Cu 14 ani în urmă, David Whipple, un american din Utah, a cumpărat un hamburger cu scopul de a-l păstra două luni neatins, pentru a le arăta prietenilor că nu se va modifica substanţial - un efect al conservanţilor pe care ingredientele le conţin.
Whipple a păstrat hamburgerul timp de două luni, în ambalajul original, pe care l-a pus în buzunarul unui trenci. Americanul a uitat însă de hamburger, iar trenciul în al cărui buzunar îl ţinea a fost ţinut într-un şifonier vreme de doi ani, fără să mai fie scos.
După doi ani, soţia lui Whipple a descoperit produsul, care arăta la fel ca în ziua în care fusese cumpărat. Motiv pentru care Whipple s-a decis să continue să ţină hamburgerul la păstrare.
"Le arătam unor prieteni cum funcţionează enzimele şi m-am gândit că un hamburger ar fi soluţia ideală. Însă l-am cumpărat şi am uitat de el. Abia după doi ani l-am descoperit, în ambalajul original, cu chitanţă cu tot, în buzunar", a povestit Whipple într-o emisiune TV.
Hamburgerul, în afară de castravetele murat, care s-a dezintegrat, nu a făcut nici mucegai, nici ciuperci şi nici nu miroase ca şi cum ar fi stricat.
Whipple spune că în cei 14 ani în care a ţinut hamburgerul s-a gândit de mai multe ori să-l vândă, însă s-a răzgândit de fiecare dată.
Pe e-bay licitaţia a ajuns şi la 2.000 de dolari. Whipple spune, însă, că păstrează produsul în scop educativ, pentru nepoţii săi.
"Este un exemplu minunat pentru educaţia nepoţilor. În felul acesta văd cu ochii lor ce înseamnă un produs de fast-food", spune Whipple.
Alte experimente în care un hamburger a fost ţinut în condiţiile unei camere de zi fără ca acesta să se strice au mai fost efectuate de-a lungul timpului.
Autorii experimentelor spun că substanţele care conservă atât de bine hamburgerii nu pot fi bune pentru sănătate.
De cealaltă parte, McDonald's, de unde provine şi hamburgerul de 14 ani al lui Whipple, susţine că aceste produse se menţin atât de bine datorită procesului de prelucrare, care presupune înlăturarea apei din ingrediente.