as la enduro indoor, se impune pe traseul de la prologul Red Bull Romaniacs, considerat de mulţi un trial în mijlocul oraşului. Xavier Galiando a surprins după ce a reuşit să devanseze rideri cu greutate, terminând înaintea lui Graham Jarvis, câştigătorul ediţiei de anul trecut a Red Bull Romaniacs, şi Gerhard Forster, ocupantul locul doi în 2008. În plus, Cyril Despres, principalul favorit la victoria finală din acest an, nu a avut o zi prea bună, făcând show la semifinala, dar nereuşind clasarea în top 5-ul de la finală.

La clasa Experţi Single, românii prezenţi la prolog au stat cu sufletul la gură după ce Mani Gyenes s-a impus în prima semifinală şi a fost pe punctul de a câştiga prologul. Din păcate, riderul Vectra Racing Team a pornit puţin mai greu la finală, comparativ cu belgianul Pascal Berlingieri, care a şi câştigat în cele din urma. Roata spate a lui Mani se afla pe marcajul de la o trecere de pietoni şi în momentul startului evident că a fost dezavantajat, având în vedere că pe vopsea aderenţa este mai scăzută decât pe asfalt. Locul doi obţinut la prolog de Mani Gyenes dovedeşte că sătmăreanul este favorit la podiumul final. Rămâne de văzut însă dacă în zilele următoare îl va devansa sau nu pe Berlingieri.

Dacă de la Mani Gyenes se aşteaptă să termine pe podium, mai ales că a mai şi câştigat prologul Red Bull Romaniacs în 2006, clasarea lui Paul Frăţilă pe locul 2 la Hobby a fost o adevărată surpriză. Pentru că la această categorie se concurează în echipă, Paul îl are coechipier pe Răducu Călin şi împreună încearcă să obţină o poziţie pe podiumul final. La clasa Hobby, România mai are speranţe la top 5 şi de la Tip Til Team, echipa formată din Krisztian Nagy şi Dani Oţil. Ceilalţi rideri români care pot urca pe podiumul final din acest an sunt Alex Gârbacea şi Romeo Duicu. Cei doi formează Vectra Racing Team şi concurează la Experţi Echipe.

Pe lângă show-ul asigurat de săriturile peste obstacolele pregătite de Andy şi echipa sa, la prologul din acest an existat şi ''efecte pirotehnice'', riderul grec George Kinonas fiind autorul lor. Pilotul se afla în finala de la Experţi echipe şi după ce a sărit peste un buştean a căzut şi la impact buşonul de la rezervorul de carburant s-a slăbit şi a curs benzina pe asflat, motocicletă şi buştean. Cum roata spate se învârtea încă, la frecarea cu asfaltul a produs scânteia care a aprins motocicleta şi pentru câteva secunde şi pantalonii riderului. Echipa de intervenţie a stins focul în câteva secunde şi atât George, cât şi motocicleta sunt apte pentru a lua startul în prima zi din munţi.

×
Subiecte în articol: sport