Jurnalul.ro Ştiri Externe IMAGINE FABULOASĂ. NASA a surprins REFLEXIA SOARELUI pe Titan, cel mai mare satelit natural al planetei Saturn (VIDEO)

06 Noi 2014   •   08:36
Sursa foto: nasa.gov

NASA a fotografiat reflexia uluitoare a Soarelui în apa de pe suprafața lui Titan, cel mai mare satelit natural al planetei Saturn, scrie Russia Today. Este cea mai recentă imagine din timpul misiunii de patru ani pentru studierea sistemului saturnian.

Fotografia a fost realizată de sonda Cassini, lansată în 1977 și aflată pe orbita lui Saturn din iulie 2004.

Titan, cel mai mare satelit natural al planetei Saturn și singura lună din sistemul nostru solar care are o atmosferă densă, este un loc fascinant. La fel ca Pământul, are procese atât geologice, cât și hidrologice, dar și un sistem climatic complex. Și la fel ca în cazul Pământului, toate aceste procese sunt influențate de topografia suprafeței.

Un lucru interesant despre Titan este faptul că suprafața este foarte plată. Diferența dintre cel mai jos punct, până la cel mai înalt, este de doar 2,5 km. Cel mai înalt punct de pe luna lui Saturn este la doar jumătate de kilometru mai sus decât altitudinea medie.

Pentru a face o comparație, munții de pe alte planete sunt mult mai mari decât în acest caz. Muntele Maxwell de pe Venus are 6,4 km mai mult față de altitudinea medie, în timp ce Muntele Olimp de pe Marte are 21,9 km altitudine mai mult.

Motivele pentru care Titan este atât de plat sunt necunoscute. Ar putea fi din pricina scoarței de gheață care nu este destul de rezistentă pentru a putea susține munți înalți. Sau, poate, sistemul climatic cu atmosfera densă erodează orice vârfuri mai înalte. Scoarța și geografia lui Titan sunt compuse din gheață, în loc de roci, și ploaia este formată din hidrocarburi lichide.