„N-am nici cea mai vagă idee despre ce fac ei. Ştiu doar că au nevoie de cafea, multă cafea”, mărturiseşte, într-o discuţie cu o jurnalistă de la cotidianul Washington Post, una dintre barmaniţele de la cafeneaua Starbucks situată la doi paşi de sediul CIA. De fapt, discreţia este cuvântul-cheie în această firmă. Una dintre practicile specifice mărcii Starbucks este aceea de a-l întreba pe fiecare dintre clienţii săi care îi este prenumele, pentru a personaliza băuturile pe care clienţii le recuperează de la casă, întărind astfel eficienţa serviciilor sale, fără a crea confuzie. Dar la Starbucks-ul de la CIA, supranumit şi „Store number 1” („Magazinul numărul 1”), barmanii nu pot înscrie prenumele clienţilor lor pe cănile de cafea. Discreţia e obligatorie!
În acest loc, care nu are o existenţă oficială, barmanii nu servesc clienţi obişnuiţi, ci agenţi ai CIA, şi totul trebuie să rămână anonim. „Să pui un prenume pe cană, chiar unul la întâmplare, i-ar pune pe agenţii care lucrează sub acoperire într-o situaţie foarte delicată”, scrie cotidianul american. Nici barmanii nu au voie să vorbească despre activitatea lor. Totul trebuie ţinut la secret. „Tot ce pot să spun prietenilor mei este că lucrez într-o clădire federală”, declară una dintre angajate pentru Washington Post.
O altă regulă foarte clară specifică acestui magazin: nu există card de fidelitate, pentru a evita furnizarea de informaţii sensibile, care ar putea ajunge în mâinile celor rău intenţionaţi. Angajaţii sunt verificaţi la sânge înainte de a începe munca, şi sunt însoţiţi de gărzi de corp în momentul în care îşi părăsesc locul de muncă.
Culmea este că respectiva cafenea este cea mai solicitată din ţară. E plină de analişti şi de agenţi care vin în mod regulat să se „refacă”, la o cană de cafea bună. Unii sunt deja renumiţi, au tabieturile lor. Este un ofiţer superior care este cunoscut pentru că se postează în spatele angajaţilor săi, întrebându-i:”Ce-ai făcut pentru ţara ta azi?”.
În afara acestor specificităţi, locul nu este cu mult diferit de alte magazine Starbucks, notează Washington Post, care descrie ambianţa din local: scaune şi mese din lemn, muzică folk, rock, pentru a crea o atmosferă plăcută clienţilor săi speciali.