x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Sport Un "familist" foarte confortabil si agil

Un "familist" foarte confortabil si agil

11 Mar 2004   •   00:00
Un "familist" foarte confortabil si agil

Ultimul model Ford, lansat in Romania acum doua zile, impresioneaza prin spatiul mare de care dispune, precum si prin tinuta buna la drum. Focus C-Max este un competitor serios in clasa monovolumelor.

Ford promitea de mult timp sa realizeze o masina de familie care sa poata concura cu celebrele Citroen Xsara Picasso, Renault Scenic si Opel Zafira, care au avut vanzari foarte bune pe plan mondial. Cum categoria MPV (Multi Purpose Vehicle) nu este foarte aglomerata, sosirea noul Focus C-Max le da sperante mari constructorilor americani.

COMPORTAMENT. Pe langa confortul sporit pe care acest gen de masini il ofera, "familistul" testat, care a fost construit pe platforma viitorului Focus, ofera niste calitati deosebite, precum tinuta de drum foarte buna si manevrabilitatea excelenta. Masina se comporta foarte bine in viraje, sistemul de control al stabilitatii facandu-si datoria de fiecare data cand soferul incearca o manevra mai agresiva. De asemenea, la confortul soferului, pe langa faptul ca maneta de viteze este asezata la distanta mica de volan, contribuie si scaunul, care ii ofera o pozitie sportiva.

PUTERE. Desi dezvolta doar 109 cai putere, motorul diesel de 1,6 litri se comporta foarte bine, fiind si premiat de mai multe reviste de profil din Europa de Vest. Viteza maxima comunicata de Ford este de 185 de kilometri pe ora, C-Max chinuindu-se, totusi, sa ajunga la aceasta cota. Accentul nu se pune pe viteza, ci pe agilitatea masinii, oferita de cutia de viteze manuala in cinci trepte. Consumul este un alt factor excelent pentru monovolumul celor de la Ford, in medie 5 litri/100 km, 6,3 litri urban si 4,1 litri in afara orasului.

AERODINAMIC. Ceea ce impresioneaza la C-Max este aerodinamica foarte buna. Designul atractiv a contribuit la aceasta reusita si contribuie si la reducerea consumului de carburant. Dezavantajele sale ar putea fi acelea ca scaunul din mijloc pentru pasagerii din spate este relativ mic si decizia Ford de a renunta la designul interior original si la oferirea unei planse de bord sobre.

DATE TEHNICE

  • Pret: 16.710 euro, fara taxe
  • Cilindree: 1,6 litri
  • Putere: 109 CP
  • Consum mediu: 5 litri/100km, motorina
  • Lungime: 4,33 metri
  • Latime: 1,83 metri
  • Inaltime: 1,60 metri Capacitate portbagaj: 550 litri
  • Capacitate rezervor: 55

Spatiu impresionant

Confort este cuvantul de ordine atunci cand pui piciorul in Focus C-Max. Te uimesc imediat dimensiunile foarte mari, chiar si pentru un monovolum. Buna dispozitie este sporita de sistemul de climatizare, care este optional, precum si de sistemul audio cu CD, oferit in dotarea de serie, geamurile si oglinzile electrice. Cele 4 airbag-uri si sistemul ABS sporesc senzatia de siguranta a pasagerilor. Dimensiunile habitaclului sunt un factor foarte important, contribuind la confortul pasagerilor, dar si la transportarea mai multor bagaje, avantaj oferit de volumul portbagajului - 550 de litri.
(CATALIN FAINISI)

×
Subiecte în articol: sport