x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Practicile "toxice" şi "distructive" ale bancherilor l-au făcut pe un director de la Goldman Sachs să demisioneze

Practicile "toxice" şi "distructive" ale bancherilor l-au făcut pe un director de la Goldman Sachs să demisioneze

14 Mar 2012   •   10:55
Practicile "toxice" şi "distructive" ale bancherilor l-au făcut pe un director de la Goldman Sachs să demisioneze

Greg Smith, un director al bancii de investitii Goldman Sachs, si-a dat demisia, nu inainte de a publica o scrisoare deschisa in care critica practicile "toxice" si "distructive" ale bancherilor, afirmand ca in educatia unui bancher, interesul clientului nici macar nu este pomenit.

Greg Smith, care conducea operatiuni bancare in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, a demisionat dupa 12 ani de munca la Goldman Sachs, anuntand scarbit ca s-a saturat de colegii sai care se refera la clienti cu apelativul: "marionete".

"Pot declara cu toata sinceritatea ca mediul bancar a devenit mai toxic si distructiv ca oricand. Ca sa expun problema in termeni simpli, interesul clientului nu mai este o variabila in felul in care firma opereaza si face bani".

Smith adauga ca la toate sedintele de trainig ale angajatilor, interesul clientilor nici macar nu este pomenit, vorbindu-se doar de felul in care firma poate face bani. Acesta avertizeaza ca acest fel de a face afaceri va avea consecinte grave pentru viitorul companiei si al economiei mondiale.

"Am mers la multe astfel de intalniri si nu am auzit discutandu-se nici macar un singur minut despre cum putem ajuta clientii. Singurul interes este sa obtinem cat mai multi bani de pe urma lor. Daca ar veni un martian la astfel de intalniri, i s-ar parea absurd ca succesul si interesul clientului sa nu faca parte din strategia noastra", scrie Smith, care vede un viitor sumbru pentru Goldman Sachs.

"In ziua de azi, singura intrebare pe care o aud de la tinerii din firma noastra este: cati bani am facut de pe urma acelui client? Ma deranjeaza ori de cate ori aud asta, dar este o dovada clara a educatiei pe care o primesc de la sefii lor. Peste 10 ani este clar ca tinerii acestia, obisnuti doar sa se refere la clienti ca la "marionete", nu se vor transforma in ceea ce numim un cetatean model. Si ca urmarind doar sa faca bani, vor pierde in scurt timp increderea clientilor", a mai spus Smith.

×