x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Acum un an se volatiliza zborul MH370. Cel mai mare mister din istoria aviaţiei. Le Monde scrie despre "improbabila dispariţie”

0
Autor: Marina Constantinoiu Istvan Deak 08 Mar 2015 - 12:05
Acum un an, la 8 Martie, un breaking news umplea ecranele televizoarelor din întreaga lume. Un avion cu 239 de oameni la bord dispăruse de pe ecranele radarelor.

Spaime, dar şi speranţe firave în rândul membrilor familiilor celor de la bord. Autorităţi din mai multe ţări, total debusolate. Aşa au şi rămas de un an încoace.

La un an de la dispariţia de pe radare a avionului companiei Malaysia Airlines ce efectua zborul MH370, Malaezia şi Australia au dat, duminică, asigurări că îşi păstrează speranţa de a localiza epava Boeingului 777, pentru a putea oferi răspunsuri familiilor ce trăiesc un coşmar fără sfârşit.

Reportajul Le Monde

Cotidianul francez Le Monde publică un reportaj despre coşmarul trăit de familiile celor dispăruţi. Titlul articolului este „La un an după, improbabila dispariţie a zborului MH370”. O întâlnire cu membri ai familiilor unora dintre cei aflaţi la bord, o discuţie deschisă despre felul în care au comunicat autorităţile cu familiile, despre secretomania care înconjoară datele despre căutarea eventualei epave a avionului, precum şi tonele de semne de întrebare care îi copleşesc pe toţi cei care aşteaptă lămuriri în legătură cu soarta acestei curse blestemate.

Avionul cu zborul MH370, care efectua legătura între Kuala Lumpur şi Beijing, a dispărut de pe radare la 8 martie 2014, cu 12 membri ai echipajului şi 227 de pasageri, dintre care două treimi erau cetăţeni chinezi.

Oficial, "un accident". Pe ce baze?

La 29 ianuarie, Malaezia a anunţat oficial că această dispariţie este un accident, dar că, în pofida operaţiunilor internaţionale de căutare extrem de ample, avionul rămâne de negăsit. Ceea ce, după cum rezultă din discuţiile cu membrii familiilor celor dispăruţi, pe care le publică Le Monde, este o altă bătaie de joc la adresa lor. „Asta e cel mai rău, că afirmă că dispariţia este un ‚accident’, fără a avea nici cel mai mic indiciu care să justifice o astfel de afirmaţie. N-au decât un singur ţel, să muşamalizeze dosarul”, declară Grace Subathira, avocat, a cărei mamă se afla la bordul avionului.

Premierul malaezian Najib Razak, a cărui ţară este ţinta unor critici vehemente din partea familiilor victimelor, a ţinut să reafirme hotărârea sa de a le oferi răspunsurile cerute. În pofida „puţinelor elemente materiale” de care dispun anchetatorii, „Malaezia rămâne angajată în căutări şi îşi păstrează speranţa că avionul cu zborul MH370 va fi localizat”, se spune într-un comunicat semnat de Razak.

Căutările fără efect

Nave maritime explorează de luni de zile fundul marin în sudul Oceanului Indian, folosind sonare sofisticate care au restrâns deja cu circa 40% „zona prioritară de căutări” în partea cea mai septentrională a Oceanului Indian, pe circa 60.000 de kilometri pătraţi. Cu excepţia câtorva containere maritime, nimic nu a fost găsit încă în timpul acestei operaţiuni conduse de Australia şi programată să se încheie în mai.

Duminică, premierul australian Tony Abbot a anunţat că, în cazul în care aceste operaţiuni nu se soldează cu un succes, Australia şi partenerii săi „intenţionează să lanseze alte căutări” pe un perimetru ce echivalează cu 60.000 de kilometri pătraţi, fără a preciza locul unde se vor desfăşura acestea. „O datorăm familiilor victimelor”, a spus Abbott în timpul unei conferinţe de presă, declarându-se „rezonabil încrezător” în ceea ce priveşte şansele de succes ale căutărilor.

O echipă independentă de experţi internaţionali urmează să dea publicităţii duminică, la Kuala Lumpur, la orele 15.00 (07.00 GMT), un raport de etapă privind dispariţia avionului cu zborul MH370.

