Directorul general al companiei Air France nu este convins că sondele de viteză s-au aflat la originea catastrofei zborului AF447 Rio de Janeiro - Paris, dar a confirmat accelerarea programului de înlocuire a lor pe avioanele A330 şi A340.
În septembrie 2007, constructorul Airbus a recomandat înlocuirea 'tuburilor Pitot' pe aeronavele A320, A330 şi A340, după o serie de anomalii. Air France a început programul de înlocuire la 27 aprilie, după ce a observat incidente începând din mai 2008, informează AFP şi Reuters, citate de Agerpres.
'Acest program a fost accelerat pentru că ştim că, în acest accident, a existat o problemă de măsurare a vitezei', a declarat Gourgeon, menţionând totuşi că nu este 'convins că sondele sunt cauza' catastrofei.
El a precizat că noile sonde de viteză comandate de Air France au fost livrate cu trei zile înaintea accidentului cursei Rio-Paris.
Pierre-Henri Gourgeon a refuzat să comenteze pe marginea investigaţiilor privind dispariţia avionului A330 la 1 iunie, cu 228 oameni la bord, deasupra Atlanticului. 'Vom şti mai multe după autopsii şi după examinarea rămăşiţelor de către experţi', a indicat responsabilul Air France, estimând că mai multe elemente vor exista peste o săptămână. (V.A.)
Citește pe Antena3.ro