Necesitatea elaborării unor planuri-cadru pentru învăţământul preuniversitar care să fie centrate pe nevoile specifice ale fiecărui elev în parte, astfel încât să asigure atractivitatea orelor, până la limitarea numărului de ore de curs pe săptămână, a fost una dintre temele abordate în cadrul întâlnirii dintre ministrul Educaţiei, Valentin Popa, cu o delegaţie a Consiliului Naţional al Elevilor, condusă de preşedintele acesteia, Ioana Băltăreţu.
Potrivit unui comunicat de presă al MEN, în cadrul întâlnirii au fost discutate liniile de politică educaţională ale MEN, dar şi nevoia construirii planurilor-cadru pornind de la competenţele-cheie, a schimbării ponderii între materiile opţionale şi cele aflate în trunchiul comun, precum şi lărgirea ofertei de discipline opţionale şi asigurarea posibilităţii reale pentru elevi de a alege disciplinele opţionale.
Ministrul Valentin Popa a pus accent pe necesitatea ca discipline precum TIC, limbile străine sau educaţia fizică să se regăsească în trunchiul comun şi chiar să li se aloce o pondere mai mare în privinţa numărului de ore.
"Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor au subliniat că este necesar să se treacă la o abordare transdisciplinară, astfel încât informaţia primită de elev să fie cât mai cuprinzătoare, completă şi să răspundă nevoilor acestuia de a înţelege cât mai bine mediul înconjurător, lumea şi societatea în care trăieşte. Astfel, în opinia acestora, numărul de discipline ar trebui redus, iar accentul s-ar pune pe