Noile media online americane au generat circa 5.000 de locuri de muncă în câţiva ani, aducând puţină speranţă pentru sectorul presei, care se chinuie să se adapteze la modificările tehnologice, potrivit unui studiu dat publicităţii astăzi şi preluat de France Presse.
Documentul face referire la "starea mediei de informare în anul 2014", centrul de cercetare Pew contabilizând circa 5.000 de locuri de muncă full time în aproximativ 500 de publicaţii online din SUA. Majoritatea acestora au fost create în ultimii cinci ani.
Jurnaliştii continuă să lucreze în mare parte pentru ziarele tradiţionale, dar numărul de locuri de muncă disponibile în acest sector s-a diminuat cu 6,4% în 2012, iar Pew se aşteaptă ca un recul să aibă loc şi în anul 2013, pentru care cifrele definitive nu sunt cunoscute încă.
Sectorul media continuă să fie dependent puternic de publicitate, ce generează 70% din cele circa 60 de miliarde de dolari din cifra anuală de afaceri. Dar forţa presei online creşte şi lasă să se întrevadă noi modele de activitate, scrie AFP, citată de Agerpres.
În timp ce majoritatea ziarelor nu reuşesc să genereze venituri importante prin intermediul digitalului, anumite site-uri se îndepărtează de finanţarea prin publicitate şi recurg la filantropi, la capital de risc sau la organizarea de conferinţe.
Sunt 'alte mijloace de a sprijini jurnalismul în era digitală', a subliniat Mark Jurkowitz, un cercetător al centrului Pew. 'Noii actori sporesc capacitatea de reportaj, cunoştinţele tehnologice şi resursele financiare consacrate informării, creând un nivel al energiei cum nu am mai avut de multă vreme', a precizat şi Amy Mitchell, directoarea departamentului de cercetări privind jurnalismul în cadrul Pew.
'Dinamica este reală, dar va trebui să vedem dacă aceste noi media vor prospera şi se vor extinde pe toate palierele relevante pentru consumatorii de informaţie', a conchis ea.