x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Air France ştia de problemele în controlarea vitezei pe avioanele A330-340

Air France ştia de problemele în controlarea vitezei pe avioanele A330-340

09 Iun 2009   •   00:00
Air France ştia de problemele în controlarea vitezei pe avioanele A330-340

Un număr semnificativ de incidente legate de instrumentele de măsurare a vitezei au fost semnalate în trecut pe avioanele Airbus A330-340 ale Air France, indică o notă internă din noiembrie 2008 a companiei.



"Incidente legate de anomalii anemometrice, adică la sondele Pitot care permit controlarea vitezei avionului, au survenit în croaziere pe aeronavele noastre A330-340", indică o notă adresată piloţilor de pe aceste aeronave, datată 6 noiembrie 2008, potrivit AFP, citată de Agerpres.

În urma acestor incidente, au fost redactate şase rapoarte de securitate (ASR - Air safety report).

Vineri, Biroul de anchete şi analize (BEA), însărcinat cu ancheta de securitate asupra zborului AF 447 dispărut în noaptea de 31 mai spre 1 iunie deasupra Atlanticului, a comunicat existenţa unei 'incoerenţe a vitezelor măsurate' de aceste sonde, fără a o putea explica, dar şi fără a o lega de penele de sisteme detectate.

A doua zi, compania Air France a anunţat că a observat, începând din mai 2008, 'incidente legate de pierderi de informaţii anemometrice în zborurile de croazieră pe A340 şi A330'.

Incidentele au determinat compania franceză să îşi accelereze programul de înlocuire a sondelor Pitot pe cele două tipuri de aeronave începând din 27 aprilie, precizează comunicatul, care evită însă să facă vreo legătură cu accidentul zborului AF 447.

Nota internă, de două pagini, vorbeşte despre pierderi de indicaţii de viteză şi despre mai multe alerte care au rezultat. Incidentele menţionate au avut loc în condiţii de 'zonă de givraj' sau de 'turbulenţe' slabe, moderate sau puternice. Documentul descrie apoi anomaliile constatate: indicaţii de viteză eronate, viteze diferite indicate pe ecranele comandantului de bord şi cele ale copilotului, deconectarea pilotului automat etc.

Potrivit unuia dintre cei doi piloţi ai companiei care au confirmat pentru AFP primirea documentului, acesta 'arată că Air France cunoştea din noiembrie 2008 problemele care par să explice catastrofa zborului AF 447'.

Avioanele Airbus A330 sunt dotate cu trei sonde Pitot, plasate în partea din faţă a aeronavei, care calculează presiunea dinamică la care este supus avionul în aer, şi care permit obţinerea vitezei aparatului. (V.A.)

×
Subiecte în articol: externe