Legea manualului, compendiul introductiv pentru gimnaziu – adică surogatul pentru manualele lipsă de clasa a V-a sau proiectul-pilot de digitalizare a şcolilor din judeţul Buzău sunt înfăptuirile ministului Educaţiei în ultima jumătate de an. Acestora li se adaugă revizuirea metodologiei de organizare a programului „Şcoala după Şcoală”.
Liviu Pop se mândreşte cu realizarea Compendiului introductiv pentru clasa a V-a, care a fost distribuit elevilor, la începutul anului şcolar, pentru ca să aibă de pe ce învăţa până la tipărirea şi distribuirea manualelor în şcoli, la sfârşitul lunii noiembrie. Printre operele raportate de ministrul Educaţiei se mai numără Legea manualului, prin care Editura Didactică şi Pedagogică a fost transformată din regie autonomă în societate comercială cu capital integral de stat şi a primit „monopolul” tipăririi manualelor școlare, precum și proiectului strategic CRED (Curriculum relevant, educaţie de calitate pentru toţi) prin care se va revizui curriculumul pentru învăţământul primar şi gimnazial. În raportul de activitate prezentat de Liviu Pop se arată că este continuat programul-pilot Masa Caldă, proiect demarat de fosta guvernare, şi a fost revizuită metodologia programului Şcoala după Şcoală.
Totodată, Pop promite implementarea unui program-pilot de digitalizare a şcolilor din judeţul Buzău, în baza căruia toate unităţile de învăţământ vor fi dotate cu tablete pentru uzul elevilor, laptopuri pentru profesori, table inteligente, videoproiectoare şi ecrane de proiecţie. Reorganizarea Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, dar şi stimularea învăţământului dual sunt consemnate ca alte realizări ale Ministerului condus de Liviu Pop.
106 clase de învăţământ dual au fost înfiinţate pentru elevii care vor să facă o meserie.