x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Programul „Şcoală după şcoală“, varianta 3.0

Programul „Şcoală după şcoală“, varianta 3.0

de Theodora Şutiu    |    21 Noi 2018   •   12:10
Programul „Şcoală după şcoală“, varianta 3.0
Sursa foto: Dragos Stoica/Intact Images

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a publicat noua procedură de organizare a Programului „Şcoală după şcoală” (SDS). Fiecare instituţie de învăţământ este obligată să discute şi să stabilească până la 1 februarie 2019, în Consiliul de Administraţie, dacă are nevoie să organizeze programul pentru anul viitor.

Programul „Şcoală după şcoală“ reprezintă una dintre principalele soluţii în vederea abandonului şcolar, iar asta pentru că asigură o masă caldă elevilor (care contează mai ales pentru cei care provin din medii sărace), sprijin în realizarea temelor, cât şi alte tipuri de activităţi educaţionale.

Conform documentului oficial, şcolile trebuie să trimită dosarul cu toate documentele, spre avizare, la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti până la 1 mai.

Etapele de organizare

În perioada ianuarie-februarie a fiecărui an şcolar, Consiliul de Administraţie realizează analiza de nevoi pentru organizarea programului în anul şcolar următor. Apoi, o comisie numită prin decizie a Consiliului de Administraţie al școlii elaborează până la 1 martie oferta, mai precis pachetele educaţionale făcute pentru copii. Această comisie este formată din directorul școlii, reprezentantul comitetului de părinţi, două învățătoare și doi profesori din învăţământul secundar.

Spaţiile destinate programului

Spaţii care pot fi folosite pentru organizarea programului Școala după Școală, potrivit Inspectoratului școlar București, sunt cele disponibile în şcoli, consorţii şcolare, palate şi cluburi pentru copii, cluburi sportive, spaţii puse la dispoziţie de autorităţile şcolare, organizaţii neguvernamentale cu competenţe în domeniu sau la biserică.

Documentul mai precizează şi faptul că toate activităţile din cadrul programului se derulează fie de către cadrele didactice, fie sub supravegherea cadrelor didactice, în situaţia în care activităţile sunt coordonate de personal extern şcolii, se arată în documentul publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Plata personalului implicat intră în contabilitatea școlii și nu a asociațiilor de părinți sau a cadrului didactic.

“Școala după școală” a înregistrat anul trecut un blocaj la nivel național, după ce gestionarea banilor din program a trecut de la Asociația de părinți către școală.Ca urmare a haosului creat de această schimbare, organizarea proiectului a întârziat. După Sectoarele 1, 5 şi 6, primăria Sectorului 3 a decis să susțină și ea financiar programul “Școală după școală”.

 

×