Explicaţia cea mai credibilă

Explicaţia cea mai credibilă avansată până în prezent de responsabili ai anchetei este că o cădere bruscă a nivelului de oxigen în aparatul de zbor i-a făcut pe membrii echipajului şi pe pasageri să-şi piardă cunoştinţa. Avionul ar fi continuat să zboare pe pilot automat, până când, rămas fără combustibil, s-a prăbuşit în mare.

Premierul malaezian a recunoscut, duminică, faptul că „lipsa de răspunsuri şi de dovezi materiale — cum ar fi epava avionului — este o povară suplimentară” pentru familiile celor dispăruţi. Aceste familii sunt convinse, în marea lor majoritate, că Malaezia le ascunde adevărul.

Mulţi ar vrea să creadă scenariul accidentului, pentru a putea da pagina şi a merge mai departe. Dar le-ar trebui mai mult decât o simplă declaraţie a premierului malaezian, scrie Le Monde. Când zbordul Rio-Paris AF447 şi cei 228 de pasageri ai săi s-au prăbuşit în Oceanul Atlantic, la 1 iunie 2009, a trebuit să se aştepte cinci zile până s-au localizat primele rămăşiţe ale avionului. Dar în câteva săptămâni au fost găsite la suprafaţă 640 de bucăţi din avion şi 50 de cadavre. A fost nevoie de doi ani pentru localizarea carlingii Airbusului Air France, la 3.950 de metri adâncime, şi recuperarea altor 104 cadavre.

O mare parte din materialele de fabricare ale unui avion sunt concepute pentru a putea pluti, începând cu scaunele. În octombrie 2014, o amplă campanie de curăţare a anumitor plaje de pe coasta de vest australiană n-a scos la iveală nicio rămăşiţă a avionului.

Istoria aviaţiei civile mai cunoaşte un singur caz în care un avion ce transporta peste 100 de persoane a dispărut, soarta lui rămânând până acum necunoscută. Acest lucru s-a întâmplat în 1962, când un aparat de zbor al societăţii americane Flying Tiger Line, închiriat de armata americană, s-a volatilizat între insula Guam şi Filipine, cu 107 persoane la bord.

 

Citeşte mai multe despre:   Zborul MH370,   mh370,   zborul mh370

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Joe Biden anunţă un acord cu un grup de senatori republicani şi democraţi asupra unui plan de investiţii masive

Joe Biden anunţă un acord cu un grup de senatori republicani şi democraţi asupra unui plan de investiţii masive
Preşedintele american Joe Biden a anunţat joi un acord cu un grup de senatori republicani şi democraţi asupra unui plan de investiţii masive în infrastructură, după luni de negocieri între Casa Albă şi...

VIDEO Aurescu: Armenia, Azerbaijan și Georgia trebuie să continue reformele

VIDEO Aurescu: Armenia, Azerbaijan și Georgia trebuie să continue reformele
Prin vizitele în Caucazul de Sud ale miniştrilor de Externe ai României, Austriei şi Lituaniei, mandatate de UE, este transmis respectivelor ţări "un mesaj coordonat privind necesitatea continuării şi...

UE cere continuarea eforturilor de vaccinare şi revenirea la libera circulaţie cât mai curând

UE cere continuarea eforturilor de vaccinare şi revenirea la libera circulaţie cât mai curând
Liderii ţărilor Uniunii Europene şi ai instituţiilor comunitare au cerut joi, la reuniunea Consiliului European, continuarea eforturilor de vaccinare anticoronavirus şi revenirea la libera circulaţie în spaţiul c...

Orban infirmă o eventuală remaniere: Nu am auzit de acest lucru

Orban infirmă o eventuală remaniere: Nu am auzit de acest lucru
 Ludovic Orban, a declarat joi, la Piteşti, că nu a auzit despre o intenţie a premierului Florin Cîţu de a face o remaniere care să-i vizeze pe ministrul Agriculturii, Adrian Oros, şi pe ministrul...

VIDEO: Valeriu Gheorghiţă: Bilanţ la 6 luni de la debutul campaniei: Rata de vaccinare este de 25% din populația eligibilă

VIDEO: Valeriu Gheorghiţă: Bilanţ la 6 luni de la debutul campaniei: Rata de vaccinare este de 25% din populația eligibilă
Valeriu Gheorghiţă, coordonatorul campaniei de vaccinarea declarat joi că 4.661.527 de români s-au vaccinat până în prezent cu una sau două doze, dintre care peste 4,4 milioane de persoane s-au vaccinat cu...

