Compania de publicitate Metrobus, a transportului public francez (RATP) a interzis difuzarea unui afiş publicitar al săptămânalului Courrier International, din cauza unui titlu “incomod” pentru şeful statului, Nicolas Sarkozy, scrie site-ul Rue89.com, citat de AFP.
INCOMOD
Compania de publicitate Metrobus, a transportului public
francez (RATP) a interzis difuzarea unui afiş publicitar al săptămânalului
Courrier International, din cauza unui titlu “incomod” pentru şeful statului,
Nicolas Sarkozy, scrie site-ul Rue89.com, citat de AFP. Săptămânalul francez,
care a observat că popularitatea preşedintelui e în cădere liberă în ultimul
timp, a publicat în ultimele săptămâni articole dure despre Sarkozy, preluate
din presa internaţională. Punctul culminant a fost atins însă joi, când
Courrier International a publicat patru articole extrem de dure, între care
unul semnat de directorul adjunct al cotidianului spaniol El Pais, Lluis
Bassets, intitulat “Sarkozy, c’est fini” (Sarkozy, s-a terminat).
TITLUL BUCLUCAŞ. Articolul este portretul unui preşedinte bolnav şi obsedat de propriul ego hipertrofiat, iar autorul articolului a înscris numele lui Sarkozy pe o listă lungă a patologiilor prezidenţiale ale celei de-a V-a republici franceze. “Infirmitatea de care suferă Sarkozy nu are gravitatea cancerului la prostată de care suferea Mitterrand, ci afectează acest organ vital, care este egoul şi care suferă de o hipertrofie probabil ireversibilă”, se arată în articol. Iniţial, afişul publicitar al Courrier International conţinea titlul articolului tradus la fel ca şi cel original, din limba spaniolă, adică, “Văzut de la Madrid: Sarkozy, acest bolnav grav”. Metrobus a propus apoi publicaţiei să modifice titlul, pentru a nu i se retrage afişul, însă şi cea de-a doua variantă, care era “Văzut de la Madrid: Sarkozy, bolnav de ego”, nu a trecut de “cenzură”, afişul publicitar fiind retras cu totul.