Protestatarii din Turcia au cumpărat o pagină de spaţiu publicitar în ziarul The New York Times, pentru a-şi promova revendicările împotriva premierului Recep Tayyip Erdogan.
Contestatarii premierului turc lansaseră o campanie de strângere de fonduri pe platforma online Indiegogo, colectând peste 100.000 de dolari, iar în spaţiul publicitar cumpărat în New York Times, au prezentat o imagine cu un cartuş de gaze lacrimogene deasupra mesajului "Ce se întâmplă în Turcia?"
"Cerem încetarea brutalităţii poliţiei; cerem o presă liberă; cerem iniţierea unui dialog democratic între cetăţeni şi cei aleşi în funcţii publice; cerem investigarea abuzurilor de putere săvârşite de Guvern", au scris protestatarii.
Bilanţul violenţelor care au debutat în urmă cu 12 zile a ajuns la trei morţi şi peste 2.000 de răniţi, iar premierul Erdogan pare dispus să facă un pas înapoi, anunţând că se va întâlni marţi cu reprezentanţi ai protestatarilor.