Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță „lucruri deloc îmbucurătoare” în educație. România pornește cu rezultate de două ori mai slabe decât media Uniunii Europene în ceea ce privește analfabetismul funcțional.
Cîmpeanu a spus, după întâlnirea de joi a primului Comitet interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului „România Educată”, că, din perspectiva abandonului școlar, ținta asumată de România a fost de 11,3% pentru anul 2020. România a realizat 15,6%, în condițiile în care media în Uniunea Europeană asumată a fost 10% și realizată - 10,1%.
În ce privește ponderea absolvenților de învățământ superior, România și-a propus 26,7% și a realizat 26,4%. În Uniunea Europeană, media este de 40,9%.
Datele educației timpurii arată ceva mai bine, România fiind la 82%, în timp ce Uniunea Europeană este la 95,3%.
Rezultatele de partea de PISA (Programme for International Student Assessment) sunt mai multe decât îngrijorătoare, a declarat ministrul.
Pe partea de citire, țara noastră a realizat, în anul 2015, 38,7% - aceasta fiind, practic, rata de analfabetism funcțional. În anul 2018 rata a crescut la citire la 40,8%, la matematică de la 39,9% la 46,6%, iar la științe de la 38,5% la 43,9%.
„Deci practic între anii 2015 și 2018 sistemul românesc de învățământ s-a deteriorat, în condițiile în care, pe toate cele trei probe, media Uniunii Europene este de: 22% la citire - adică jumătate din procentajul elevilor care nu au reușit să treacă această probă în România -, 22,9% la matematică - mai puțin de jumătate față de România - și de 22,3% la științe. Din această perspectivă plecăm cu rezultate care sunt de două ori mai slabe decât media Uniunii Europene”, a declarat Cîmpeanu.