Un paramedic, o familie care lucrează la o fermă şi un director al unui hotel de cinci stele le vor spune spaniolilor, prin spoturi tv, presă scrisă şi afiş stradale” "Hola, soy Rumano”, în cadrul campaniei iniţiate de guvern pentru îmbunătăţirea imaginii românilor din străinătate. Varianta corectă ar fi, însă, "Hola... mă prefac că sunt român”!
Un paramedic, o familie care lucrează la o fermă şi un director al unui hotel de cinci stele le vor spune spaniolilor, prin spoturi tv, presă scrisă şi afiş stradale” "Hola, soy Rumano”, în cadrul campaniei iniţiate de guvern pentru îmbunătăţirea imaginii românilor din străinătate. Varianta corectă ar fi, însă, "Hola... mă prefac că sunt român”!
Contractul pentru campania care urmează se se desfăşoare în Spania a fost cîştigat de Saatchi&Saatchi şi are valoarea de 3,5 milioane de euro. "Hola soy rumano” a fost lansat ieri, cînd cei de la Saatchi&Saatchi au prezentat şi spoturile cu Ana Neacşu, paramedicul despre care vorbeşte o colegă spaniolă de pe ambulanţă, George şi Liliana, un cuplu de români lăudaţi de fermierul spaniol la care lucrează şi Florin Iancu – directorul unui hotel spaniol.
Numai că Ana, George, Liliana şi Florin nu există, în realitatea. Cele trei poveşti de viaţă care ar trebui să fie reprezentative pentru cei 700.000 de români care trăiesc, oficial, în Spania, sunt interpretate de actori.
"Avînd in vedere caracterul clasic <
Printre convenţii se numară şi aceea ca personajele din reclame, deşi inspirate din realitate, sunt în cele mai multe cazuri interpretate de profesionişti.
În cazul nostru, ulterior procesului de definire a strategiei de comunicare, s-a facut o documentare astfel incat povestile noastre au beneficiat de o sursa de inspiratie reala”, ne-a explicat Carmen Barda, Account Director la Saatchi&Saatchi.
Potrivit studiilor sociologice derulate de Agenţia pentru Strategii Guvernamentale în Spania, toleranţa ibericilor faţă de străini a scăzut, preponderent din cauza infracţiunilor, iar percepţia negativă a spanililor faţă de români este determinată în mare măsură de discursul mediatic, însă acolo unde există interacţiune între spanioli şi români, percepţia este preponderent pozitivă.
"Cercetările au reliefat faptul că singura soluţie viabilă la problema de imagine a românilor din Spania este cunoaşterea. În acest context a fost validat sloganul campaniei de comunicare - <
Campania din Spania va mai include un documetar despre imigraţia română realizat de cunoscutul Carlos Iglesias, promovarea unor "ambasadori” (artişti, sportivi etc) români care trăiesc şi sunt bine văzuţi în Spania, dar şi organizarea unei vizite în România pentru 20 dintre cei mai bun jurnalişti spanioli.
O altă componentă a campaniei va ţine de gestionarea situaţiilor de criză şi de preîntîmpinarea recţiei negative faţă de imigranţii români.
Două ţări cu importante comunităţi româneşti au fost vizate de Guvernul român pentru campania de reabilitarea a imaginii românilor în străinătate: Italia, unde există, oficial, aproximativ un milion de români şi Spania, unde sunt înregistraţi nu mai puţin de 700.000 de români.
Citește pe Antena3.ro