Ecologistii contra reclamei la âjunk food"
Ecologistii din Parlamentul European cer interzicerea publicitatii pentru hrana de proasta calitate din punct de vedere nutritiv, cunoscuta sub denumirea de âjunk food". Textul legislativ propus de âverzi" vizeaza reclama la produsele de acest tip destinate copiilor, considerati cei mai vulnerabili in fata pericolului obezitatii. âTransformarea micutilor in tinte sigure pentru industria alimentara este un abuz", se arata in propunerea ecologistilor. âJunk food" defineste indeosebi alimentele sau bauturile cu un continut ridicat de grasime, zahar sau sare si sarace in vitamine, minerale si alte elemente esentiale pentru cei mici. (Irina Cristea)
Mascota UE in Japonia
Uniunea Europeana a apelat la una dintre cele mai cunoscute mascote japoneze pentru a promova moneda euro si valorile comunitatii europene, informeaza AFP. âVrem ca UE sa fie asociata unei imagini simpatice si umane", a explicat Etienne Reuter, directorul serviciului de presa al delegatiei europene din Japonia. Mascota aleasa se numeste âHello Kitty" (foto). Creata in 1974, papusica este foarte iubita atat de copiii, cat si de adultii din intreaga Asie. Pentru a reprezenta cat mai bine Uniunea, âHello Kitty" a primit hainute noi, purtand, in loc de roz sau rosu, ca pana acum, culorile galben si albastru ale Uniunii Europene. (Irina Cristea)
UE interzice jeleurile
Comisia Europeana a interzis popularele jeleuri, considerand ca pun in pericol sanatatea sau chiar viata copiilor, transmite BBC. Reprezentantii Comisiei au apreciat ca, âdin cauza consistentei, a formei si a ambajalului", jeleurile i-ar putea sufoca pe micii consumatori, in ciuda textelor de avertizare inscriptionate pe ambalaj. De fapt, insusi ambalajul in care sunt prezentate dulciurile reprezinta un risc in sine. Multi copii fie nu stiu, fie uita sa scoata bomboana din el, se mai arata in recomandarea Comisiei. (Irina Cristea)