Toate cele 224 de persoane aflate la bordul avionului Airbus A321-200 aparţinând companiei ruse Metrojet (cunoscută şi sub numele de Kogalâmavia), care s-a prăbuşit sâmbătă dimineaţa în peninsula egipteană Sinai, şi-au pierdut viaţa, au confirmat guvernul egiptean şi ambasada Rusiei la Cairo, transmit agenţiile internaţionale de presă.
Avionul implicat în accident efectua o cursă charter turistică între staţiunea egipteană Sharm el-Sheikh şi oraşul rus Sankt Petersburg. Conform autorităţilor egiptene, a decolat la ora locală 05:51, iar contactul radar a fost pierdut 23 de minute mai târziu, când avionul se afla la o altitudine de aproape 9.400 de metri, prăbuşindu-se apoi într-o zonă muntoasă din peninsula Sinai. Înaintea pierderii contactului radar, comandantul a transmis turnului de control că are probleme cu echipamentele de comunicaţie.
Conform site-ului FlightRadar24, care monitorizează avioanele civile aflate în zbor în lumea întreagă, aeronava a pierdut rapid altitudine, coborând circa 2.000 de metri pe minut, fapt ce indică un picaj abrupt.
La bordul avionului se aflau 217 pasageri (214 ruşi şi 3 ucraineni) şi 7 membri ai echipajului, toţi ruşi, iar dintre pasageri 17 erau copii. Autorităţile egiptene au găsit epava avionului la câteva ore după prăbuşire, fiind găsite şi cele două cutii negre. Potrivit companiei Airbus, acest avionul a fost fabricat în anul 1997 şi avea circa 56.000 de ore de zbor.
Deşi în peninsula Sinai sunt active mai multe grupări teroriste, inclusiv ramura egipteană a mişcării jihadiste Statul Islamic, autorităţile consideră puţin probabil ca avionul să fi fost doborât de o rachetă, ipoteza principală luată în calcul fiind o defecţiune tehnică.
Între timp, autoritatea aeronautică rusă a anunţat că a început să investigheze dacă operatorul aerian respecta normele de siguranţă. În urma unui control efectuat anul trecut în luna martie, la compania Metrojet s-au descoperit nereguli, dar ulterior acestea au fost remediate, astfel că ea a reuşit să-şi păstreze licenţa.
Accidentele aviatice în care au fost implicate avioane ale companiilor ruseşti au fost frecvente în ultimii ani. Potrivit specialiştilor în domeniu, printre cauzele acestora se numără neglijarea procedurilor de siguranţă în favoarea profitului, controalele superficiale efectuate de autorităţile aeronautice sau pregătirea insuficientă a echipajelor. În faţa acestei situaţii, autorităţile ruse au dispus scoaterea din exploatare a avioanelor vechi de concepţie sovietică şi efectuarea de controale la numeroasele companii aeriene care au apărut în Rusia, promiţând retragerea licenţei celor la care se constată deficienţe.
Sursa: AGERPRES