x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Acum un an se volatiliza zborul MH370. Cel mai mare mister din istoria aviaţiei. Le Monde scrie despre "improbabila dispariţie”

0
Autor: Marina Constantinoiu Istvan Deak 08 Mar 2015 - 12:05
Acum un an, la 8 Martie, un breaking news umplea ecranele televizoarelor din întreaga lume. Un avion cu 239 de oameni la bord dispăruse de pe ecranele radarelor.

Spaime, dar şi speranţe firave în rândul membrilor familiilor celor de la bord. Autorităţi din mai multe ţări, total debusolate. Aşa au şi rămas de un an încoace.

La un an de la dispariţia de pe radare a avionului companiei Malaysia Airlines ce efectua zborul MH370, Malaezia şi Australia au dat, duminică, asigurări că îşi păstrează speranţa de a localiza epava Boeingului 777, pentru a putea oferi răspunsuri familiilor ce trăiesc un coşmar fără sfârşit.

Reportajul Le Monde

Cotidianul francez Le Monde publică un reportaj despre coşmarul trăit de familiile celor dispăruţi. Titlul articolului este „La un an după, improbabila dispariţie a zborului MH370”. O întâlnire cu membri ai familiilor unora dintre cei aflaţi la bord, o discuţie deschisă despre felul în care au comunicat autorităţile cu familiile, despre secretomania care înconjoară datele despre căutarea eventualei epave a avionului, precum şi tonele de semne de întrebare care îi copleşesc pe toţi cei care aşteaptă lămuriri în legătură cu soarta acestei curse blestemate.

Avionul cu zborul MH370, care efectua legătura între Kuala Lumpur şi Beijing, a dispărut de pe radare la 8 martie 2014, cu 12 membri ai echipajului şi 227 de pasageri, dintre care două treimi erau cetăţeni chinezi.

Oficial, "un accident". Pe ce baze?

La 29 ianuarie, Malaezia a anunţat oficial că această dispariţie este un accident, dar că, în pofida operaţiunilor internaţionale de căutare extrem de ample, avionul rămâne de negăsit. Ceea ce, după cum rezultă din discuţiile cu membrii familiilor celor dispăruţi, pe care le publică Le Monde, este o altă bătaie de joc la adresa lor. „Asta e cel mai rău, că afirmă că dispariţia este un ‚accident’, fără a avea nici cel mai mic indiciu care să justifice o astfel de afirmaţie. N-au decât un singur ţel, să muşamalizeze dosarul”, declară Grace Subathira, avocat, a cărei mamă se afla la bordul avionului.

Premierul malaezian Najib Razak, a cărui ţară este ţinta unor critici vehemente din partea familiilor victimelor, a ţinut să reafirme hotărârea sa de a le oferi răspunsurile cerute. În pofida „puţinelor elemente materiale” de care dispun anchetatorii, „Malaezia rămâne angajată în căutări şi îşi păstrează speranţa că avionul cu zborul MH370 va fi localizat”, se spune într-un comunicat semnat de Razak.

Căutările fără efect

Nave maritime explorează de luni de zile fundul marin în sudul Oceanului Indian, folosind sonare sofisticate care au restrâns deja cu circa 40% „zona prioritară de căutări” în partea cea mai septentrională a Oceanului Indian, pe circa 60.000 de kilometri pătraţi. Cu excepţia câtorva containere maritime, nimic nu a fost găsit încă în timpul acestei operaţiuni conduse de Australia şi programată să se încheie în mai.

Duminică, premierul australian Tony Abbot a anunţat că, în cazul în care aceste operaţiuni nu se soldează cu un succes, Australia şi partenerii săi „intenţionează să lanseze alte căutări” pe un perimetru ce echivalează cu 60.000 de kilometri pătraţi, fără a preciza locul unde se vor desfăşura acestea. „O datorăm familiilor victimelor”, a spus Abbott în timpul unei conferinţe de presă, declarându-se „rezonabil încrezător” în ceea ce priveşte şansele de succes ale căutărilor.

O echipă independentă de experţi internaţionali urmează să dea publicităţii duminică, la Kuala Lumpur, la orele 15.00 (07.00 GMT), un raport de etapă privind dispariţia avionului cu zborul MH370.

