Elevii nu acordă notă de trecere sistemului de educație din România. Ei susțin că sunt speriați de ultimele evoluții din interiorul sistemului și consideră că școala ar trebui să-i pregătească pentru viață și nu pentru teste.
Dacă elevii ar pune note sistemului de educație din România, acesta ar rămâne corijent. Este concluzia trasă de participanții la conferința SuperTeach „Revoluția Mentalității în Educație – Principii și Metode de Evaluare”, eveniment online care a reunit peste 500 de persoane din țară.
Fiecare profesor este dator să afle de la elevii săi dacă înțeleg ceea ce li se predă și să observe gradul lor de implicare și de mulțumire, și nu Ministerul Educației este cel responsabil să evalueze feedback-ul elevilor oferit dascălilor, a explicat Radu Szekely, secretar de stat în Ministerul Educației.
De altfel, experții în educație, prezenți la eveniment, au concluzionat că școala nu ar trebui să pregătească elevii pentru teste, așa cum pare deseori, ci mai degrabă pentru viață.
La rândul lor, elevii participanți la conferință au mărturisit că sunt speriați de ce se întâmplă în sistemul de învățământ, după un an plin de neprevăzut și de multe schimbări la care atât profesorii, cât și părinții lor au fost nevoiți să se adapteze din mers. De altfel, elevii au dat note foarte mici sistemului de educație din România, acesta fiind notat între 2 și 5.