Primul cotidian personalizat din Europa, realizat în funcţie de preferinţele cititorilor, se distribuie în Germania începând de la 16 noiembrie, relatează AFP.
Imprimată pe hârtie, publicaţia ajunge dimineaţa la domiciliul clienţilor şi vizează publicul tânăr, în special studenţii, care vor fi scutiţi astfel de "efortul" de a căuta online informaţiile care îi interesează sau de a cumpăra ziare care nu răspund în totalitate nevoilor lor. Fiecare cititor va putea să îşi completeze ziarul cu informaţii naţionale, internaţionale, locale sau practice, cu jocuri, extrase de pe bloguri sau din reţele de socializare, evoluţii bursiere sau date meteo. Pe site-ul ziarului (http://www.niiu.de), cititorii selecţionează rubricile sau pasajele scrise de circa 500 de parteneri, inclusiv New York Times, Herald Tribune, Handelsblatt, Tagesspiegel, Frankfurter Rundschau şi Bild, precum şi informaţii specializate.
Ziarul costă 1,20 de euro, cu 60 de cenţi mai puţin decât preţul mediu al unui cotidian "tradiţional".
Ideea acestui proiect aparţine unor tineri de 23, respectiv 27 de ani. Wanja Oberhof şi Hendrik Tiedemann au recunoscut că lansarea ziarului este un pariu riscant, dar s-au declarat convinşi că studenţii sunt interesaţi de o astfel de publicaţie, lucru confirmat şi de un studiu de piaţă. Advertiserii vor fi şi ei prezenţi, "deoarece vor putea face reclamă extrem de targetată şi vor putea ajunge la anumite segmente de clienţi", spune Oberhof, care speră că publicaţia va avea 5.000 de cititori la Berlin în următoarele şase luni. În plus, el speră că modelul va fi adoptat pe scară largă în Germania.
Clienţii ziarului se pot înregistra pe site începând de la 13 octombrie, însă livrările vor începe abia la 16 noiembrie.
Citește pe Antena3.ro