Jurnalul.ro Ştiri Externe Lesula, noua specie de maimuţe descoperită în Congo

Lesula, noua specie de maimuţe descoperită în Congo

13 Sep 2012   •   13:22
Lesula, noua specie de maimuţe descoperită în Congo

O noua specie de primata a fost descoperita in Republica Democrata Congo, unde este cunoscuta local sub numele de "lesula", informeaza BBC News.

Specia este separata de cei mai apropiati "veri" prin doua rauri, Congo si Lomami, iar conservationistii sustin ca descoperirea subliniaza nevoia de a proteja fauna diversificata din bazinul fluviului Congo. Descoperirea a fost publicata in jurnalul online Public Library of Science.

Primul contact pe care l-au avut cercetatorii cu specia a fost cand au descoperit o femela tanara care era tinuta in cusca de un director de scoala primara in orasul Opala. Dupa investigatii in zona, echipa a mai gasit si alte primate captive din aceeasi specie, numite 'lesula' de localnici.

Dupa ce analiza genetica a identificat specia ca facand parte din grupul guenon, aceasta a fost denumita Cercopithecus lomamiensis, dupa raul Lomami din apropiere. Habitatul maimutelor se intinde pe circa 10.000 de km patrati in centrul Republicii Democrate Congo, potrivit estimarilor oamenilor de stiinta, un perimetru restrans care ar putea face animalele vulnerabile la presiunile oamenilor, precum vanatoarea.

Biologii au sugerat ca padurea neexplorata din regiune ar putea gazdui si alte specii inca neidentificate. Aceasta va fi declarata in curand zona protejata, sub numele de Parcul National Lomami.

"Descoperirea speciei ne-a extins cunostintele despre evolutia si ecologia maimutelor africane si a confirmat importanta regiunii pana acum foarte putin cunoscute pentru diversitate in randul primatelor", a declarat pentru BBC Nature conducatorul proiectului, dr John Hart de la Fundatia Lukuru.