x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie ASPIRE FOR TEACHERS - Programul pedagogic inovator pentru excelenta in educatie

ASPIRE FOR TEACHERS - Programul pedagogic inovator pentru excelenta in educatie

01 Sep 2016   •   16:30
ASPIRE FOR TEACHERS - Programul pedagogic inovator pentru excelenta in educatie
Sursa foto: Catalin C.Cadan

DESCRIEREA PROGRAMULUI

Aspire for Teachers se desfasoara in Poiana Brasov intre 28 august si 2 septembrie 2016, fiind un program pedagogic inovator pentru invatatori si profesori de gimnaziu din scolile publice din Romania. Aduce impreuna cei mai talentati pedagogi din Romania si America pentru a preda tehnici educationale si de motivare a celor mici, pregatindu-i pentru provocarile secolului XXI, din punct de vedere al cunostintelor, caracterului si abilitatilor.

Programul reuneste unii dintre cei mai talentati dascali romani din sectorul public, oameni pasionati de meseria lor si care pun interesele si nevoile elevilor mai presus de orice. Aspire for Teachers a  avut peste 500 de aplicatii pentru cele 45 de pozitii deschise in program, asa ca procesul de recrutare a fost o adevarata provocare. O provocare frumoasa insa, caci echipa de recrutare a  cunoscut si selectat profesori vizionari, care inteleg ca aptitudinile si atitudinile elevilor deprinse in scoala trebuie sa tina pasul cu cerintele secolului XXI. Mai mult, acestia sunt oameni care au demonstrat initiativa si creativitate atat in cadrul scolii, cat si in afara ei.

Curicula Aspire for Teachers se concentreaza pe definirea educatorului modern si pe tehnicile didactice cu impact ridicat asupra elevilor. Dascalii Aspire vor avea sansa sa descopere cele mai noi si eficiente tehnici educationale de predare si de motivare a elevilor, adaptate la provocarile si nevoile curente. Se va discuta despre axiomatica valorilor in educație, competentele educationale pentru societatea contemporana, psihologia copilului, modele de lucru eficiente si cele mai relevante strategii didactice aplicate astazi cu success de profesori de valoare. De asemenea, incurajarea gandirii critice, starnirea curiozitatii, personalizarea metodelor pedagogice in functie de nevoile fiecarui elev, gestionarea relatiei cu parintii, sunt teme incluse in program.

Misiunea Aspire for Teachers este sa se alature miscarii pentru excelenta in educatia din Romania. Programele Aspire ofera invatatorilor si profesorilor metode inovatoare de predare si interactionare cu elevii, coroborate cu suport si mentorat. Isi propune sa descopere, dezvolte si conecteze urmatoarea generatie de profesori lideri din Romania.


REZUMATUL PROGRAMULUI

Aspire for Teachers se bucura de sprijinul unor speakeri cu experienta indelungata in modele educationale de succes. Programul a inceput cu o zi dedicata sistemului de educatie construit in jurul valorilor, iar intreaga activitate a fost facilitata cu mult entuziasm de Marian Stas, profesor de matematica aplicata pe politici publice la Harvard University, Kennedy School of Government. Participantii au invatat si fundamentat notiuni teoretice prin intermediul testului de personalitate Life Style Inventory, descoperindu-si stilurile si valorile individuale. Au urmarit apoi doua modele de educatie bazata pe punerea in practica a valorilor descoperite- Templul lui Knecht si King’s Speech. Nu in ultimul rand, dascalii au descoperit ce inseamna sa fii asertiv si sa formulezi corect problema unui argument.

Cea de-a doua zi a debutat sub indrumarea Alexandrei Anton, care a facut o incursiune in modelul de educatie finlandez. Alexandra are o experienta indelungata in educatia finlandeza, absolvind masterul ‘Invatare, Medii de Invatare si Sisteme Educationale’ la Universitatea Turku din Finlanda si deschizand ulterior centrul educational Yuppy Koti la Ploiesti, ce are ca sursa de inspiratie sistemul finlandez.Astfel, Alexandra a vorbit despre dificultatea schimbarii mentalitatilor, antrenandu-i pe profesori intr-un exercitiu practic de constientizare a acestora, bazat pe cercetari in domeniu.

Mai mult, ea le-a vorbit participantilor despre miturile si realitatile educatiei finlandeze, cat si despre modalitatile de adaptare a bunelor practici din acest sistem la realitatile sociale romanesti. In a doua parte a acestei zile, dascalii au ascultat-o pe Dorina Girbovan, profesor la Transylvania College si absolventa de mastere in chimie si fizica la universitati din SUA. Dorina le-a vorbit participantilor depre invatarea bazata pe cercetare, menita sa ii scoata pe copii din zona de confort si sa ii provoace sa isi atinga potentialul individual. A prezentat o serie de metode prin care elevii pot invata intr-un mod neobisnuit concepte de baza din domeniul stiintelor, cum ar fi echilibrul. Dorina i-a surprins cu un filmulet realizat de o parte dintre elevele ei de clasa a 12-a, in care fetele au evidentiat acest concept prin intermediul sportului, ele fiind sportive de performanta. A demonstrat in acest fel ca orice activitate de invatare se poate transforma intr-un succes, atata timp cat copilul este incurajat sa isi dezvolte propriile capacitati pentru a ajunge la un scop definit.

