Noua realizare a chinezilor va avea o viteză operațională planificată de 400 km/h, potrivit Ministerului Transporturilor din China, citat de CNN.
CR450 promite să depășească performanțele actualului model CR400, lansat în 2017, care operează la o viteză de 350 km/h. Dezvoltat de companiile CRRC Changchun Railway Vehicles și CRRC Sifang Co., Ltd., prototipul se remarcă prin viteză, eficiență energetică, control al zgomotului și performanțe de frânare.
Conform China Daily, trenul a trecut prin peste 3.000 de simulări și 2.000 de teste pe platformă pentru a răspunde cerințelor riguroase ale operațiunilor comerciale. Totuși, teste suplimentare și ajustări sunt necesare înainte ca trenul să fie pus în serviciu.
China și-a consolidat poziția de lider mondial în dezvoltarea căilor ferate, cu o rețea extinsă de peste 160.000 de kilometri, inclusiv mai mult de 46.000 de kilometri de linii de mare viteză. Trenurile de mare viteză reprezintă o alternativă eficientă și confortabilă la transportul aerian pentru distanțe de până la 700 de mile, conectând orașele mari cu zonele rurale.
Din anii 1980, trenurile de mare viteză, cum ar fi Shinkansen în Japonia și TGV în Franța, au revoluționat transportul feroviar, iar investițiile masive în Europa și Asia au consolidat acest model ca o soluție esențială pentru mobilitate rapidă și sustenabilă.
(sursa: Mediafax)