Luc Ferry, fost ministru al Educaţiei Naţionale în Franţa, a atacat un recent raport publicat de deputatul Cedric Villani, din partea formaţiunii politice La Republique En Marche (LREM), referitor la nivelul cunoştinţelor de matematică în rândul elevilor francezi. Invitat la o emisiune TV, fostul ministru a spus că "în viaţa cotidiană, matematica nu foloseşte la absolut nimic".
"În viaţa cotidiană, matematica nu foloseşte la absolut nimic. Nu am folosit niciodată, nici măcar pentru 30 de secunde, ceea ce am învăţat în timpul orelor de matematică", a afirmat Luc Ferry, fost ministru al educatiei între 2002 şi 2004, în timpul preşedinţiei lui Jacques Chirac.
Cedric Villani, căruia Guvernul francez i-a încredinţat misiunea de a schimba modul de predare a matematicii, disciplină deloc populară in randul elevilor, nu a ratat ocazia de a-i răspunde lui Luc Ferry. "Nu rezultatul matematic îţi foloseşte în viaţa de zi cu zi, ci demersul întreprins", a declarat acest deputat de Essonne. În plus, politicianul nu a ezitat să compare matematica cu actul sexual:
"Plăcerea de a descoperi matematica durează mai mult decât plăcerea sexuală. Este ceva pe care poţi să îl experimentezi foarte devreme, iar faptul că începi să înţelegi (matematica, n.r.) vine cu o străfulgerare şi aduce plăcerea de a vedea toate argumentele care se leagă între ele".
In raportul sau, Villani propune mai ales stimularea procesului de formare profesională a învăţătorilor, cursuri de manipulare a unor obiecte de către copii aflaţi la vârste fragede şi folosirea unor metode experimentale care şi-au dovedit eficienţa în străinătate. Documentul notează că "dominaţia" matematicii exercită "un sentiment de autodepreciere foarte răspândit atât la elevi, cât şi la adulţi" şi că încă de la vârsta de şapte ani "elevii francezi se declară deja nuli în matematică". AGERPRES