Consumatorii europeni devin din ce în ce mai pragmatici, mai ales din cauza crizei financiare mondiale, ei preferând ca Moş Crăciun să scoată, anul acesta, din sacul său bani, nu cadouri.
Tendinţa a început să prindă contur încă din anii trecuţi, după cum indică sondajele europene. În special Europa Occidentală, unde consumatorii răspund adesea că preferă să primească bani sau cel puţin cadouri practice, nu simbolice, de care să se folosească. Şi angajaţii diferitelor companii au pledat tot pentru sume de bani, în locul chiar al petrecerilor cu colegii sau al cadourilor oferite de firmele la care lucrează.
SĂRĂCIŢI
Aceleaşi sondaje anticipează, din nefericire, că Moş Crăciun va fi mai sărac anul acesta pentru cei mai mulţi dintre consumatori şi că unii dintre ei se vor mulţumi doar cu privitul vitrinelor, garnisite, de altfel, ca în toţi anii, cu lucruri care mai de care. Un colac de salvare pentru consumatori ar putea fi promoţiile, deşi comercianţii se tem că, şi aşa, le vor scădea considerabil vânzările.
Deocamdată, la New York, bradul instalat deja la Rockefeller Center a dat, neoficial, încă, semnalul de Sărbători, iar chinezii sunt cei mai optimişti şi cred că ei vor face faţă cel mai bine crizei financiare. Mai bine decât europenii şi americanii.
Citește pe Antena3.ro