x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Campanie: postezi acum, plângi 10 ani

Campanie: postezi acum, plângi 10 ani

de Theodora Şutiu    |    29 Mar 2019   •   11:51
Campanie: postezi  acum, plângi 10 ani

Elevii de la Colegiul Naţional „B.P. Hasdeu” din Buzău au fost învăţaţi, în cadrul unei campanii unice în România, derulată de Centrul European pentru Integrare Socio-Economică (C.E.I.S.E.), ce înseamnă reputația online, care sunt gafele pe care adolescenții le fac cel mai adesea în lumea digitală și cum se construiește o strategie de comunicare personală.

Cu ajutorul exemplelor din lumea reală, adolescenţii au avut ocazia să discute despre viaţa online a vedetelor de la Hollywood, despre pornografia media şi repercusiunile ei sau despre cât de dăunătoare sunt pentru sănătate jocurile pe calculator: „Unul dintre cele mai importante lucruri pe le-am învățat și exersat prin intermediul acestui curs este autenticitatea  în termenii în care ea se descrie că sinceritate față de cei din jur și, mai ales, față de noi. Astfel, am răspuns unor întrebări despre noi înșine, de două ori (o dată la prima oră de curs, iar apoi, la finalul trainingului), iar a două oară s-a văzut evoluția”, spune Ștefania Daniela Frîncu, elevă în clasa a X-a.

Tehnici şi practici de PR

Lavinia Bădeanu, fondatorul C.E.I.S.E. şi iniţiatoarea proiectului InforALL, susţine că liceenii din ziua de astăzi nu sunt pregătiţi pentru viaţa de după băncile şcolii, iar postarea unei imagini sau a unei acţiuni compromiţătoare ar putea să îi afecteze mulţi ani: „Tinerii nu sunt pregătiți pentru viață de studenție, cu realitățile ei crunte și capcanele în care cad, anual, mii de elevi și studenți, chiar și dintre cei mai buni. În spatele acestei campanii se află argumente pe care mă îndoiesc că cineva ar mai îndrăzni să le conteste. Societatea de astăzi, prin intermediul realității virtuale, este mai atentă, mai neiertătoare și mai imprevizibilă că niciodată”, a declarat specialista.

Campania s-a derulat printr-o serie de întâlniri cu elevii, în cadrul cărora le-au fost predate tehnici și practici de Relații Publice și de unde tinerii au aflat situațiile în contextul cărora se produc cel mai frecvent gafe de imagine și traume emoționale.

„Greșelile costă acum mai mult ca oricând, denigrarea se face în spațiul public (ca în vremurile medievale), pedepsele sunt cerute și impuse de către opinia publică, execuția este transmisă live, iar toată cariera unui individ se poate nărui într-o singură clipă”,

Lavinia Badeanu - specialist PR

 

 

×