Explicaţia cea mai credibilă

Explicaţia cea mai credibilă avansată până în prezent de responsabili ai anchetei este că o cădere bruscă a nivelului de oxigen în aparatul de zbor i-a făcut pe membrii echipajului şi pe pasageri să-şi piardă cunoştinţa. Avionul ar fi continuat să zboare pe pilot automat, până când, rămas fără combustibil, s-a prăbuşit în mare.

Premierul malaezian a recunoscut, duminică, faptul că „lipsa de răspunsuri şi de dovezi materiale — cum ar fi epava avionului — este o povară suplimentară” pentru familiile celor dispăruţi. Aceste familii sunt convinse, în marea lor majoritate, că Malaezia le ascunde adevărul.

Mulţi ar vrea să creadă scenariul accidentului, pentru a putea da pagina şi a merge mai departe. Dar le-ar trebui mai mult decât o simplă declaraţie a premierului malaezian, scrie Le Monde. Când zbordul Rio-Paris AF447 şi cei 228 de pasageri ai săi s-au prăbuşit în Oceanul Atlantic, la 1 iunie 2009, a trebuit să se aştepte cinci zile până s-au localizat primele rămăşiţe ale avionului. Dar în câteva săptămâni au fost găsite la suprafaţă 640 de bucăţi din avion şi 50 de cadavre. A fost nevoie de doi ani pentru localizarea carlingii Airbusului Air France, la 3.950 de metri adâncime, şi recuperarea altor 104 cadavre.

O mare parte din materialele de fabricare ale unui avion sunt concepute pentru a putea pluti, începând cu scaunele. În octombrie 2014, o amplă campanie de curăţare a anumitor plaje de pe coasta de vest australiană n-a scos la iveală nicio rămăşiţă a avionului.

Istoria aviaţiei civile mai cunoaşte un singur caz în care un avion ce transporta peste 100 de persoane a dispărut, soarta lui rămânând până acum necunoscută. Acest lucru s-a întâmplat în 1962, când un aparat de zbor al societăţii americane Flying Tiger Line, închiriat de armata americană, s-a volatilizat între insula Guam şi Filipine, cu 107 persoane la bord.

 

Citeşte mai multe despre:   Zborul MH370,   mh370,   zborul mh370

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Lider PNL, infectat cu Sars Cov 2: Inevitabilul s-a produs, din păcate

Lider PNL, infectat cu Sars Cov 2: Inevitabilul s-a produs, din păcate
Deputatul PNL Ben Oni Ardelean transmite că este internat la Spitalul Victor Babeș Timișoara, după ce a fost testat pozitiv cu COVID-19: „Inevitabilul s-a produs, din păcate”. „De ieri (duminică - n.r.),...

Infotrafic: Trafic deviat de pe DN1 pe DN1A din cauza aglomerației

Infotrafic: Trafic deviat de pe DN1 pe DN1A din cauza aglomerației
Centrul Infotrafic al Poliției Române anunță că în județul Brașov, din cauza aglomerației, a fost luată măsura devierii circulației de pe DN1, dinspre Brașov către Valea Prahovei, pe DN1A Săcele – Cheia ...

Incendiu la locomotiva unui tren care transporta polipropilenă

Incendiu la locomotiva unui tren care transporta polipropilenă
Un incendiu a izbucnit, luni seară, la compartimentul motor al locomotive unui tren de marfă care transport polipropilenă. Mai multe echipaje de pompieri intervin pentru stingerea incendiului. Nu au fost...

UE, „camera de gazare” a lui Soros

UE, „camera de gazare” a lui Soros
Directorul celei mai importante instituţii culturale a Ungariei, Muzeul de Literatură „Petofi” din Budapesta, a criticat vehement influenţa miliardarului american de origine maghiară George Soros în Europa,...

Orban, despre alegerile parlamentare: Dacă se respectă normele pe care le-am reglementat, nu există riscul de infectare

Orban, despre alegerile parlamentare: Dacă se respectă normele pe care le-am reglementat, nu există riscul de infectare
Premierul Ludovic Orban a declarat, luni, într-o conferință de presă susținută la sediul PNL, că nu va exista risc de infectare în timpul procesului de votare, în condițiile în care vor fi respectate normele...

Alegeri parlamentare 2020. Alegătorii români care dețin un document ce atestă reședința în străinătate, a cărui valabilitate a expriat după 1 martie, pot vota

Alegeri parlamentare 2020. Alegătorii români care dețin un document ce atestă reședința în străinătate, a cărui valabilitate a expriat după 1 martie, pot vota
Alegătorii români care dețin un document ce atestă reședința în străinătate și al cărui termen de valabilitate a expirat în perioada 1 martie – 6 decembrie pot vota la alegerile parlamentare, se arată...

