Opel va reintra anul acesta pe piaţa din Rusia cu trei noi modele: crossover-ul Grandland X, care va fi importat din Germania, şi două modele care vor fi produse local, la fabrica grupului PSA, transmit AFP, Automotive News şi Reuters.
Decizia PSA, care vinde de asemenea maşini sub brandurile Peugeot şi Citroen, va spori concurenţa cu rivala franceză Renault, care comercializează în Rusia brandurile Lada, Duster, Logan şi Sandero.
"Rusia este o piaţă mare, atractivă, de importanţă strategică, cu un potenţial imens", a afirmat directorul general al Opel, Michael Lohscheller.
Maşina de familie Zafira Life şi vehiculul comercial Vivaro Transporter vor fi fabricate din trimestrul patru la fabrica PSA din Kaluga, la sud de Moscova.
În cele mai mari oraşe din Rusia, Opel va deschide o reţea de 15 - 20 de dealeri, iar în următorii ani reţeaua ar putea fi dublată, a informat compania.
În 2015, când era deţinut de grupul american General Motors, Opel s-a retras din Rusia, pe fondul crizei de pe piaţa auto provocate de deprecierea semnificativă a rublei, şi a închis fabrica din Sankt Petersburg. În 2017, grupul francez PSA a achiziţionat brandurile Opel şi Vauxhall de la GM.
După ce a raportat câştiguri record în 2018, grupul PSA a anunţat luna trecută că-şi va reduce dependenţa de Europa prin lansarea Peugeot în America de Nord, Citroen în India şi Opel în Rusia.
Pentru realizarea acestui obiectiv va fi construită o nouă fabrică în Namibia, pentru comercializarea maşinilor în Africa de Sud, şi vor fi extinse reţelele de dealeri şi de servicii din Liban, Tunisia, Maroc, Ucraina şi Chile.
"Alături de lansarea brandului Opel în Ucraina anul trecut, intenţionăm să triplăm în regiune vânzările brandurilor din grupul PSA până în 2021", a afirmat Yannick Bézard, director de operaţiuni al PSA pentru Eurasia.
Conform estimărilor Association of European Businesses (AEB), în 2019 vânzările de maşini noi în Rusia ar urma să crească cu 3,6%, la 1,87 milioane de unităţi, după un avans de 13% în 2018, la 1,80 milioane de vehicule.
În martie 2017, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari), de la General Motors. Conform strategiei prezentate recent, Opel intenţionează să redevină profitabil până în 2020 şi să ofere versiuni electrice ale tuturor vehiculelor sale de pasageri până în 2024. Până atunci, compania vrea să ajungă la o marjă de profit de 2%, urmând să crească la 6% până în 2020. AGERPRES