Doliu în presa românească. A murit Ion Ghițulescu

Doliu în presa românească. A murit Ion Ghițulescu
Ion Ghițulescu, o legendă a radioului sportiv românesc și inițiator al emisiunii "Fotbal, minut cu minut”, a încetat din viață, la 90 de ani. Este considerat unul din cei trei corifei ai presei sportive,...

SUMMIT UE | Ursula von der Leyen a prezentat situaţia actuală şi cere accelerarea vaccinării

SUMMIT UE | Ursula von der Leyen a prezentat situaţia actuală şi cere accelerarea vaccinării
Preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a prezentat, joi după-amiază, la reuniunea Consiliului European, situaţia vaccinării la nivelul Uniunii Europene, notând că s-au înregistrat progrese, dar...

Sectorul 1 va avea propria stație de sortare a deșeurilor

Sectorul 1 va avea propria stație de sortare a deșeurilor
În premieră în România, în Sectorul 1 vom avea prima stație de sortare a unei primării, anunță, joi, Clotilde Armand. Infrastructura va fi realizată pe un teren de 40.000 de metri pătrați. Sectorul 1 va...

Zeci de mii de doze AstraZeneca din România expiră peste câteva zile. Probabil, vor fi distruse

Zeci de mii de doze AstraZeneca din România expiră peste câteva zile. Probabil, vor fi distruse
Zeci de mii de doze de vaccin AstraZeneca aflate în depozitele din România expiră peste câteva zile. Cele mai multe vor fi distruse deoarece nu mai este timp pentru a fi folosite sau donate. Valeriu Gheorghiță,...

Barna: PNRR are 7,6 miliarde de euro pentru infrastructură; A7 și A8 sunt esențiale

Barna: PNRR are 7,6 miliarde de euro pentru infrastructură; A7 și A8 sunt esențiale
Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) are prevăzute 7,6 miliarde euro alocate pentru proiecte de infrastructură, iar o parte importantă din sumă merge spre Moldova, esențiale fiind Autostrăzile A7...

Aproape 8.000 de elevi au absentat la a doua probă a Evaluării Naționale

Aproape 8.000 de elevi au absentat la a doua probă a Evaluării Naționale
Aproape 8.000 de elevi au absentat la proba de matematică, de la Evaluarea Națională, anunță, joi, Ministerul Educației. Trei elevi au încercat să fraudeze examenul. La cea de-a doua probă scrisă (Matematic

Negrescu, ironic în privința Planul Național de Redresare și Reziliență al României : Vin miliardele de euro, dar mai așteptăm iar un pic

Negrescu, ironic în privința Planul Național de Redresare și Reziliență al României : Vin miliardele de euro, dar mai așteptăm iar un pic
Victor Negrescu susține că PNRR este eșecul acestei guvernări și dovada clară a incompetenței și lipsei lor de relații politice în plan internațional. „Vin miliardele de euro, dar mai...

Dosar penal după ce subiectele la Evaluarea Națională au apărut pe internet

Dosar penal după ce subiectele la Evaluarea Națională au apărut pe internet
A fost deschis un dosar penal la Focșani, după ce subiectele la proba de Limba și Literatura Română de la Evaluarea Națională au apărut pe internet în timpul probei. Potrivit Poliției Vrancea, Poliția...

În România sunt 44 de tulpini Covid -19, majoritatea autohtone

În România sunt 44 de tulpini Covid -19, majoritatea autohtone
În România sunt 44 de tulpini Covid-19, majoritatea fiind filiație epidemiologică de import, însă există și variante virale autohtone, a anunțat, joi, președintele CNCAV, Valeriu Gheorghiță. „Din datele...

Capitala are mai mult de 45% din populație vaccinată împotriva COVID-19

Capitala are mai mult de 45% din populație vaccinată împotriva COVID-19
Bucureștiul și alte șapte județe au peste 30% din populație vaccinată, cel mai mare coeficient fiind în Capitală – peste 45 la sută, a declarat, joi, Valeriu Gheorghiță, președintele CNCAV. Potrivit...
Serviciul de email marketing furnizat de