Marcel Ciolacu, atac fără precedent la adresa lui Klaus Iohannis: Minte din nou!

Marcel Ciolacu, atac fără precedent la adresa lui Klaus Iohannis: Minte din nou!
Marcel Ciolacu, liderul Partidului Social Democrat, îl acuză pe Klaus Iohannis că minte, cînd spune că legea redeschiderii piețelor nu a ajuns, încă, la domnia sa. Iohannis minte din nou! Legea cu deschiderea...

Accident VIOLENT în Prahova. Un șofer de 80 de ani, beat, a intrat în mașina care venea din sens opus

Accident VIOLENT în Prahova. Un șofer de 80 de ani, beat, a intrat în mașina care venea din sens opus
Un accident rutier s-a produs luni în comuna Drajna din judeţul Prahova, fiind implicate două mașini cu nouă persoane. Un autoturism condus de un șofer de 80 de ani, băut, a intrat în mașina care venea din...

Guvernul va SESIZA CCR pe Legea piețelor

Guvernul va SESIZA CCR pe Legea piețelor
Potrivit Antena 3, Guvernul va sesiza astăzi Curtea Constituțională pe amendamentul PSD privind redeschiderea pieţelor Premierul Ludovic Orban a declarat astăzi că analizeza redeschiderea...

Vine gerul în România! Cum va fi vremea în următoarele săptămâni. Prognoza meteo ANM

Vine gerul în România! Cum va fi vremea în următoarele săptămâni. Prognoza meteo ANM
Vremea se va menține în general rece în toata țara, în următoarele două săptămâni. De miercuri, 2 decembrie, se încălzește și se va ajunge la temperaturi de 12 -13 grade, pentru ca apoi frigul să revină....

Biserică din județul Neamţ, în flăcări. Incendiul a izbucnit în interior și a cuprins acoperișul

Biserică din județul Neamţ, în flăcări. Incendiul a izbucnit în interior și a cuprins acoperișul
Pompierii din județul Neamț intervin luni pentru stingerea unui incendiu care a izbucnit la biserica din localitatea Râșca, din comuna Drăgănești, scrie Mediafax Potrivit ISU Neamț, incendiul a fost...

Prognoză specială pentru Capitală. Vremea se răcește accentuat și va ninge slab

Prognoză specială pentru Capitală. Vremea se răcește accentuat și va ninge slab
Meteorologii au emis luni o prognoză specială pentru Bucureşti, valabilă până marți la ora 12.00. Vremea va fi închisă, rece și va mai ninge slab. Temperaturile coboară la minus 4 grade. În intervalul...

ANM a prelungit, până la ora 23:00, atenţionarea Cod galben de ninsori pentru estul şi sud-estul Munteniei şi Dobrogea

ANM a prelungit, până la ora 23:00, atenţionarea Cod galben de ninsori pentru estul şi sud-estul Munteniei şi Dobrogea
Meteorologii au emis luni o avertizare Cod galben de ninsori în sud-estul Munteniei şi în cea mai mare parte a Dobrogei, în vigoare de la ora 15.00 până la ora 23.00. De altfel, în Dobrogea se anunță până...

VIDEO. Lucian Bode, pe șantierul șoselei de centură a orașului Săcuieni: Vorbim de un contract pentru execuția a 7,6 kilometri de centură ocolitoare, finalizat în nouă ani

VIDEO. Lucian Bode, pe șantierul șoselei de centură a orașului Săcuieni: Vorbim de un contract pentru execuția a 7,6 kilometri de centură ocolitoare, finalizat în nouă ani
Circulația pe șoseaua de centură a orașului Săcueni se va deschide marți, 1 decembrie, după nouă ani de lucrări pentru 7,6 kilometri. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, luni, pe șantierul...

ALDE și PRO România, ultima redută de apărare a drepturilor românilor

ALDE și PRO România, ultima redută de apărare a drepturilor românilor
Fuziunea ALDE şi PRO România, respectiv partidele conduse de Călin Popescu Tăriceanu şi Victor Ponta, reprezintă „reacția sănătoasă la înțelegerea pe sub masă dintre PSD și PNL-Iohannis de a scoate de pe...
Serviciul de email marketing furnizat de