La prima participare in Marea Bucla, slovacul a strans deja trei victorii de etapa.
A fost ultima zi in care spectacolul de pe sosea s-a derulat doar la sprintul masiv ce a avut loc inaintea liniei de sosire. De astazi, situatia se va schimba in mod radical si, cel mai probabil, elvetianul Fabian Cancellara va trebui sa predea tricoul galben pe care l-a primit dupa Prologul de la Liege.
Metz, un oras cu o istorie de peste 3.000 de ani, a gazduit finish-ul etapei a 6-a. La doi pasi de linia de sosire, pe locul unui fost amfiteatru roman in care incapeau 25.000 de oameni, este Centrul Pompidou – Metz, dedicat in totalitate artei moderne. Deschis in 2010, acest muzeu de arhitectura inovatoare a avut deja un milion de vizitatori, astfel ca Metz este considerat acum o Mecca a culturii europene. Centrul vechi al orasului, dominat de arhitectura medievala, a fost selectionat pentru a fi inclus in Patrimoniul UNESCO.
Pe traseu, plutonul favoritilor s-a spart cu 26 de kilometri inainte de final, atunci cand a avut loc un ambuteiaj in care au fost implicati aproape 30 de rutieri. Deranjul a fost atat de mare incat mecanicii nu stiau ce piese trebuie schimbate la bicicletele celor afectati de cazatura. Chiar daca nu s-au accidentat, oameni precum Frank Schleck si Thomas Voeckler au ramas in urma, tragand tare pana la finalul traseului pentru a nu intra in munti cu o intarziere prea mare. In schimb, Mikel Astarloza, Thomas Danielson si Davide Vigano au abandonat din cauza accidentarilor.
In conditiile in care Cavendish si Boasson Hagen au fost si ei afectati de ambuteiaj, Peter Sagan si Andrei Greipel au fost singurele nume notabile care au luptat pentru victoria de etapa. A invins slovacul, in ciuda faptului ca neamtul a beneficiat de ajutorul masiv al coechipierilor de la Lotto Belisol.
Urm[toarea etapa va fi prima din Marea Bucla in care oamenii care au pretentii la castigarea tricoului galben pot puncta. Distanta dintre Tomblaine si La Planche des Belles Filles masoara 199 de kilometri. Pe traseu a fost fixat un sprint intermediar, la Gerardmer, si trei catarari. Cea din finalul traseului este de gradul intai si va schimba configuratia clasamentului general.
Drumuri aglomerate in tot Hexagonul
A inceput vacanta de vara in Franta, astfel ca toate autostrazile au fost aglomerate. Circulatia s-a desfasurat anevoios si pe drumurile situate aproape de traseul Turului Frantei. Pentru a evita blocarea strazilor din Metz, autoritatile locale au permis accesul automobilelor inclusiv pe aleile pietonale din oras. In acest conditii, plimbarea in zona de cumparaturi s-a transformat intr-o aventura pentru toti turistii aflati in centrul orasului. In acest week-end, la cele doua etape care vor avea loc in estul Frantei sunt asteptati 10.000.000 de spectatori.
450.000 € pentru tricoul galben
La fel ca anul trecut, rutierul ce va castiga Marea Bucla va incasa din partea organizatorilor suma de 450.000 de euro. O victorie de etapa este rasplatita cu 8.000 de euro, in vreme ce pentru fiecare zi in tricoul galben se acorda 7.000 de euro. In ceea ce priveste salariile rutierilor, acestea nu depasesc nivelul lefurilor incasate de catre fotbalistii care evolueaza in campionatul romanesc de fotbal. Orasele aflate la linia de sosire castiga cam un milion de euro de pe seama turistilor care vin sa vada pe viu spectacolul din Turul Frantei. Cei mai cheltuitori turisti sunt cei din Norvegia, in vreme ce englezii sunt evitati de multe hoteluri.
Citește pe Antena3.ro