Serviciile franceze de transport in comun, precum şi o parte din sectorul energetic au intrat in grevă pe termen nelimitat, in semn de protest faţă de proiectul de reformă a sistemului pensiilor, dorit de preşedintele Nicolas Sarkozy.
Serviciile franceze de transport in comun, precum şi o parte din sectorul energetic au intrat in grevă pe termen nelimitat, in semn de protest faţă de proiectul de reformă a sistemului pensiilor, dorit de preşedintele Nicolas Sarkozy.
La grevă iau parte lucrătorii din compania naţională de căi ferate, precum şi cei de la metrou şi autobuz, ameninţănd să paralizeze sectorul transportului in comun. Cel mai afectat este Parisul, unde s-au inregistrat blocaje pe sute de kilometri atăt in oraş, căt şi pe rutele care leagă capitala de periferii.
In prezent, funcţionează doar 90 din cele 700 de trenuri de mare vitează (TGV) de pe căile ferate franceze. Cursele destinate navetiştilor au fost, de asemenea, reduse. Metroul parizian circulă la capacitate de doar 20%. In aceste condiţii, francezii apelează la resursele proprii pentru a ajunge la muncă, la şcoală sau pentru a-şi face deplasările zilnice. Fie se trezesc mai devreme ca să prindă mai puţină aglomeraţie in trafic, fie apelează la biciclete sau la patine cu rotile.
Deşi reprezentanţii greviştilor au inceput negocierile cu autorităţile, condiţiile de transport se vor menţine la cote de avarie cel puţin căteva zile, transmite BBC.
LA 50 DE ANI. Greviştii sunt nemulţumiţi de intenţia preşedintelui Sarkozy de a elimina aşa-numitele "pensii speciale", care le permit angajaţilor din anumite sectoare publice să se retragă din cămpul muncii inclusiv la 50 de ani, cu pensie completă. De acest privilegiu beneficiază 1,6 milioane de lucrători din 16 sectoare economice. Sarkozy şi-a subliniat in repetate rănduri intenţia de a nu ceda presiunilor şi de a-şi duce la indeplinire planul de reformă.
La grevă iau parte lucrătorii din compania naţională de căi ferate, precum şi cei de la metrou şi autobuz, ameninţănd să paralizeze sectorul transportului in comun. Cel mai afectat este Parisul, unde s-au inregistrat blocaje pe sute de kilometri atăt in oraş, căt şi pe rutele care leagă capitala de periferii.
In prezent, funcţionează doar 90 din cele 700 de trenuri de mare vitează (TGV) de pe căile ferate franceze. Cursele destinate navetiştilor au fost, de asemenea, reduse. Metroul parizian circulă la capacitate de doar 20%. In aceste condiţii, francezii apelează la resursele proprii pentru a ajunge la muncă, la şcoală sau pentru a-şi face deplasările zilnice. Fie se trezesc mai devreme ca să prindă mai puţină aglomeraţie in trafic, fie apelează la biciclete sau la patine cu rotile.
Deşi reprezentanţii greviştilor au inceput negocierile cu autorităţile, condiţiile de transport se vor menţine la cote de avarie cel puţin căteva zile, transmite BBC.
LA 50 DE ANI. Greviştii sunt nemulţumiţi de intenţia preşedintelui Sarkozy de a elimina aşa-numitele "pensii speciale", care le permit angajaţilor din anumite sectoare publice să se retragă din cămpul muncii inclusiv la 50 de ani, cu pensie completă. De acest privilegiu beneficiază 1,6 milioane de lucrători din 16 sectoare economice. Sarkozy şi-a subliniat in repetate rănduri intenţia de a nu ceda presiunilor şi de a-şi duce la indeplinire planul de reformă.
Citește pe Antena3.ro