x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Criza ocoleşte luxul: 2012, al treilea an consecutiv de creştere a pieţei de profil

Criza ocoleşte luxul: 2012, al treilea an consecutiv de creştere a pieţei de profil

15 Oct 2012   •   20:24
Criza ocoleşte luxul: 2012, al treilea an consecutiv de creştere a pieţei de profil

Vânzările globale de articole de lux vor înregistra în 2012 al treilea an consecutiv de creştere solidă, graţie cumpărătorilor chinezi, atât din ţară cât şi din străinătate, conform unui studiu publicat luni de firma Bain & Company, citat de Associated Press.

Potrivit acestui studiu, în 2012 vânzările globale de articole de lux vor creşte cu 10%, până la 212 miliarde de euro. Anul acesta ar urma să fie al treilea an consecutiv în care vânzările de articole de lux vor înregistra o creştere de două cifre, după doi ani de contracţie în 2008 şi 2009, când multe ţări din lume au intrat în recesiune.

Autoarea raportului, Claudia D'Arpizio, a apreciat că îngrijorările referitoare la slăbirea pieţei de lux sunt "exagerate". Bain & Company se aşteaptă ca în trimestrul patru vânzările de articole de lux să înregistreze o creştere de 7% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Această creştere este stimulată de consumatorii chinezi, care în acest an au devenit cei mai mari cumpărători mondiali de articole de lux, mai exact 25% din achiziţiile mondiale. Urmează europenii, responsabili pentru 24% din achiziţiile globale, americanii (20%) şi japonezii (14%).

Studiul Bain & Company arată că turiştii vor fi responsabili pentru 40% din toate achiziţiile de articole de lux în acest an, graţie relaxării regimului vizelor. Turiştii chinezi fac o treime din achiziţiile lor de lux în Europa, ceea ce a ajutat acest sector să facă faţă crizei financiare. însă cumpărătorii chinezi nu fac achiziţii doar peste hotare. Bain & Company estimează că piaţa formată din China, Hong Kong, Macao şi Taiwan ar urma să devanseze Japonia şi să devină a doua mare piaţă mondială, cu o valoare de 27,3 miliarde de euro, după SUA, care ar urma să ajungă la o valoare de 65 miliarde de euro.

×