George Bush si rivalul sau democrat, John Kerry, au cheltuit deja 100.000.000 de dolari pe spoturile publicitare de la televiziunile americane.
MARINA CONSTANTINOIU
Castigarea âinimilor si mintilor" electoratului, cum le place sa spuna americanilor, nu e treaba usoara si de aceea presupune cheltuiala serioasa. Cei doi adversari ai cursei prezidentiale din noiembrie, republicanul Bush si democratul Kerry, au inundat, practic, ecranele televiziunilor din statele cele mai disputate din aceasta campanie electorala, abordand strategii diferite.
VARIANTA BUSH. La inceput, actualul locatar de la Casa Alba a lansat o serie de spoturi laudative la adresa primilor trei ani ai sai de presedintie. Odata cunoscut numele rivalului democrat, Bush a optat pentru o ofensiva ampla, cu un cost de circa 60 de milioane de dolari, menita a-i taia elanul lui Kerry, comenteaza AFP. Gaselnita? Pentru ca democratul este mai putin cunoscut publicului, Bush a profitat, lansand o campanie in care acesta era descris ca un om slab la capitolul securitate si ezitant, in materie de politici de urmat.
VARIANTA KERRY. Nici democratul n-a stat cu mainile-n san. El a oscilat intre a critica bilantul economic al lui Bush si alte spoturi, care expuneau electoratului propriile promisiuni. Saptamana trecuta, insa, a lansat o campanie puternica, de 27,5 milioane de dolari, pentru a-si apara imaginea de erou al razboiului din Vietnam si de senator in slujba poporului american. Campania lui este, potrivit observatorilor, mai putin activa decat cea a presedintelui, dar Kerry poate conta pe organizatii independente, cum ar fi MoveOn.org si Media Fund, care difuzeaza spoturi publicitare de multe ori extrem de critice la adresa lui Bush.
ANALIZA. Un specialist in publicitatea politica apreciaza ca, in acest context, avantajul financiar al lui Bush este in mare parte iluzoriu. âKerry a ramas in cursa gratie sustinerii grupurilor care finanteaza spoturile anti-Bush", spune el, subliniind ca de aceasta data ofensivele mediatice au fost lansate mult mai devreme decat in campaniile precedente. Dupa cum reactioneaza publicul in sondaje, republicanii par a fi avut castig de cauza cu atacarea imaginii lui Kerry, mai ales la capitolul âindecizie".
Citește pe Antena3.ro