x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Meditaţii de pregătire a Evaluării Naţionale, la şcoală. Elevii se opun

Meditaţii de pregătire a Evaluării Naţionale, la şcoală. Elevii se opun

de Theodora Şutiu    |    16 Apr 2019   •   12:30
Meditaţii de pregătire a Evaluării  Naţionale, la şcoală. Elevii se opun
Sursa foto: Benis Arapovic/Getty Images/Hemera

 

Elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a vor face între două şi patru ore suplimentare, în cadrul programului de la şcoală, la Matematică şi Limba română. Informaţia apare într-un document publicat de Inspectoratul Școlar București (ISMB) şi are scopul de a-i pregăti pe copii pentru Evaluarea Națională 2019. Măsura vine după ce ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a cerut unităţilor de învăţământ să acorde mai mult timp pregătirii elevilor pentru aceste examene. Consiliul Naţional al Elevilor susţine că aceste ore în plus nu vor ajuta copiii să îşi crească nivelul.

Conform documentului mai sus menţionat, aceste ore trebuie făcute „diferențiat, pe grupe de performanță, cu o atenție deosebită direcționată către elevii care nu au obținut note mai mari de 5”, spune instituția. De precizat este şi faptul că dascălii nu vor fi plătiți pentru aceste ore de meditații la școală, care vor fi realizate în cadrul celor 40 de ore prevăzute în contractul individual de muncă și în fișa postului.

Nemulţumirile copiilor

Petru Apostoaia, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, este de părere că această măsură nu poate fi eficientă, având în vedere problemele reale ale sistemului educaţional: „Este păcat că instituțiile încă mizează pe măsuri reparatorii, în loc de măsuri preventive. Până la a pune elevii să stea încă un număr de ore la școală, ISMB ar trebui să se întrebe de ce s-a ajuns la acele rezultate. Media copiilor dintr-o clasă este un indicativ bun pentru Bucureşti. Atunci când sunt clase cu câte 35-40 de elevi, actul didactic devine total ineficient”, a declarat, pentru Jurnalul, Petru Apostoaia.

Meditaţii sau ore suplimentare?

Pe de altă parte, Apostoaia atrage atenţia asupra faptului că un număr foarte mare de elevi fac meditaţii cu profesorii de clasă, iar orele suplimentare reprezintă doar o măsură care le aglomerează şi mai tare programul. „Dacă stăm să ne gândim, în contextul în care profesorii nu au adus elevii la un anumit nivel, fiind plătiți să o facă, e de datoria lor să repare ce nu au făcut bine. În plus, aceiași dascăli de Matematică și Limba română fac meditații cu elevii. Bineînțeles că le convine să aibă un randament scăzut la clasă dacă, ulterior, acei elevi vor veni să facă pregătire contracost”, a mai spus Petru Apostoaia. 

În fiecare clasă, profesorii de Matematică și de Limba română trebuie să facă analiza și cu elevii, și cu părinții acestora. Ca împreună să găsească soluțiile pentru a face pregătirea remedială de care acești elevi au nevoie

Ecaterina Andronescu

O altă noutate pentru școlile din București este că profesorii le vor spune părinților, lunar, absențele copiilor atât de la aceste meditații gratuite organizate la școală, cât și de la orele normale de Matematică și Română.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

×
Subiecte în articol: meditatii elevi scoala