A treia zi a reusit de asemenea sa ii provoace pe profesori, continuand dezvoltarea conceptului de invatare bazata pe cercetare. Iulia Bratfalean-Igna si Mihaela Romaniuc, formatoare la Transylvania College, au vorbit despre rolul pe care conceptul de invatare il joaca in cultivarea competentelor necesare secolului XXI, dintre care cele mai importante sunt gandirea critica si rezolvarea problemelor. Copiii trebuie sa devina partenerii dascalilor in procesul de invatare, cautand alaturi de ei raspunsuri la intrebari cat mai complexe si creative legate de temele de predare. Tinerii isi asuma in acest fel responsabilitatea propriei educatii, incercand sa intelega in profunzime, si nu doar la nivel superficial, informatiile descoperite.

Dupa-amiaza celei de-a treia zi a fost animata de workshopul lui Doug Mader si Andrew Wheatley, profesori la Sycamore High School in Statele Unite, unul din top 5% dintre cele peste 22,000 licee din America. Participantii au identificat alaturi de acestia competentele relevante pentru 2020 pe care elevii vor trebui sa le deprinda, precum gandirea creativa, inteligenta emotionala, gandirea critica sau managementul oamenilor. Cheia reusitei insa in dezvoltarea acestor abilitati o reprezinta relatia dintre profesor si elev.

 

Astfel, dascalii trebuie sa creeze un mediu sigur pentru copii, in care acestia sa se simta iubiti, apreciati si incurajati, chiar si atunci cand intalnesc obstacole in drumul lor, in loc de reusite. Ultima parte a sesiunii s-a axat pe conceptul de ‘invatare vizibila’, potrivit caruia profesorii si elevii trebuie sa stie constant din ce punct pornesc in ceea ce priveste cunostintele, unde isi propun sa ajunga si care sunt modalitatile de a atinge acele obiective.

 

Urmeaza inca doua zile de program la fel de pline de informatii pentru dascalii romani. Prima dimineata de septembrie o vor incepe alaturi de Mihaela Feodorof care, dupa 16 ani petrecuti ca Directoare de Resurse Umane în BRD Societé Generale, unde a coordonat echipa de recrutare, acoperind un volum de peste 6.500 de noi angajari, a lansat Your Way, o platforma de identificare si dezvoltare a potentialului copiilor, colaborand indeaproape cu psihologi specializati in lucrul cu minorii.

 

La Aspire for Teachers, Mihaela va explora alaturi de participanti relatia copil-parinte-profesor, necesara dezvoltarii armonioase a elevilor, atat din punct de vedere personal, cat si academic. Mai mult, Ana Maria Brezniceanu si Florina Silivestru se vor alatura demersului Aspire pentru a prezenta bunele practici din educatia Montessori, dar si pregatirea contextului benefic pentru dezvoltarea copilului.

Participantii vor afla despre caracteristicile copilului la diferite varste, despre invatare, importanta mediului si a echilibrului intre libertatea oferita copilului si gradul sau de responsabilitate. Programul se va incheia cu o zi dedicata proiectelor finale, in cadrul carora participantii vor veni cu un plan de actiune menit sa aduca o schimbare in comunitatea lor, axandu-se pe valori, psihologia relatiilor, strategii didactice si bune practici.

TESTIMONIALE

Aspire for Teachers este o initiativa vizionara. Am simtit ca principiile inglobate in acest demers minunat vor deveni repere pentru noi, cei care am participat la AfT 2016. AfT inseamna, pentru mine, locul unde incepe schimbarea in educatie prin intermediul nostru, profesorii Aspire, cu ajutorul trainerilor de talie internationala. Am beneficiat de un program de coaching personal si profesional la cel mai inalt nivel, cadrul fiind unul de exceptie. Prieteniile ce s-au legat in timpul acestor zile minunate vor continua prin dezvoltarea proiectelor de colaborare si schimburi de experienta. Aspire face diferenta! (Ababei Ana Elena, profesoara de limba engleza la clasele I-VIII in Moinesti, judetul Bacau)

 

Profesionalism, calitate, respect si nu in ultimul rand valori. Pe toate acestea le-am gasit inglobate de minunata echipa Aspire in cursurile inovatoare pentru noi, cei 43 de profesori pasionati de meseria lor. Experientele noastre didactice reprezinta si ele lectii de o deosebita valoare. Modul de organizare impecabil, speakerii care ne-au transmis intr-un mod fascinant informatii si energie, colegii pasionati de meserie, imi sustin crezul ca DA, PUTEM! Putem schimba fata actuala a invatamantului! Putem fi promotorii invatamantului de calitate bazat pe valori! (Catalin-Daniel Carausu, profesor de matematica la clasele V-VIII in Negresti, judetul Vaslui)

 

Aspire for Teachers este o initiativa Aspire Academy, program care isi propune să descopere,  dezvolte și conecteze tineri lideri din regiune, oferindu-le programe predate de profesori de la Harvard, Stanford si alte universitati de renume din America, combinate cu workshop-uri ținute de cei mai de succes manageri și antreprenori locali. Proiectul a luat naștere în 2010 și adună în comunitate peste 500 de alumni în peste 30 de țări.

 

×
Subiecte în articol: Aspire for Teachers