Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) a dat publicităţii studiul "Fotbalul românesc şi societatea", o ampla investigaţie asupra acestei manifestării sportive şi a impactul său social.
Studiul indică faptul că loialitatea fanilor unei echipe are largă motivaţie, de la ataşamentul faţă de echipa locală, datorat unui simţ de apartenenţă, la "moştenirea" în familie sau la fenomenul de contagiune socială (un prieten bun are o echipă preferată). Legătura suporterului cu echipa favorită este în unele cazuri pe viaţă.
Consolidarea identităţii pozitive prin stigmatizarea alteia stă la baza rivalităţilor şi a manifestării acestora în rândul fanilor fotbalului.
Rezultatele studiului arată că 66 % dintre români au declarat că sunt interesaţi de fotbal, dintre aceştia 92% având o echipă preferată din România.
Clasamentul preferinţelor fanilor
Steaua 44%
Dinamo 16%
Universitatea Craiova 8%
Rapid 7%
CFR Cluj 7%
FC Timişoara 6%
Unirea Urziceni 2%
FC Argeş 2%
Farul Constanţa 2%
FC Braşov 1%
U Cluj 1%
Petrolul 1%
Sportul Studenţesc 1%
Altele 5%.